Prva hrvatska predstava na 45. PIF-u, 'Dobri doktor Jojboli' Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku, obećavajući je ulazak mlade redateljice Tamare Kučinović u svijet profesionalnog lutkarstva
Dobri doktor Jojboli, slavni prijatelj biljaka i životinja, uspio je ono što drugi bjelokutaši nisu – pronaći ključ za razumijevanje svijeta nama uvelike neshvatljivog. Nalik dragom nam Jojboliju, lutkarstvo savršeno pronalazi ključ za sve scenske prepreke o koje zapinje izvedbeni čin. Tako Jojboli i njegovi prijatelji u rukama lutkara u potpunosti brišu razlike između čovjeka i životinje, ignorirajući samo ljudima bitne sitnice poput činjenice da ne znaju letjeti, pričati ili pjevati. To carstvo u kojemu lutka vlada prostor je neiscrpnih mogućnosti, a na redatelju je da se prepusti tom kreativnom kodu i poleti zajedno s lutkama u prostore beskrajne mašte.
Mlada redateljica Tamara Kučinović pokazala je u druženju s Jojbolijem i njegovim životinjskim prijateljima želju, volju i vjeru u lutku, prepustivši se igri s njom. Dapače, nije pokušala niti ukrotiti šarmantne i ekspresivne lutke (autorica Volha Balashova), već je dopustila lutkarima da, u skladu s izgledom, prenaglase njihove pokrete, što je dinamiziralo i dodatno 'nasmiješilo' scensku i pojedinačnu igru.
Problemi takvog ključa pojavili su se u scenama u kojima se paralelno odvijalo više od jedne (prenaglašene) radnje. U tim trenucima pozornicom bi zavladao kaos koji bi pojačao auditivni sloj, i inače na trenutke preglasan. Osim scenske kakofonije, dolazilo bi do pada ritma, odnosno gubitka pažnje gledatelja. Takve, nešto mekše redateljske ruke, Kučinović je pomalo zbrzala i sam kraj predstave koji je riješila kako drukčije nego pjesmom. Iako bi nama bilo puno draže da je rješenje izašlo iz lutke, a ne grla animatora.
U sadržajnom su sloju Tamara Kučinović i dramaturginja Maja Sviben Jojboliju i njegovom životinjskom i biljnom carstvu postavile prepreku u obliku groznog Barmaleja zvanog Apokaliptični koji zavede nezadovoljnu Jojbolijevu ženu Barbaru i uništi Zemljin omotač, a sve kako bi zadovoljio rupu u svoj tijelu, odnosno zavladao svijetom i potom ga uništio. Rupa u tijelu i omotač što nestaje predstavi su dali jasni i aktualni ekološki pečat, a pjevni i lako pamtljivi songovi (autor glazbe Hrvoje Radnić) dodatno su ritmizirali cjelinu.
Ivica Lučić, Areta Ćurković, Mladen Vujčić, Inga Šarić, Snježana Ivković, Đorđe Dukić i Aleksandra Colnarić oblikovali su nekoliko vrlo duhovitih likova, od naslovnog Jojbolija do beskrajno duhovitog negativca Barmaleja, ali i ponekog slabijeg, poput ovce koja je bila pretjerana u zvučnom sloju. Važnu ulogu u cjelini predstave odigrala je odlično oblikovana scena Volhe Balashove u čijem centru se našla plošna i okrugla Zemlja kao prostor igre i dramske akcije te cilj osvajanja.
Dobri doktor Jojboli vrlo je zabavna i razigrana predstava koja postavlja lutku na centralnu poziciju, ali i koja pomalo trpi od prevelike slobode darovane svojoj krpenoj junakinji.
Četvrtak na PIF-u
Treći PIF-ov dan otvaraju tradicionalno odlični Bugari, Državno lutkarsko kazalište Varna s predstavom Allegro Vivace s početkom u 11 sati u MCUK-u u Travnom. U 18 sati u ZKL-u možete pogledati drugu hrvatsku predstavu 'Veli Jože' Gradskog kazališta lutaka Rijeka u režiji Renea Medvešeka. U isto vrijeme na Trgu bana Jelačića Konrad Fredericks se druži s Punchem i Judy, a brazilska kompanija Opera na Mala na platou Mamutice otvara Kovčežić priča. U 20 sati u Komediji prava lutkarska poslastica za odrasle – 'Pikova dara' Regionalnog lutkarskog kazališta Grodno iz Bjelorusije u režiji velikana Olega Žjugžde