Filmom redatelja Gregora Božića u slovensko-talijanskoj koprodukciji 'Priče iz šume kestena' u četvrtak počinje 25. Splitski filmski festival/ Međunarodni festival novog filma, koji će se održavati do 17. rujna u Ljetnom kinu Bačvice.
Organizatori u srijedu najavljuju da okosnicu festivala i ove godine čini međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova iz koje se izdvajaju na Berlinaleu nagrađena tajvanska drama 'Dani' redatelja Tsai Ming-lianga i dokumentarac 'Zemlja mog oca' u režiji Matthewa J Koshmrla, koji na ekran donosi nerazriješenu traumu japanske okupacije Koreje i načina na koji se ona reflektirala na živote seljaka.
'Iz popratnog programa se izdvaja dokumentarni film 'Budite prirodni: Neispričana priča o Alice Guy-Blaché' redateljice Pamele B Green, koji osvjetljava intrigantnu priču o zaboravljenoj prvoj ženskoj redateljici i producentici više od tisuću filmova, čija su postignuća, navodi se, 'bila do sada potpuno izbrisana iz dominantnog mačističkog povijesnog narativa'.
'U povodu nedavne smrti Bekima Sejranovića u programu festivala je i film 'Od Tokija do Morave' (redatelja Moku Teraoka), čiji je središnji lik upravo Bekim', navode na svojim službenim stranicama.
Publika će se na filmskim ekranima imati priliku družiti i s dvije omiljene splitske glumice. Marija Škaričić stiže na Bačvice u glavnoj ulozi švicarsko-hrvatskog filma 'Mare' (redateljica Andrea Štaka) u kojem utjelovljuje svu kompleksnost sredovječne dalmatinske žene, dok Ivana Roščić u slovensko-talijanskom filmu 'Priče iz šume kestena' vodi u sanjivu priču zaboravljene zajednice koja je nekoć živjela na granici Jugoslavije i Italije, dodaju organizatori.
Najavljen je i online program festivala, koji nudi mogućnost prisustvovanja masterclassovima, među inima, američkog redatelja kratkih eksperimentalnih filmova Roberta Arnolda, novomedijskog umjetnika G.H. Hovagimyana, predavanju britanskog video umjetnika Georgea Barbera te američke redateljice Pamele B. Green.
'Splitski filmski festival već 25 godina fokus stavlja na radove nastale u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije. Osim po izborima recentne svjetske i domaće produkcije publika festival pamti i po nizu retrospektiva, radionica, predavanja i prezentacija vodećih stručnjaka. Posebno se pamte, u svjetskim razmjerima jedinstvene, retrospektive Béle Tarra i Larsa von Triera, te brazilskog Cinema Novo i nepoznatog Orsona Wellesa, kao prva, do sada jedina, retrospektiva oca video arta Nam June Paika. Prvi je domaći filmski festival koji od početka promovira nove medije, a svojoj publici je omogućio i prvo drive in kino na ovim područjima, filmsku radionicu Béle Tarra te predavanje oca filmske avangarde Petera Kubelke', navodi se na stranicama festivala.