KNJIGA KAO IGRA I VIDEO

Spas za izdavače je pričanje priča kroz druge medije

21.11.2013 u 14:25

Bionic
Reading

Charlie Redmayne, novi izvršni direktor britanske podružnice izdavačke kuće HarperCollins, upozorava izdavače da moraju ponovno osvojiti svoj prostor i gledati izvan okvira pukog objavljivanja e-knjiga, uz usmjeravanje na aplikacije, igre i videomaterijale

Na posljednjoj konferenciji upozorio je izdavače da ne dopuste digitalnim rivalima krađu njihove uloge – a to je pričanje priča.

Tvrdi da su izdavači dopustili konkurentima da uskoče na njihovo mjesto, bilo da su u pitanju novopokrenute tvrtke, bilo samoizdavači na Amazonu. Sad su u poziciji da moraju ponovno zauzeti svoj prostor produkcijom sadržaja za igre, tablete i razne platforme.

'Izdavači su kroz povijest bili jedna od najinovativnijih i najkreativnijih organizacija. No kad se dogodila digitalna revolucija, zastali smo u rastu. Pomislili smo da je izdavanje e-knjige dovoljno. Jesu li nam drugi oteli vodstvo? Apsolutno. Trenutačno se s nama nadmeću pojedinci ili tvrtke kojih prije samo pet godina nije bilo nigdje na radaru. Moja prethodnica Victorija Barnsley znala je reći da su izdavači postali programeri digitalnih sadržaja. Uvijek sam smatrao da je trebala dodati i da su programeri postali izdavači.

Victorija je neustrašiva, instinktivna, utjecajna osoba u izdavaštvu i kad je otišla svi su pisali da je to tužan dan za geekove. Mene nitko u životu nije opisao kao geeka, dolazim iz drugačije sredine, ali vjerujem da ću svojim znanjem i radom doprinijeti na drugi način', kazao je Redmayne

Kuća HarperCollins, koja objavljuje književne velikane, među kojima su Hilary Mantel, Michael Morpurgo te nedavno preminula nobelovka Doris Lessing, navodno će zadržati svoju osnovnu poziciju 'tradicionalnog objavljivanja sjajne književnosti'.

'Ako nemate kvalitetno djelo, nije bitno koliko ste vješti u digitalnim tehnikama ili reklamiranju, na kraju – nemate ništa. Očekujem da će potražnja za e-knjigama i dalje rasti, ali industrija mora razmišljati o cijelom nizu tehničkih dodataka kojima će privući nove čitatelje jer je većina mlađe generacije otkrila čitanje putem aplikacija za iPad. Oni se osjećaju kao stranci u knjižnicama i knjižarama. Moramo promovirati nove brendove. U svijetu u kojem Amazon izbacuje tisuće novih autorskih imena svake godine postalo je teško razlučiti koji je od njih vrijedan čitanja' zaključio je.

Bez obzira na sve, tiskane knjige i e-knjige zauzimat će ogroman udio cijelog posla. Kao primjer, Redmayne je naveo čitanje kuharica.

'Prelistavanje recepata i gledanje slika u kuharicama za mene je fizičko iskustvo, nezamjenjivo klikanjem po raznim internetskim stranicama s receptima.'