Ovogodišnje, jedanaesto izdanje Međunarodnog fotografskog festivala Organ Vida održat će se od 2. rujna do 4. listopada u Zagrebu, na temu 'Neodlučne slike'
U fokusu je materijalnost slike – radovi koji problematiziraju i proširuju poimanje reprezentacije, a 'neodlučnost' iz naslova proizlazi iz specifičnog vida presijecanja fikcije i fakcije.
Zastupljeni radovi temelje se na slikama koje su u isto vrijeme eksplicitno 'lažne', 'nestvarne', 'falsificirane', ali i autentične u tome što pokazuju napetosti i kontradikcije suvremene digitalne kulture.
'Zanimaju nas slike čija se političnost očituje prvenstveno u tome kako, a ne isključivo u tome što reprezentiraju', ističu organizatori.
Festival se otvara glavnom izložbom 2. rujna u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, na kojoj sudjeluje deset međunarodnih umjetnika.
Finalisti su Liza Ambrossio (Blood Orange), Martha Frieda Friedel (éclat), Marko Gutić Mižimakov (Cruising the Manifold, Disoriented), Zhao Qian (A Field Guide), Oskar Schmidt (Liquid, Samar Al Summary Trust Beauty Bank), Indrė Urbonaitė (Flamingos, Moonrise and the Slippers), Emilio Vavarella (Amazon's Stravaganza: A Personal Index of Infinite Consumption), Shelli Weiler (Fabulations) i Alba Zari (THE Y).
Umjetnike je odabrao žiri u kojem su bili Christian Siekmeier – direktor berlinske galerije EXILE, Katrina Sluis – kustosica londonske The Photographers’ Gallery, Steph Kretowicz – urednica i spisateljica, Mirjam Kooiman – kustosica amsterdamskog muzeja fotografije Foam, i Vesna Meštrić – kustosica u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.
Središnju temu upotpunjuju tri izložbe
Postavit će se i tri site-specific izložbe/instalacije pozvanih međunarodnih umjetnika: Meriem Bennani 'Misija tinejdžer/ke', Filip Custic 'crno-bijelo' i Victoria Sin 'Narativne refleksije o gledanju' koje se također otvaraju 2. rujna u Muzeju suvremene umjetnosti.
Marokanska umjetnica s njujorškom adresom Meriem Bennani inspirirana tinejdžerskim filmovima, reality televizijom i web-serijama, predstavlja fikcionalni dokumentarac 'Misija tinejdžer/ke' koji prati svakodnevne aktivnosti skupine učenika škole Descartes, francuske srednje škole u Rabatu.
'Kroz propitivanja, refleksije i aspiracije učenica, umjetnica, odnosno magarac – njezin animirani avatar iza kamere – istražuje učinak obrazovnog sustava koji je naslijeđen iz razdoblja francuske prisutnosti u Maroku, a koji je danas rezerviran za lokalnu elitu', najavljeno je.
Meriem Bennani istražuje suvremeno društvo, razlomljene identitete i kulturne razlike koje ga sačinjavaju, te teme kao što su rod i hegemonija digitalne tehnologije.
Ispreplitanje tehnologije i identiteta prisutno je u radu španjolsko-hrvatskog umjetnika Filipa Custica koji istražuje što znači biti čovjek u sadašnjosti i neposrednoj budućnosti.
Predstavit će se izložbom u dvije konceptualno različite prostorije zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti koje pružaju uvid u njegovu umjetničku prošlost te formiraju svojevrsnu retrospektivu, i budućnost u kojoj središnji element postaje tehnološka skulpturalna slika koja funkcionira kao otjelotvorena inačica umjetnika.
Svoje radove shvaća kao 'virtualne slike', odnosno digitalna platna sa snažnom likovnom komponentom u kojima kombinira scenografske i kostimografske vještine.
U višekanalnoj umjetničkoj instalaciji kanadska umjetnica Victoria Sin istražuje dinamiku moći i žudnje koja se uspostavlja kroz iskustvo poistovjećivanja sa slikama.
'Referencirajući svojom drag personom filmski vizualni jezik te druge sisteme gledanja koji definiraju ženstvenost i ženstvena tijela, Sin u radu 'Narativne refleksije o gledanju' ujedno utjelovljuje i parodira zapadnjačke ideale ljepote te upućuje na širu problematiku društvene konstrukcije roda, ženstvenosti te njihovog odnosa', najavljeno je.
Pod vodstvom kustosa Barbare Gregov, Lovre Japundžića, Klare Petrović, Luje Šimunović i Lee Vene Organ će se održati u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti i u gradskim galerijama Karas, Miroslav Kraljević i Zvonimir.