zvona iz 14. i 15. stoljeća

Predstavljeno zakopano blago pronađeno u podrumu Arheološkog muzeja Istre

04.07.2017 u 08:51

Bionic
Reading

Zakopanog blago, pronađeno u podrumu Arheološkog muzeja Istre u adaptaciji muzeja, predstavljeno je 3. srpnja u Puli. Riječ je o dva zvona iz 14. i 15. stoljeća, koja su skrivena prije 70 godina, najvjerojatnije poslije Drugoga svjetskog rata, do 1947.

Jedno zvono rad je zvonoljevača Bona i Vivencija oko 1325., a drugo, ono veće, zvonoljevača Salvatora iz 1425., s prikazom sv. Tome.

Drugo zvono najprije je bilo na crkvi sv. Tome, a u 19. stoljeću na Komunalnoj palači i označavalo je sate. Nakon obnove Komunalne palače, preseljeno je u muzej, gdje je bilo izloženo u stalnom postavu. Zvono sv. Tome iznimno je važno za grad Pulu jer je sv. Toma apostol zaštitnik Pule i pulske biskupije, rekao je ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo, dodajući kako su ta zvona i više od nalaza zakopanog blaga jer je riječ o 'spašenoj kulturno-povijesnoj baštini bogate i dinamične povijesti grada Pule, tijekom koje su brojni vrijedni spomenici uništeni ili nestali'.

Arheološki muzej Istre
  • Arheološki muzej Istre
  • Arheološki muzej Istre
  • Arheološki muzej Istre
Predstavljeno zakopano blago pronađeno u podrumu Arheološkog muzeja Istre Izvor: Pixsell / Autor: Duško Marušić/PIXSELL

O vrijednim nalazima govorili su i voditelj srednjovjekovne zbirke Arheološkog muzeja Istre Željko Ujčić, voditeljica novovjekovne zbirke Tatjana Bradara te župnik župe Uznesenja Blažene Djevice Marije u Puli Rikardo Lekaj.

'Iz literature poznato je nedatirano zvono majstora Bela i Vivencija koje je pripadalo crkvi sv. Lovre u Buzetu. Na razglednici nastaloj tridesetih godina 20. stoljeća u uglu prostorije vidi se zvono koje se najvjerojatnije može povezati sa zvonom majstora Bela i Vivencija, a nalazilo se u postavu nakon preseljenja u današnju zgradu 1930. godine u dvorani posvećenoj novovjekovnoj građi', istaknula je Tatjana Bradara i dodala kako se trenutačno ne zna gdje su zvona izlivena te da slijedi proučavanje.