Posljednji ovosezonski novi naslov zagrebačkog Gradskog kazališta Komedije, 'Talijanski slamnati šešir' Eugenea Labichea, a u režiji Georgija Para, premijerno je odigran sinoć. Riječ je o veselom zbiru farse, društvene komedije i karnevalskog humora u vrtoglavom nizu komičnih sličica koje su premijernu publiku nasmijale i oduševile
Klasična farsa, napisana u maniri francuskog vodvilja, tako opisuju djelo Eugenea Labichea 'Talijanski slamnati šešir' iz 1851. godine, a čija je premijera održana sinoć, 12. svibnja u zagrebačkom kazalištu Komedija.
Struktura drame u osnovi je jednostavna, ali se doima složenom zbog stalnih presijecanja razgranatih radnji, koje su sve podložne jednoj središnjoj liniji - mahnitoj potrazi mladoga rentijera Fadinarda, kojeg glumi Jan Kerekeš, za žutim talijanskim slamnatim šeširom s makovima, koji izgleda poput šešira kakvog je tog jutra pojeo njegov konj.
U Komedijinoj najnovijoj produkciji komad je ostavljen u izvornom kontekstu Pariza sredine 19. stoljeća, dok je prijevod Vjenceslava Kapurala, uz redakciju Damira Lončara, književno hrvatski ispoliran, ne iskorištavajući potencijal predloška koji nudi mogućnost humora temeljenog na dijalektalnim nijansama.
Istodobno, glazba Veseljka Barešića je komorna, gotovo nevesela, bez i jednog elementa francuskih melodija, izuzev Marseillaise, čije izvođenje predstavlja jedan mali glazbeni vrhunac predstave.
No, prava je snaga te produkcije u glumačkim vratolomijama izvrsno odabranog i tehnički minuciozno posloženog ansambla, koji majstorski igra Labicheovu 'brzu farsu s pjevanjem', vodeći publiku iz jedne smiješne situacije u drugu.
'Talijanski slamnati šešir' komad je koji je 'stvorio' Labichea, učinivši ga vodećim komediografom svoje generacije. Riječ je o vrlo sofisticiranoj socijalnoj kritici čija oštrica vješto secira blaziranosti i navike ondašnje visoke klase, ne štedeći pritom ni 'provinciju'.