Kad bi trebalo izdvojiti jedan automobil s minulog pariškog salona koji nas je ponajviše ostavio bez teksta, priznanje bi, bez suvišnog okolišanja, otišlo Peugeot Onyxu
Peugeot se već neko vrijeme poigrava idejom superautomobila, a Francuzi nikad nisu došli bliže nego ove godine s Onyxom. Ovaj koncept, naime, nije tek vježba u dizajnu, već potpuno funkcionalan 'tour de force'. Onyxova mehanika je, naime, sazdana oko elemenata koji su pogonili Peugeotov pobjednički bolid 908 iz utrke 24 sata Le Mansa.
To znači da se iza vozačevih leđa nalazi 3.7-litreni turbodizelski V8 sa 600 KS dopunjen elektromotorom i litij ionskom baterijom od 80 KS. Ova ergela na stražnje se kotače prenosi putem trkaćeg sekvencijalnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa. Onyx stoga ne izgleda samo brzo; s više od 360 km/h maksimalne brzine - on jest brz!
Međutim ovo čudo moderne tehnologije ne impresionira samo tehničkim detaljima. Dizajneri i inženjeri radili su bok uz bok kako bi ga učinili podjednako atraktivnim dok stoji na mjestu, kao i dok juri na maksimalcu, a nije zanemarena ni ekološka komponenata.
Unutrašnjost automobila, zbog funkcionalnosti i čistih linija bez spojeva, inspirirana je kartonskim spremnikom za jaja te je sazdana od kuhane, lijepljene vune, ugljičnih vlakana i komprimiranih novina. Neobični materijali oku su i više nego primamljivi, a navodno su i ugodni na dodir.
Peugeotovi dizajneri se ni ovdje nisu zaustavili. Karoserija automobila presvučena je ugljičnim vlaknima, dok su za blatobrane i vrata Peugeotovi dizajneri odabrali sirovi, ručno oblikovani bakar. Materijal ničime nije zaštićen, što znači da će izložen prirodnim elementima s vremenom promijeniti boju, najvjerojatnije u zelenkaste tonove.
Ne znamo u kojem ste trenutku, čitajući ovaj članak, poželjeli da Peugeot proizvede 1.100 kilograma težak Onyx, međutim to se nažalost neće dogoditi. No Francuzi nas uvjeravaju da ne trebamo previše žaliti. Pojedine stavke koje su nas na Onyxu oduševile Peugeot će s vremenom prenijeti na svoje komercijalne automobile.
Držimo prekrižene prste da Francuzi misle i na 3,7-litreni V8.