KNJIGA JEANINE BASINGER

Povijest braka na holivudski način

25.02.2013 u 08:00

Bionic
Reading

Američka povjesničarka filma Jeanine Basinger objavila je u izdanju Knopfa knjigu 'I Do and I Don't: A History of Marriage in the Movies', koja opisuje i analizira kako su holivudski filmovi predstavljali brak i bračne odnose

Za američku profesoricu filmske povijesti na sveučilištu Wesleyan Jeanine Basinger, koja se u svojoj 76. godini života može pohvaliti i sa 45 godina braka, 'brak je misteriozna institucija s neobjašnjivim kvalitetama', kako je izjavila u razgovoru za LA Timesu u povodu izlaska svoje izvrsne knjige 'I Do and I Don't: A History of Marriage in the Movies'. Riječ je o djelu koje analizira način na koje je Hollywood više od stotinu godina na filmovima prikazivao brak, a opći zaključak povjesničarke jest da to baš i nije bilo pretjerano realno.

'Brak je kao vrtuljak, a ne vožnja roller coasterom, što znači da se u većini holivudskih filmova izmišlja zaplet i sudbina kakvu pravi brakovi nemaju. U filmovima se rijetko kada uspiju uhvatiti pravi ritmovi bračnog odnosa', objašnjava Basinger, koja je prije pisanja knjige provela tri godine gledajući sve moguće filmove koji se direktno ili tek usputno bave brakom i njegovim prikazom.

Jedna od stvari koje je Basinger primijetila jest i sedam scenarija koji se vrlo često pojavljuju u filmovima kao prepreke sretnom braku: novac, nevjernost, rodbina i djeca, klasne razlike, nekompatibilnost, ovisnost te ubojstvo.

Naravno, u knjizi se analiziraju i filmovi legendarnog ljubavnog para Tracy-Hepburn, koji je zajedno snimio devet filmova te u njih šest bio u braku. U stvarnom životu se pak Katherine Hepburn i Spencer Tracy nisu nikada vjenčali, jer se on kao katolik nije mogao razvesti od svoje prve supruge.

No bez obzira na više od sto godina povijesti braka na filmu, povjesničarka Jeanine Basinger ističe da Hollywood zapravo i danas na isti način predstavlja brak kao i prije pedeset ili više godina.

Primjerice, drama 'The Kids Are Alright' iz 2010. opisuje kako se lezbijski par s dvoje djece nosi s preljubom jedne od partnerica, no 'ako maknemo lezbijski element, cijela priča se mogla snimiti i 1935.', smatra Basinger.