Povodom održavanja olimpijskih i paraolimpijskih igara u Londonu, londonski British Museum u suradnji s kazališnom skupinom Royal Shakespeare Company pripremio je veliku izložbu koja na posve nov način pristupa djelima najslavnijeg svjetskog dramatičara Williama Shakespearea gledanih kroz prizmu svijeta u kojemu je živio
Kako se ističe u najavi izložbe na internetskim stranicama muzeja, izložba 'Shakespeare: staging the world' (Shakespeare: svijet na pozornici) koja se otvara 19. srpnja kao dio World Shakespeare Festivala u sklopu londonske 'kulturne olimpijade', nastoji pružiti 'novi i jedinstveni uvid u razvoj Londona u svjetsko središte, interpretiran kroz inovativan pristup Shakespearovim dramama'.
Promatrajući iz perspektive Shakespeareovih drama više od 190 fascinantnih predmeta prikupljenih iz brojnih privatnih i nacionalnih britanskih zbirki te inozemstva, izložba oživljava London kakav je bio prije nekih 400-tinjak godina, te istražuje ključnu ulogu kazališta kao prozora u svijet izvan Londona i važnost dramskog pisca u oblikovanju novog osjećaja nacionalnog identiteta.
Jedna od ključnih inovacija toga razdoblja upravo je rođenje modernog profesionalnog kazališta: planski građena kazališta i profesionalni dramski pisci bili su posve novi fenomen, a najuspješnija kazališna trupa toga doba Chamberlain's/King's Men kazališta Globe, koja je djelovala u suradnji sa svojim "kućnim" dramatičarom Williamom Shakespeareom.
Izložba nastoji prikazati na koji je način to kazalište informiralo, oblikovalo i usmjeravalo javno mnijenje po aktualnim pitanjima onoga doba, kako je pomoglo oblikovati novi nacionalni identitet - prvo engleski a potom i britanski, te kako je kazalište otvorilo stanovnicima Londona prozor u svijet.
Među eksponatima se ističe starorimski zlatni novčić 'Martovske ide' napravljen kratko nakon ubojstva Julija Cezara 44 godine prije nove ere po narudžbi Bruta, koji je odigrao ključnu ulogu u tome ubojstvu, koje je predmet Shakespeareove tragedije 'Julije Cezar'.
Upečatljiv portret marokanskog veleposlanika na dvoru kraljice Elizabete I, Abde el-Ouaheda ben Messaouda ben Mohammeda Anouna prikazuje predvodnika delegacije barbarskih vojnika pristiglih u državni posjet Londonu 1600. Njihova je prisutnost imala golemi utjecaj na tadašnji London - bili su istodobno izvor fascinacije i straha. El-Ouahed i njegovi ljudi u gradu su boravili šest mjeseci i Shakespeare je s time morao biti upoznat: možda su upravo oni bili inspiracija za lik Otela, najpoznatijeg crnca dramske književnosti.
Posebno za izložbu, koja ostaje otvorena do 25. studenoga, British Museum je u suradnji s Royal Shakespeare Company razvio niz novih digitalnih intervencija koje će posjetiteljima omogućiti 'susret izbliza' s likovima velikog dramatičara, paralelno s razgledavanjem izloženih predmeta.
Važan aspekt izložbe je i analiza kazališnih navika ondašnjih Londončana, koje su se znatno razlikovale od onih njihovih suvremenika: novosagrađena kazališta redom su se nalazila u predgrađima a Bankside, gdje se nalazio slavni Shakespeareov Globe, tada je bilo opasno područje. Kazališta su morala biti u stanju privući što veću publiku, što znači da su njihove izvedbe morale biti privlačne širokim masama. Različitost predmeta iskopanih na području gdje su se nalazila kazališta Globe i Rose - poput štapića lizalice i medvjeđe lubanje, odlično ilustriraju Southwark Shakespeareovih dana i kulturno okruženje kojemu je pripadalo kazalište, rame uz rame s arenama za igre s medvjedima, bordelima i krčmama.