Vanja Cuculić: Drama

Ukoričeni plakati dizajnera koji je gradio vizualni identitet Gavelle

18.03.2021 u 12:19

Bionic
Reading

Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) objavilo je knjigu "Vanja Cuculić: Drama", koja daje potpuni pregled dizajna plakata tog istaknutog grafičkog dizajnera za Gradsko dramsko kazalište Gavella, nastalih od 2005. do 2019. godine.

Riječ je bez sumnje o jednom od najvažnijih i najhvaljenijih plakatnih opusa u Hrvatskoj u 21. stoljeću, ističu iz HDD-a.

Po riječima autora knjige Marka Goluba, iako nepogrešivo pripadaju našem vremenu, naročito po načinu upotrebe tipografije i odabiru tipografskih pisama, Cuculićev autorski stil razvijen za Gavellu u suštini je eklektičan.

"Njegovi kazališni plakati na neki su način i refleksija o onome što je u tom specifičnom žanru napravljeno kroz njegovu slavnu povijest, uključujući i zlatno doba plakata šezdesetih i sedamdesetih godina, dok je kao promotivno sredstvo još uvijek bio relevantan, a kao prostor za kreativno izražavanje na vrhuncu snaga”, ocijenio je u predgovoru knjige.

Cuculić je 15 godina u kontinuitetu bio kućni dizajner plakata za Gradsko dramsko kazalište Gavella što je, kaže Golub, najdulji takav angažman u posljednja tri desetljeća koji je rezultirao jednim od najkonzistentnijih i najsnažnijih plakatnih opusa kod nas uopće.

Vanja Cuculić, Život je san (2009.)
  • Vanja Cuculić, Slikari rudari (2018.)
  • Vanja Cuculić, Ilijada 2001. (2009.)
  • Vanja Cuculić, Lom (Bash) (2007.)
  • Vanja Cuculić, Dundo Maroje (2011.)
  • Vanja Cuculić, Kralj Rikard III. (2017.)
    +2
Vanja Cuculić - Drama! Plakati za GDK Gavella 2005 – 2019. Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HDD

“Od svojih početaka sve do danas upravo je Cuculićev rad za Gavellu uvelike definirao visoki standard toga što znači kazališni plakat u Hrvatskoj u 21. stoljeću, naročito u kontekstu javnih institucionalnih kazališta", istaknuo je.

Golub smatra kako današnja prepoznatljivost zagrebačkog kazališta Gavella proizlazi upravo iz Cuculićevih dizajnerskih napora.

"Tim plakatima se, jednim po jednim, gradio vizualni identitet kazališta, i pritom se tu ne radi samo o grafičkim standardima, o nekom striktnom poretku stvari, nego prvenstveno o vizualnim predodžbama koje povezujemo s tim kazalištem, njegovim čudesnim imaginarijem koji je unutar sebe heterogen i razvija se na nepredvidljive načine, ali odlučno drukčiji od svega drugog što se trenutno nudi.”

Grafički urednik izdanja je sam Vanja Cuculić, dok dizajn i prijelom potpisuje Leo Kirinčić. Knjiga ima čak tri različite naslovnice između kojih se može birati pri kupnji.

Knjiga je objavljena slijedom istoimene prošlogodišnje izložbe u HDD galeriji u ožujku, koja je bila postavljena kasnije još u Puli i Splitu.