'SKEN' DENIJA HORVATIĆA

Što nam znači privatnost u doba suživota s virusom

24.08.2020 u 14:15

Bionic
Reading

Jedanaesto izdanje Međunarodnog fotografskog festivala Organ Vida pod nazivom 'Neodlučne slike', od 2. rujna do 4. listopada u Zagrebu, uz renomirane inozemne umjetnike predstavlja i prve samostalne izložbe mladih autora, Denija Horvatića i Katarine Juričić. Horvatić se u svojoj izložbi 'SKEN' bavi konceptom privatnosti u vrijeme samoizolacije uslijed pandemije uzrokovane virusom COVID-19.

Deni Horvatić, povjesničar umjetnosti i dugogodišnji suradnik u umjetničkom Studiu Silvija Vujičića, prošlogodišnji je dobitnik nagrade Marina Viculin fotografske udruge Organ Vida, priznanja za rad umjetnika s izvanrednim postignućima u području hrvatske fotografije.

Njegova se izložba 'SKEN', kojoj je kustos Lovro Japundžić, otvara 3. rujna u Galeriji Miroslav Kraljević i predstavlja seriju od dvanaest radova velikih dimenzija koji se bave konceptom privatnosti u vrijeme samoizolacije uslijed pandemije uzrokovane virusom COVID-19.

Dom, izgledom smješten negdje između filmskog seta i black box kazališta, postaje glavna arena događanja, mjesto insceniranog života koji se donedavno odvijao vani, a privid normalnosti omogućava ekran koji svakim danom otključava sve više funkcija: sastanci i seks partiji odvijaju se preko video aplikacije Zoom, socijalizacija putem Chatroulettea, rave zabave su nedjeljom u 6 ujutro na redovitim Club Quarantine partijima.

'Iako je virus učvrstio suživot s ekranom, koji je time postao jedino mjesto značajnijeg kontakta, jednako je tako utjecao i na redefiniranje koncepta privatnosti. Naime, u brojnim zemljama počelo je podupiranje sofisticiranih tehnologija koje provode masovni kućni nadzor pod izlikom borbe protiv virusa, a među njima se nalazi i eksperimentalni program Vlade Republike Hrvatske - SKEN', stoji u najavi.

Izložba 'Narančasto&Plavo'

Zagrebačka fotografkinja Katarina Juričić predstavit će se izložbom 'Narančasto&Plavo' kustosice Lee Vene, koja će se otvoriti 3. rujna u Galeriji Karas.

Riječ je o seriji fotografija koja u konačnici formira prostornu instalaciju, propitujući svjetlo, forme i boje – elementarne čestice od kojih se sastoji svaka fotografija.

'Uzimajući kao referencu ikonične slike izlaska i zalaska sunca, autorica figurativne motive dekonstruira do razine apstrakcije te s fokusom na narančasto i plavo svjetlo rekreira čitav spektar sunčeve svjetlosti čime evocira osjećaj bivanja na suncu i natapanja u njegovoj toplini i boji', napominje se.

Katarina Juričić završila je studij fotografije na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji u Den Haagu, gdje i živi. Svoju umjetničku praksu temelji na istraživanju fizikalnosti medija fotografije bilježeći imaginarne, fotografijom često nezabilježive aspekte stvarnosti poput sjećanja, emocija, vizija i halucinacija.

Muzej suvremene umjetnosti na glavnoj izložbi ugošćuje deset međunarodnih umjetnika (Liza Ambrossio, Martha Frieda Friedel, Marko Gutić Mižimakov, Zhao Qian, Oskar Schmidt, Samar Al Summary, Indrė Urbonaitė, Emilio Vavarella, Shelli Weiler i Alba Zari), te tri samostalne izložbe, Meriem Bennani 'Misija tinejdžer/ke', Filipa Custica 'Crno-bijelo' i Victorie Sin 'Narativne refleksije o gledanju'.

Kustosi ovogodišnjeg Organa Vida su Barbara Gregov, Lovro Japundžić, Klara Petrović, Luja Šimunović i Lea Vene.