Filmski festival u Berlinu od ove godine ima novo vodstvo pa svi s nestrpljenjem iščekuju obrise novog smjera kojim će ići program jednog od najvažnijih filmskih festivala na svijetu. Za sada je obajvljen izbor kratkih filmova, kao i pojedini filmovi programa Berlinale Special.
Nova uprava festivala, izvršna direktorica Mariette Rissenbeek i umjetnički voditelj Carlo Chatrian, odlučili su da više neće biti filmova izvan konkurencije, nego će se svi takvi filmovi prikazivati u posebnom dijelu programa Berlinale Gala. Bit će to filmovi koji zaslužuju crveni tepih i poseban tretman ali nisu u konkurenciji za festivalske nagrade. Novo vodstvo festoivala i u tom segmentu najavjuje raznolikost, a prvi najavljeni naslovi su 'Pinocchio' novi film talijanskog redatelja Mattea Garronea s Robertom Benigni u ulozi Geppetta.
Tu je i novi film Agnieszke Holland 'Šarlatan' zatim britanski film 'Minamata' redatelja Andrewa Levitasa s Johnnyjem Deppom u glavnoj ulozi, zatim dokumentrana serija 'Hillary' Nanette Burstein o nekadašnjoj američkoj prvoj dami i predsjedničkoj kandidatkinji Hillary Clinton, te još jedna svjetska premijera, novog filma, ovoga puta dokumentarnog, sjajnog kineskog redatelja Jia Zhang-ke 'Swimming Out Till The Sea Turns Blue'.
Najavljena je i premijera islandskog dokumentarca 'Last and First Men' koji je režirao slavni, tragično preminuli skladatelj Jóhann Jóhannsson. Naratorica u filmu je slavna britanska glumica Tilda Swinton, a projekt je isprva bio zamišljen kao multimedijski projekt koji bi se prikazivao u koncertnim dvoranama uz glazbu koju je Jóhannsson skladao.
'Last and First Men' u tom je obliku već prikazan u Barbican Hallu u London i operi u Sydneyu, a sada će prvi put biti prikazan u kao film s nadosnimljenom Jóhannssonovom glazbom. Inače, slavnom skladatelju to nije bio prvi redateljski pokušaj, već je ranije snimio kratki dokumentarac 'Kralj ljeta'.
Projekt 'Last and First Men' se temelji na istoimenom znanstveno-fantastičnom romanu Olafa Stapledona iz 1930. te na fotografijama spomenika iz vremena socijalizma na području Balkana, nizozemskog fotografa Jana Kempenaersa. Jóhannsson je svojevremeno kazao kako je proveo mjesec dana putujući Balkanom i snimajući spomenike izgrađene na mjestima velikih bitaka i koncentracijskih kampova. Film je snimljen na 16mm kameri na crno-bijeloj filmskoj traci, a snimao ga je norveški direktor fotografije Sturla Brandth Grøvlen ('Victoria','Ovnovi').
'Željeli smo snimiti ove skulpture na formalistički način, kako bismo naglasili njihovu čudnu asimetričnu ljepotu. Svakog smo se jutra budili u četiri sata kako bismo bili spremni za izlazak sunca i cijeli dan bismo snimali sve dok god je bilo prorodnog svjetla. Bilo je to jedno od najboljih iskustava u mom životu i jedno od najtežih.' kazao je tada Jóhannsson.
Jóhannsson je bio cijenjeni skladatelj filmske glazbe, osvojio je nominacije za Oscar za glazbu za filmove 'Teorija svega' i 'Sicario', a redovito je surađivao s redateljem Denis Villeneuveom. Preminuo je u veljači 2018 u 48. godini života.