6. - 9. srpnja

Tabor Film Festival predstavio domaću konkurenciju

27.06.2023 u 10:10

Bionic
Reading

U domaćoj konkurenciji ovogodišnjeg izdanja Tabor Film Festivala prema selekciji Ivana Ramljaka smjestilo se 14 kratkometražnih filmova, a prema dominantnoj tematici svrstani su u dvije kategorije: 'Životinjske priče' te 'Pomaci u intimi'

Animirani, eksperimentalni i igrani filmovi koji pripadaju skupini 'Životinjske' priče orijentirani su na motive i prisustvo životinja koje nijemo sudjeluju u svakidašnjim čovjekovim aktivnostima, nerijetko kao izvor utjehe ili ohrabrenja, a ponekad i poput znatiželjnih voajera s grane ili iz grmlja. Naglašavajući povremenu 'životinjsku' narav u ljudima i njihovim ponašanjima, kao i pitomost kućnih ljubimaca koji lako postaju najbolji čovjekov prijatelj, filmovi ove skupine sugeriraju na blisku povezanost i pretakanja između ljudskog civiliziranog i životinjskog divljeg svijeta.

Filmovi iz skupine 'Životinjske priče' prikazat će se u petak, 7. srpnja s početkom u 19 sati. Ne propustite potresan eksperimentalni film Igora Grubića 'Ingresso Animali Vivi' koji govori o životinji koja je preživjela pokretnu traku talijanske mesne industrije, a pobuđuje snažnu empatiju za prava životinja. Nadalje, animirani film 'Eeva' redatelja Mortena Tšinakova i Lucije Mrzljak govori o kišnom sprovodu podsjećajući na prolaznost života s kojim odlaze i neispunjeni snovi, a sve uz nekoliko bezbrižnih svjedoka djetlića na grani. Eksperimentalna bilješka o budućnosti Davora Sanvincentija 'Mjesta koja ćemo disati' pobudit će sva vaša osjetila i usmjeriti ih ka imaginaciji izazvanoj vječnim vrtlozima čovjekovih nemira u čijem su središtu uvijek pitanja slobode i odgovornosti.

Za one sklonije adrenalinu, animirani film '11' Vuka Jevremovića omogućit će vam da vizualizirate misaone procese koji se zbivaju u glavi netom prije izvođenja nogometnog jedanaesterca, dok će oni koji se vode izrekom 'tko ne voli životinje, ne voli ni ljude' uživati u igranom filmu 'Zof' Rina Barbira koji potvrđuje da je pas zaista čovjekov najbolji prijatelj i da se čvrstina tog odnosa reflektira i na one s ljudima. U informacijskom društvo koje nas sve snažnije uvjerava da je pasivnost logičan izbor, animirani film Ivane Bošnjak Volda i Thomasa Johnsona Volda 'Sjeti se kako sam jahala bijelog konja' dokazuje suprotno - naime, važno je pobjeći od stagnacije i okusiti puninuživljenja. Nastavno na problem pasivnosti, posljednji u ovoj kategoriji igrani je film Josipa Lukića i Klare Šovagović 'Nije zima za komarce', a govori o 33-godišnjem Karlu koji dane provodi radeći od kuće, živi s majkom, a povremeno se druži s prijateljima.

Filmovi iz druge kategorije domaće konkurencije prikazat će se u subotu, 8. srpnja s početkom u 19 sati. Pod skupnim nazivom 'Pomaci u intimi', sljedećih sedam filmova bave se nostalgijom za ljepšim vremenima, žaljenjem za pogrešnim odlukama te obrambenim ponašanjima kojima nastojimo očuvati dostojanstvo i umaknuti strahu ili tuzi. Nepredvidivi, ali znatno osjetljiv svijet intime otvoren je kroz filmska uprizorenja preokupacija s kojima se nosi svaki od prolaznika kojeg srećemo, a da to ni ne slutimo.

Na rasporedu je eksperimentalni film Karle Crnčević 'Divlje cvijeće' koji je ujedno hrvatska premijera, ali i film koji je pobijedio na ZINEBI-ju u Bilbau. Film bilježi sjećanja oca koji je samo jednom u životu koristio kameru te je nakon 30 godina zamolio kćer da digitalizira VHS traku. Kakva su njegova sjećanja? U duhu obiteljskog okruženja, animirani film Lee Vidaković 'Obiteljski portret' govori o zatečenosti Andrasa i njegove kćeri posjetom Andrasova nepredvidivog brata Zoltana, koji dolazi u pratnji svoje brojne obitelji za vrijeme raspada Austro-Ugarske. Igrano-eksperimentalni film Sunčice Fradelić 'Dok smo bili tu' meditativan je i sinematički prikaz neminovnih promjena prikazanih kroz zimsko-ljetne životne fragmente likova.

Eksperimentalno-dokumentarni foto esej 'Tvornica filmova' Silvestra Kolbasa prikazuje prolazak vremena kroz starenje fotografskog materijala zatvorene tvornice Fotokemika. Naime, svim je materijalima davno istekao rok trajanja, stoga pokazuju vidljive znakove raspadanja, no jesu li se time raspali i zabilježeni trenuci? 'Horror vacui' dokumentarni je film Borisa Poljaka koji podsjeća na nepredvidivost događaja – sve se može dogoditi bilo gdje i bilo kad, a ta spoznaja izaziva tjeskobu čak i ako nismo direktno involvirani u zbivanje. Još jedan podsjetnik je i film 'Haljina za finale' Martine Meštrović koja se prisjeća bakina čina bojanja vjenčanice u crno te njezine želje da u njoj bude pokopana. Kao simbolični osvrt na situacije koje isprljaju čovjekovu mladenačku čistoću za života, ovaj film opreka je igranom filmu Vide Skerk 'Noćna vožnja' koji prati mladu studenticu Dunju u preispitivanju odluke napuštanja rodnog kraja i odlaska u veliki grad čime je dočarana i mladenačka nesigurnost koja ostavlja duboke tragove.

Ovogodišnje, 21. izdanje Tabor Film Festivala održat će se od 6. do 9. srpnja u Dvoru Veliki Tabor, a uz kratkometražne filmove iz međunarodne i domaće konkurencije očekuje vas raznovrstan popratni glazbeni i radionički program koji će začiniti ljetne dane i večeri u prirodom bogatom i poticajnom okruženju.

Organizator Festivala je Obnomika d.o.o.

Partneri projekta su HAVC, Ministarstvo kulture i medija, DHFR, Muzeji Hrvatskog zagorja, Krapinsko-zagorska županija, Turistička zajednica Krapinsko-zagorske županije i Općina Desinić.

Sponzori i prijatelji projekta su Annapurna, HEP, Presečki, Veronika, Vetropak, Terme Tuhelj, Terme Jezerčica, ReGalerija, Roses Začretje, Dubravica, DaddyHood, Hiperprodukcija, Blank, Društvo naša djeca Desinić, Joga u svakodnevnom životu, Kanpak, Audikor, Hiperprodukcija, Wine Hill, Grešna Gorica, Zdolc, Caffe Bar Baza i Kajlander.

Ulaznice je moguće kupiti ovdje.