Izložba finalista britanske nagrade Turner za najbolje djelo suvremene umjetnosti ni ove godine nije lišena debate o tome što jest, a što nije umjetnost. Iako bez šoka na koji smo navikli, dozu konroverze ipak je pružilo djelo Dextera Dalwooda koje tematizira smrt britanskog stručnjaka za biološko oružje Davida Kellyja
Na tradicionalnoj godišnjoj izložbi ususret proglašenju pobjednika nagrade Turner u galeriji Tate izloženi su radovi četiriju finalista: Dextera Dalwooda, Angele de la Cruz, Susane Philipsz i dvojca The Otolith Group.
Angela de la Cruz u svojim radovima propituje definiciju izložene slike, propitujući tri dimenzije izloženog djela. U galeriju postavlja izgužvana platna i izlomljene okvire koji često izgledaju kao radovi u nastajanju. Kako sama kaže, njena djela opisuju frustraciju i apsurd slike te kreativnost kao takvu.
Radeći isključivo sa zvukom, Susane Philipsz odstupa od dosadašnjih pobjednika i finalista ove nagrade. U instalaciji pod nazivom 'Lowlands' pjeva stare škotske pjesme kroz trokanalni zvučni sistem, servirajući tako svoj rad kao svojevrsni politički udarac.
The Otolith Group, koju čine umjetnici Kodwo Eshun i Anjalika Sagar, u finale je ušla 26-minutnim filmom djelomično inspiriranim scenarijem indijskog režisera Satyajita Raya pod nazivom 'The Alien', koji nikada nije snimljen. Film kombinira crno-bijele prizore s novim slikama i tematizira kolektivnu zaokupljenost oživljavanjem zaboravljenih djela.
Umjetnik kojeg prati glas najkontroverznijeg ovogodišnjeg kandidata, Dexter Dalwood, u svojim se djelima bavi nedavnom prošlosti. Slika 'Death of David Kelly' koja prikazuje stablo i mjesec simboličan je prikaz samoubojstva britanskog stručnjaka za oružje Davida Kellyja, koji je 2003. pronađen mrtav nakon što je naveden kao BBC-jev izvor za reportažu o korištenju biološkog oružja u Iraku. Unatoč tome što plijeni najviše pozornosti, kritika Dalwooda naziva tek imitatorom koji je samo pronašao formulu preko koje se želi dokopati pažnje.
U britanskim medijima izložbu finalista za Turnera kritičar Richard Dorment opisuje kao jedinstvenu priliku da se na jednom mjestu razgledaju djela najviše cijenjenih umjetnika.
Pobjednik nagrade koja se dodjeljuje suvremenim umjetnicima mlađima od 50 godina bit će poznat 6. prosinca i nagrađen sa 25.000 funti.