LABORATORIJ ZA BUĐENJE

Zagreb će dobiti svoj kreativni indeks

31.03.2014 u 16:06

Bionic
Reading

Danas su u Zagrebu predstavljeni rezultati projekata 'Izgradnja kreativnog grada: razvoj kulturnih i kreativnih industrija Zagreba' (CICC). Riječ je o istraživačko-konzultantskom projektu Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) uz financijsku potporu UNESCO-ovog Međunarodnog fonda za kulturnu raznolikost. Projekt vrijedan pola milijuna kuna počeo je u rujnu 2013.

Studija je bila usmjerena na identifikaciju odgovarajućih metoda i alata za mjerenje kompetitivnog potencijala kulture i kreativnih industrija u gradu Zagrebu.

Oslanja se na koncept kreativnih industrija odnosno na ono što kreativni sadržaji proizvode u određenom području, kao i na identifikaciju temeljnih čimbenika važnih za detektiranje kreativnosti. Studija predstavlja i kratak pregled postojećih mjerenja kreativnosti i inovativnosti.

'Kroz ovaj projekt moramo identificirati koji su subjekti koji djeluju u kreativnim industrijama i želimo potaknuti statistike praćenja. Želimo postići da Zagreb i dalje ostane jedno od vodećih mjesta u Hrvatskoj u sferi kreativnih industrija', kazao je dr. sc. Zlatan Fröhlich, predsjednik Komore Zagreb koja djeluje unutar Hrvatske gospodarske komore.

Dr. sc. Sanja Tišma, ravnateljica Instituta za razvoj i međunarodne odnose, smatra da je prezentacija rezultata projekata kulturnih instituta vrlo bitna, s obzirom na 'recentnu hajku na javne institute u Hrvatskoj'.

'Ovo istraživanje posvećeno je poboljšanju naše zajednice za našu djecu i unuke', kazala je Tišma i riječ prepustila koordinatorici projekta CICC, dr. sc. Danieli Angelini Jelinčić

'Kulturna i kreativna industrija su sektori koji se ne tiču samo jednog segmenta. Obično mislimo da spadaju pod zaduženje Ministarstva kulture, ali s nama su surađivali brojni predstavnici različitih ureda.

Na području Zagreba određeno je deset kreativnih djelatnosti koje imaju izuzetan potencijal razvoja: arhitektura, dizajn, film, glazba, informacijsko-komunikacijske tehnologije, izvedbene umjetnosti, nakladništvo, obrti, oglašavanje i vizualna umjetnost', kazala je Jelinčić.

Rezultati projekta će biti vidljivi kroz uvođenje kreativnih industrija u zagrebačke javne politike, izgradnju ljudskih i institucionalnih kapaciteta putem obrazovnih aktivnosti, kao i osnivanje središnje točke za kreativne industrije (Centar za kulturne/kreativne industrije), umrežavanje relevantnih čimbenika, medijske kampanje za zagrebačke kulturne/kreativne industrije i promocije njihovih proizvoda.

Dodatno, projektom se cilja i na diversifikaciju turističke ponude, povećanje gospodarske konkurentnosti grada te nove kreativne proizvode.

Poseban naglasak Jelinčić je stavila na ustanovljavanje tzv. 'kreativnog indeksa', statističkog indeksa za mjerenje potencijala grada, jer je kreativnija populacija ujedno i - konkurentnija.

'Putem kreativnog indeksa dolazimo do toga što podrazumijeva kreativno zapošljavanje, po principu dodane vrijednosti – tj. kreativne industrije donose nove mogućnosti za razvoj grada', objasnila je Jelinčić.

Voditeljica projekta objasnila je da će izravne koristi od projekta imati kulturni sektor, ali i sektor industrije, turizma, te sam grad Zagreb, a neizravne sektor trgovine, obrta, mladi u cjelini – posebice studenti, te svi građani grada Zagreba i njegovi posjetitelji.

Na temelju zajedničkog rada i suradnje s dionicima iz svih sektora u koje kreativne industrije zadiru, kao i relevantnih gradskih institucija, ostvarene kroz brojne radionice, projekt je iznio niz prijedloga mjera razvoja tih djelatnosti i jačanja njihove vidljivosti kao temelja gospodarske i turističke regeneracije grada.

Predložen je i niz mjera vezanih uz javne politike Zagreba koje obuhvaćaju niz sektorskih ureda – za kulturu, gospodarstvo, urbano planiranje, imovinsko-pravne poslove i druge.

Također je predložen silabus kolegija pod nazivom 'Kreativni laboratorij' koji je osmislio Feđa Vukić, a od jeseni trebao bi se provoditi na pet sastavnica zagrebačkog Sveučilišta: Muzičkoj i Likovnoj akademiji, Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Ekonomskom fakultetu, te Fakultetu elektrotehnike i računarstva.

Na projektu su radili i Ana Žuvela, Krešimir Jurlin, Mario Polić, Feđa Vukić, Marko Baus, Vladimir Jelinčić, Petra Paulić, Žana Knežević, Ivan Hromatko te Arno Vinković.

Projekt ima i svoju Facebook stranicu, napravljeni su promotivni spotovi, jumbo plakati, brošure o tome što je Kreativni Zagreb koje prezentiraju neke od naših kreativaca i njihovih proizvoda. U spotu brojni umjetnici daje svoju viziju kreativnosti. Ivana Sajko doživljavaju ju kao 'hrabrost da se drugačije razmišlja i živi'.

'U mom poslu kreativnost je izmišljanje novog jezika', kazala je Sajko. Predsjednik Ivo Josipović također je sudjelovao u snimanju videa napomenuvši da 'kreativan grad čine kreativni ljudi te da gradovi koji nemaju kreativce - stagniraju'.

U sklopu projekta potpisano je pismo namjere s Komorom Zagreb o osnivanju Centra za kreativne industrije koji bi se bavio promocijom kreativaca i njihovih proizvoda.