Više od pedeset godina nakon što je Pop-art preplavio svjetsku umjetničku scenu, londonski Barbican centar organizirao je prvu sveobuhvatnu izložbu u kojoj istražuje u kolikoj se mjeri isprepliću umjetnost i dizajn umjetničke ere koja je od kasnih 50-tih do ranih 70-tih godina prošloga stoljeća dovodila u pitanje vrijednosti masovne potrošačke kulture, s ciljem ukidanja granica između visoke i popularne umjetnosti
Kako se navodi u najavi izložbe na stranicama Barbicana, umjetnost Pop-arta predstavljala je komentar kulta ličnosti, robovanja materijalnom i proliferacije medija koji u razdoblju nakon Drugog svjetskog rata dominiraju svakodnevnim životom SAD-a i Velike Britanije.
Napravivši radikalan odmak od svega što im je prethodilo, umjetnici su se s užitkom okrenuli preuzimanju dizajnerskog jezika oglašavačke industrije, televizije i trgovine kako bi stvarali djela istodobno zaigrana i namjerno drska i provokativna. Zauzvrat, dizajneri su se počeli rutinski okretati Pop-artu u potrazi za inspiracijom.
Izložba 'Pop Art Design', otvorena u Barbicanu, kroz dvjestotinjak djela više od sedamdeset umjetnika nastoji predstaviti novu sliku Pop-arta, u čijem je nastanku dizajn odigrao središnju ulogu.
Među eksponatima su svjetski poznata i manje poznata djela umjetnika kao što su Peter Blake, Pauline Boty, Judy Chicago, Richard Hamilton, Roy Lichtenstein, Claes Oldenburg, Joe Tilson i Andy Warhol, postavljena uz bok predmetima poznatih svjetskih dizajnera, industrijskih dizajnera i arhitekata Achillea Castiglionija, Charlesa i Ray Eames, Petera Murdocha, Georgea Nelsona, Gaetana Pescea i Ettorea Sottsassa.
Izložbu dopunjuje bogata grafička oprema - od postera i časopisa do košuljica vinil izdanja albuma, kao i filmski materijali, fotografije i dokumentacija vezana uz Pop-art interijere i arhitekturu.
Neki od eksponata istinski su radikalni i predstavljaju važne prekretnice u umjetnosti 20. stoljeća: rano računalo koje prikriva sve komplicirane dijelove i četiri plastične posude s poklopcima koje služe za održavanje svježine hrane.
"To je predstavljalo budućnost", kazala je za britanski Guardian kustosica izložbe Catherine Ince, pojašnjavajući zašto su u izložbu uključene Tupperware posude. "One su predstavljale uzbudljivu promjenu načina života. Prevladavao je optimizam i osjećaj potencijala, što je vidljivo već i iz tih vrlo običnih proizvoda za domaćinstva", dodala je.
Tu je i prvo talijansko računalo: Olivetti Elea 9003 iz 1959. dizajnera Ettorea Sottsassa i Tomasa Maldonada, koji su desetljećima prije Applea pokušavali najnoviju tehnologiju učiniti istodobno prekrasnom.
Predmeti za domaćinstva i vrhunska umjetnost na izložbi su pomiješani, jer "iako dolaze iz posve različitih izvora, metode i motivi njihovih kreatora zapravo su isti", pojasnila je Ince. Cilj je izložbe pokazati kako je Pop-art bio možda najutjecajniji poslijeratni pravac u umjetnosti, te koliku je važnu ulogu u njegovoj popularnosti odigrao dizajn.
Obuhvaćeno je sve - od umjetnosti do mode, tehnologije i namještaja - a može se pogledati do 9. veljače iduće godine.