Njemački gigant Adidas prekinuo je suradnju s reperom i modnim dizajnerom Kanyeom Westom zbog njegovih antisemitskih komentara, a sada ne zna što učiniti s tisućama tenisica brenda Yeezy, koje godišnje donesu oko 1,3 milijarde dolara prihoda
Slavni reper i modni dizajner Kanye West nedavno je antisemitskim komentarima svom brendu nanio multimilijunsku štetu, a najveća kolateralna žrtva ispao je Adidas koji se nalazi u nezapamćenom problemu.
Naime, njemački gigant godinama izdaje Yeezy liniju, modele tenisica s potpisom Kanyea Westa, prodajući ih po vrtoglavo visokim cijenama od 200 do 600 dolara. Samo od prodaje ovih tenisica, Adidas godišnje bilježi 500 milijuna dolara prihoda, no u ovom brendu odlučili su kako niti taj iznos nije dovoljan da se nastavi suradnja s antisemitski nastrojenim reperom.
Za sve su krive reperove izjave iz drugog dijela prošle godine u kojima je izgovarao razne gnjusne optužbe na račun Židova, a 'vrhunac' je bila njegova linija majica i duksi sa simbolima svastike. Na kraju se West iz svega pokušao izvući pozivanjem na svoj bipolarni poremećaj, no to mu, naravno, nije prošlo kao valjan argument.
I dok prekid suradnje u listopadu sam po sebi nije bio problematičan zbog osnovanosti razloga, Adidas je ostao s tisućama primjeraka Yeezy kolekcije s kojom jednostavno ne zna što učiniti!
Novi direktor, Bjorn Gulden, dao je naslutiti da postoji mogućnost da će se svi komadi povući iz prodaje, no nagađa se i kako bi se barem dio kolekcije mogao naći na popustu, čime bi se ovaj problem barem djelomično razriješio.
No, pravi problemi su oni financijske prirode. Naime, suradnja s Westom njemačkom brendu je godišnje donosila i do 1,3 milijarde dolara prihoda!
'Ovo je postalo toliko dramatično jer je nevjerojatno veliko. Radi se o uistinu značajnom segmentu Adidasovog poslovanja kojem je vrlo naglo došao kraj', rekao je tržišni analitičar Tom Nikić za Washington Post pa objasnio opcije:
'Nalaze se u vrlo riskantnoj poziciji. Svaki pokušaj prodaje mogao bi im se obiti o glavu jer bi djelovalo da i dalje pokušavaju ostvariti profit od brenda povezanog s antisemitizmom. Opcija je da tenisice prodaju bez etikete, kao tzv. 'zombie Yeezyse'. Također, mogu ih prodati outlet trgovinama ili posrednicima koji bi ih prodavali na tržnicama u slabije razvijenim zemljama.'
Uništavanje zastarjelih komada relativno je česta opcija luksuznih brendova koji žele izbjeći pad cijene i statusa svojih proizvoda nagomilavanjem neprodanih modela iz starijih kolekcija. No, zbog neetičnosti i negativnog utjecaja na okoliš, ovaj potez dolazi s cijenom lošeg PR-a.
Među brendovima koji su u prošlosti imali praksu spaljivanja ili rezanja svojih kolekcija su Victoria's Secret, Coach, Nike te Louis Vuitton, dok su u Burberryju 2018. godine javno obznanilo kako, nakon uništavanja robe u vrijednosti od 37 milijuna dolara, napokon prestaju s ovom praksom.
Na kraju se pojavio i jedan zanimljiv prijedlog kojim bi se riješili Adidasovi problemi na najhumanitarniji način.
'Mogli bi jednostavno donirati ove tenisice osobama pogođenima potresom u Turskoj i Siriji', rekla je Elizabeth Nappier, profesorica na Sveučlištu Toledo koja se specijalizirala za istraživanje načina na koji se modne tvrtke odnose prema neprodanoj robi.
U svakom slučaju, Adidas će se naći u nezapamćenim gubitcima jer koju god odluku donese o upravljanju tenisicama okaljanog Yeezy brenda, multimilijunski pad profita ostaje zagarantiran.