U kazalištu Gavella će se od 12. do 20. listopada održati 27. Gavelline večeri, prvi put održane 1973. godine
Izbornik ovogodišnjih Večeri je Tomislav Zajec, hrvatski dramatičar, pjesnik i romanopisac, trostruki dobitnik nagrade Marin Držić Ministarstva kulture za dramski tekst te asistent na Odsjeku dramaturgije Akademije dramskih umjetnosti.
U osam dana imat ćemo priliku pogledati osam predstava, sedam u konkurenciji te jednu, onu na zatvaranju Festivala, izvan konkurencije.
Gavelline večeri jedan su od onih festivala koji ne pružaju mogućnost odabira po bilo kakvom konceptualnom ključu, jer u svom temelju prije svega imaju upisan okvir unutar kojega je potrebno smjestiti najbolje predstave protekle sezone. Takvim razumijevanjem najvažnije odrednice ovog festivala dolazimo do presjeka koji mora pružiti uvid kako u najuspjelije zagrebačke predstave, tako i u ponajbolje naslove iz ostalih hrvatskih kazališta', kazao je Zajec.
Kazalište Virovitica predstavlja tekst koji je u posljednjih nekoliko sezona postavljan posvuda po Europi, a svoje je mjesto pronašao kako na West Endu, tako i na Broadwayu. 'Elling' je duhovita, ali i gorka priča o nepripadanju koju je Dario Harjaček vrlo zanimljivo zamislio kao potragu za prostorom intime u hladnom svijetu globalne prismotre.
'Preobrazba' Franza Kafke i njezin junak Gregor Samsa gotovo su amblematski elementi današnje kulture, kojima je u ovom rizičnom transferu pripovijetke u predstavu Ivan Plazibat pristupio vještim umnažanjem kafkijanskih motiva, pronašavši istovremeno u mladom Nikši Arčaninu zahvalnog i osobito nadahnutog protagonista Samsine agonije.
U 'Antigoni' Talijanske drame HNK Rijeka Ozren Prohić svoje autorsko čitanje antičke heroine i njezine sudbine stavlja u kontekst pojedinih interpretacija te drame kroz kazališnu povijest, stvarajući tim intertekstualnim upisivanjima predstavu koja je intelektualno elaborirana, ali istovremeno i vrlo uzbudljiva.
'Mrtve duše' Satiričkog kazališta Kerempuh u režiji Dražena Ferenčine nude protočnu i koncentriranu interpretaciju Gogoljevog remek-djela, u kojoj je ovaj klasik pročitan uvjerljivo i svježe, ali i dramaturški diskretno, čime je svevremena aktualnost predloška došla do punog izražaja.
S druge pak strane, Ivan Popovski donio je ponešto radikalnije čitanje još jednog klasika, 'Idiota' F. M. Dostojevskog, predstavom u kojoj se kroz izvedbeno trajanje polagano otkidaju namjerno persiflirani slojevi, ostavljajući ansamblu prostor da u potpunosti zaživi u tragediji jednog vremena.
'Glorija', klasik domaće dramske književnosti Ranka Marinkovića u režiji Saše Božićai produkciji Teatra &TD, kroz Božićevu autorsku prizmu i u suradnji s izrazito raspoloženim mladim ansamblom predstave predvođenim Natašom Dangubić pročitan je kao posveta kultu tijela u svim svojim varijantama; od posvećene do profane, u hrabro drugačijoj inscenaciji Marinkovićevog komada.
Posljednja zagrebačka predstava u ovogodišnjoj selekciji, predstava kazališta domaćina GDK Gavella 'Prolazi sve' Dubravka Mihanovića u režiji Olivera Frljića donosi priču o jednom tihom i na prvi pogled ni po čemu osobitom životu ispričanom iz potresno osobne vizure, na koju u konačnici glavna junakinja - koja se s tim istim životom i rastaje - ima puno pravo.
Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih Gavellinih večeri su Dubravka Ostojić, Lada Čale Feldman i Aida Bukvić, a kazalište čiju predstavu proglase najboljom ponijet će nagradu, od ove godine prvi put - bistu dr. Branka Gavelle, rad akademika Ivana Sabolića.
Pobjednik 27. Gavellinih večeri bit će proglašen u subotu 20. listopada, a Festival se već tradicionalno zatvara gostovanjem predstave izvan konkurencije. Ove godine je to predstava 'Gospoda Glembajevi' Miroslava Krleže u režiji Ivice Buljana i produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane.