Hrvatsko narodno kazalište (HNK) u Zagrebu sezonu nastavlja u petak, 7. ožujka premijerom opere 'Tosca' jednog od najvećih talijanskih skladatelja Giacoma Puccinija, prema libretu Giuseppea Giacose i Luigija Illice
Puccinijev melodramatični komad pun mučenja, ubojstava i samoubojstava, ali i nekih od skladateljevih najpoznatijih lirskih arija, u zagrebačkoj nacionalnoj kući režira mladi američki operni redatelj talijanskog podrijetla Lorenzo Mariani. S iskustvom režiranja u operama diljem Italije, SAD-a, Izraela, Finske i drugdje, Mariani je do nedavno bio umjetnički direktor Teatra Massimo u Palermu, najvećeg kazališta u Italiji, a to mu je prvo gostovanje u zagrebačkoj Operi.
'Iako je 'Tosca' priča o tiraniji, opresiji i opsesiji, o ljudima koji nastoje uspostaviti međusobne odnose u teškim okolnostima, o ljubavi i strasti, ona je i energična, sva u akciji; za mene je ona politički triler, kao film noir Alfreda Hitchcocka i naglasak mora biti na tome', kazao je Mariani na današnjoj konferenciji za novinare uoči premijere.
Premijerom će ravnati maestro Srboljub Dinić, šef dirigent i glazbeni ravnatelj Gradskog kazališta u Bernu, koji je u HNK-u već gostovao 2012. na 'Jenufi'Leoša Janačeka. Dinić je kazao kako mu je izuzetno drago što nakon dvije godine ponovno surađuje s HNK-om Zagreb.
'Jako sam zadovoljan radom i ozbiljnošću orkestra, zbora i solista, koji su redom uložili puno truda i rada u tu produkciju dajući joj svoj maksimum', kazao je Dinić.
Premijerne uloge pjevat će solistica sofijske Nacionalne opere Gabriela Georgieva (Floria Tosca), gruzijski tenor Zurab Zurabishvili (Mario Cavaradossi), te Luciano Batinić (Barun Scarpia), Siniša Štork (Cesare Angelotti), Ozren Bilušić (Crkvenjak), Marko Cvetko (Spoletta), Antonio Brajković (Sciarrone), Ante Batinić (Tamničar) i drugi, a sudjeluje i akrobatkinja Iva Peter-Dragan
Strastvena, ljubomorna i impulzivna diva, romantičan, slobodoljubiv i zaljubljen slikar te vlastohlepan i beskrupulozan šef policije tri su lica upletena u melodramu Victoriena Sardoua pisanu za slavnu Sarah Bernhardt što je Pucciniju poslužila kao predložak za jednu od najpoznatijih i najspektakularnijih opera. Radnja se odvija u lipnju 1800. u Rimu, u doba Napoleonova proboja u Italiju i prijetnje preotimanja Rima od tadašnjeg Napuljskog Kraljevstva.
Iako nije htio govoriti o detaljima svoje koncepcije i vizualnih rješenja, Mariani je otkrio kako je najnoviju produkciju slavne opere ponešto izmijenio i prilagodio.
'Uvijek i interpretiram i držim se originala nastojeći svaku produkciju učiniti drugačijom. Ova je u mnogočemu slična nekim mojim ranijim rješenjima, no ipak je jedinstvena', kazao je redatelj pojasnivši kako je to dijelom i rezultat uvijek novih ljudi s kojima radi.
'Puccini uvijek mora biti Puccini, a Tosca – Tosca. Naš je posao interpretirati je na najbolji mogući način. Nadam se da će naša 'Tosca' biti bliska hrvatskoj publici i da će ju ganuti', poručio je nadalje, a sudeći prema onome što se moglo vidjeti na današnjoj pokaznoj probi za novinare, svoju je 'Toscu' smjestio u prva desetljeća 20. stoljeća.
Scenografiju i kostimografiju potpisuje dvoje talijanskih gostiju Maurizio Balo i Silvia Aymonino, a oblikovanje svjetla Deni Šesnić
U izvedbi sudjeluju i Dječji operni zbor i Dječji zbor Zvjezdice
Puccini je poslije Giuseppea Verdija jedan od najviše izvođenih opernih skladatelja na pozornici zagrebačke nacionalne kuće. U povodu obilježavanja 90 godina od njegove smrti, na dan konferencije za novinare u foajeu HNK-a postavljena je izložba 'Puccini u zagrebačkoj Operi' autorica Marije Barbieri i Elizabete Kumer.
Izložba sadrži fotografije brojnih interpreta različitih produkcija i premijerne cedulje devet Puccinijevih naslova sa zagrebačke operne scene u razdoblju od 1898. do 2011. godine.