Četrnaesti venecijanski bijenale arhitekture, koji je okupio 65 nacionalnih paviljona, službeno je otvoren svečanom dodjelom nagrada, a među nagrađenima je i mlada hrvatska arhitektica Ana Dana Beroš
Ana Dana Beroš dobila je jedno od tri Posebna priznanja u sekciji Monditaliaza projekt Intermundia, a nedavno je bila izabrana i među sedam finalista ugledne američke arhitektonske nagrade Wheelwright Prize.
Projekt Intermundia rezultat je suradnje Beroš s medijskim umjetnikom Bojanom Gagićem, grafičkom dizajnericom Rafaelom Dražić i timom arhitekata Archisquad , a kako je Beroš rekla radi se o istraživačkome projektu koji u središtu ima talijanski otok Lampedusu, metaforu "Tvrđave Europe". Dodala je da Intermundia ima procesualni karakter, te da se u tome projektu nastoji doprijeti do ambivalentnog, promjenjivog "stanja između“, u kojem se nalaze ilegalni migranti.
Najznačajniju od ukupno deset nagrada, Zlatnoga lava za životno djelo dobila je kanadska arhitektica Phyllis Lambert, bliska suradnica arhitekta Mies van der Rohea.
Direktor 14. Venecijanskog bijenala Rem Koolhaas smatra da je Phyllis Lambert dala golem doprinos arhitekturi te da, bez njezina sudjelovanja nikada ne bi bila izgrađena jedna od nekoliko najvažnijih realizacija u arhitekturi - Seagramova zgrada u New Yorku.
Na najstarijoj je i najutjecajnijoj svjetskoj izložbi arhitekture, čije je prošlo izdanje vidjelo više od 440 tisuće posjetitelja, Hrvatsku zastupa projekt "Fitting Abstraction" (Uklapanje u apstrakciju) , izbornice Karin Šerman s Arhitektonskoga fakulteta u Zagrebu. Ta izložba u pokretnoj prostornoj instalaciji tematizira najzanimljivije trenutke hrvatske arhitekture u proteklih sto godina.
Ana Dana Beroš jedna je pak od 41 arhitekta i arhitektonskih timova koje je izravno pozvao umjetnički direktor i izbornik arhitekt Rem Koolhaas, tražeći od njih da, sudjelovanjem u njegovu projektu Monditalia postavljenom u Corderie dell' Arsenale, odgovore na izazove u kojem se danas nalazi Italija.
Za razliku od dosadašnjih izdanja koja su u središte postavljala arhitektonsku suvremenost, 14. Bijenale okreće se proučavanju arhitektonske povijesti s naglaskom na istraživačke potencijale arhitekture, pa je ovogodišnja izložba zamišljena kao platforma aktivnog povijesnog istraživanja.
Koolhaas je u središte postavio "arhitekturu, a ne arhitekte" te su u žarište postavljeni arhitektonski elementi i procesi, te vrijednosti i učinci koji iz njih proizlaze. Naslov Bijenala glasi Fundamentals (osnove, temelji), a time se naglašava potreba za okretanjem temeljnim elementima i izvorima arhitekture. Središnja izložba, Fundamentals, postavljena u Centralnom paviljonu u Giardinima.
Zlatnoga lava za nacionalni paviljon dobila je Koreja, Srebrnoga lava Čile, a posebna priznanja za nacionalne paviljone dobili su Francuska, Rusija i Kanada.
U sekciji Monditalia Srebrnog lava dobio je projekt Sales Oddity Andresa Jaquea, a dodijeljena su i tri Posebna priznanja, a uz Anu Danu Beroš, dobili su i projekti Radical Pedagogies: Action-Reaction-Interaction arhitektice Beatriz Colomine i tima i projekt Italic Limes tima Folder.