Majstori doxa, program koji u okviru festivala ZagrebDox prikazuje ostvarenja autora iz samoga vrha svjetske dokumentaristike, ove godine donosi i 3D omnibus 'Katedrale kulture', u kojemu je šest istaknutih redatelja režiralo priče o šest ikoničkih građevina
Taj konceptualni 3D omnibus nadahnuta je oda umijeću arhitekture koja spaja šest poznatih građevina, šest autora i veličanstvene mogućnosti 3D-a, izvijestio je ZagrebDox. U filmu su obuhvaćene Koncertna dvorana Berlinske filharmonije (obradio ju je Wim Wenders), Institut Salk u Kaliforniji (Robert Redford), Nacionalna knjižnica Rusije u Sankt Peterburgu (Michael Glawogger), norveški zatvor Halden (Michael Madsen), opera u Oslu (Margreth Olin) i Centar Georges Pompidou (Karim Ainouz).
Majstori doxa će prikazati i 'Maidan', novo ostvarenje istaknutog ukrajinskog filmaša Sergeja Loznice o događanjima na glavnom kijevskom trgu Maidan, tijekom prosvjeda protiv režima Viktora Janukoviča, koje je premijerno prikazano u Cannesu. Loznica je podjednako poznat po dokumentarcima ('The Train Stop', 'Factory', 'Blockade', 'Zadruga') i igranim filmovima ('My Joy', 'U magli'), nagrađivanima na najznačajnijim svjetskim festivalima.
ZagrebDox će u tom programu prikazati i najnovije filmove Godfreyja Reggija ('Posjetitelji'), Lixina Fana ('Ovdje sam') i Petra Krelje ('Oluje se uvijek vraćaju kući').
Godfrey Reggio američki je eksperimentalni autor najpoznatiji po meditativnim filmskim ostvarenjima iz trilogije 'Qatsi', čiji je prvi dio 'Koyaanisqatsi' lansirao filmsku karijeru Philipa Glassa. Nakon jedanaest godina stanke Reggio se, ponovno u suradnji s Glassom, vratio režiji.
U filmu 'Posjetitelji', koristeći postignuća suvremene tehnologije, rezoluciju 4K, crno-bijelu tehniku i duge kadrove, autor poziva gledatelje na propitivanje iskustva gledanja, ali i odnosa čovjeka i tehnologije.
Kinesko-kanadski dokumentarist Lixin Fan autor je hvaljenog filma 'Zadnji vlak' o velikoj migraciji radnika u Kini koji je osvojio glavnu nagradu na IDFA-i, a na ZagrebDoxu je 2010. nagrađen posebnim priznanjem. Njegov film 'Ovdje sam' prati prvu generaciju Kineza rođenih nakon studentskih prosvjeda 1989., odnosno nekolicinu 'sretnika' koji su izborili sudjelovanje u TV showu za dječake, 'Superboy', svojevrsnoj kineskoj inačici X Factora.
Hrvatski redatelj Petar Krelja ponovno se okreće ratnim temama u filmu 'Oluje se uvijek vraćaju kući'. Njegovom protagonistu Robertu Međurečanu su 43 godine, a kada je imao 22 prodao je svoju voljenu gitaru, kupio pušku i otišao na bojište braniti Hrvatsku, od Slavonije preko Bosanske posavine do Banije. Živeći poslije rata od malih fizičkih poslića (zazor poslodavaca prema ratom načetih mladića bio je golem), tješio se pisanjem. Autor je romana 'Prodajem odličja, prvi vlasnik'.