U Staroj gradskoj vijećnici u Splitu u srijedu, 2. studenog, svečano je otvorena izložba belgijskog grafičara Huga Besarda
Izložba 47 bakropisa jednog od najnagrađivanijih grafičara na svijetu se najkraće može opisati kao vrhunski trijumf grafičkog zanata, strpljivosti i perfekcionizma. Sve navedene karakteristike su podcrtane naglašenom ekološki angažiranom porukom.
Živimo u civilizaciji slika, medija i videa, u pravoj eksploziji vizualnih komunikacija. Tim više je dojmljiv susret s radom i opusom Huga Besarda, samozatajnog marljivog grafičara koji je strpljivo kreirao čudesni fantastični svijet i hrabro se suprotstavio hiperprodukciji slika, fotografija, piksela, videoisječaka, sintetičkoj poplavi vizualnog nasilja i indiskrecije.
Otisci bakropisa, vrhunske zanatske izvedbe se stvaraju u drukčijem ritmu, u gotovo srednjovjekovnom vremenskom okviru i u potpunoj su suprotnosti sa izrazito angažiranim i upozoravajućim motivima nabijenim ekološkim i simboličkim značenjem. Sam Hugo Besard nam kaže da je situacija u svijetu dramatična. 'Planet je ugrožen, u svakom smislu i situacija je vrlo ozbiljna. Ja strpljivo i polako stvaram u svom ateljeu, crtam iglom, jetkam matrice, ali sam duboko svjestan realnosti oko nas', kaže nam Besard.
Njegov ciklus bakropisa pod naslovom 'Priča o našem planetu Zemlji' kojeg je izložio u Splitu je čudesan svijet životinja, kukaca, biljaka, pravi bestijarij fantastičnih bića, hibrida kukaca i izopačenih kreatura, nalik na aliene. Te kompozicije su nabijene simboličkim značenjem, erosom i tanatosom i svaki bakropis za sebe je kao renesansna freska sa bezbroj slojeva i razina čitanja. Promatranje i dešifriranja znakova, simbola i kompozicije traži punu pažnju i vrijeme promatrača, u suprotnosti sa suvremenom površnošću, brzini i binarnoj jednostavnosti komunikacije.
Besardove stripoidne kompozicije su trijumf analogne perfekcije nad digitalnom hiperprodukcijom, to je obračun osviještenog vrhunskog zanatlije sa konceptom, koji po njegovom mišljenju vodi planet u katastrofu biblijskih razmjera. 'Vidite ovo biće, to su oči vuka, ali i oči osviještenog bića koje prati svaki vaš pokret, kao kod flamanskih renesansnih majstora, uvijek vas gledaju direktno u oči, gdje god se pomakli', pojašnjava nam Hugo Besard.
Zanimljivo je da možda najkvalitetnija izložba ove godine u Splitu, osim tradicionalne likovne publike, nije privukla pažnju šire kulturne javnosti. Izložba na Pjaci bit će otvorena do 5. prosinca.