TEST

Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V – naš favorit za auto godine

19.11.2010 u 14:23

Bionic
Reading

Milanska ljepotica ove godine slavi stogodišnjicu, i to premijerom kakvu zaslužuje. Nakon desetljeća krpanja na postojećima, nova kompaktna platforma naziva C-Evo premijerno je dodijeljena upravo Alfi za nasljednicu 147-ice – Giuliettu

Koliko je Giulietta važan automobil za Alfu, ne treba dodatno naglašavati. U Fiatu su otvoreno priznali kako gube strpljenje s anemičnim prodajnim rezultatima, pa je interes za talijanskom markom čak pokazao i Volkswagen. Na nasljednicu 147-ice čekali smo čitavo desetljeće, trebala se zvati Milano, a onda su radnici izveli pravi coup d'état i prisilili upravu da novi automobil nazove Giulietta prema legendarnom Alfinom kupeu iz 50-ih koji je dobio ime po Shakespeareovoj junakinji.

Sve to zvuči veoma romantično. No što je s automobilom? Čini se da su motivacijski stimulansi sa svih strana dobro djelovali na Alfine inženjere, jer je Giulietta ponajbolji kompaktni automobil C-segmenta koji smo vozili ove godine.

Nova platforma profitirala je od neovisnog ovjesa lake građe s McPhersonom sprijeda i multilinkom straga, a premda je automobil 150 mm duži i 80 mm širi, svejedno je 20 kilograma lakši od prethodnika. Ipak, ovo valja uzeti s dozom rezerve, jer je sa oko 1.500 kilograma Giulietta još uvijek 100-tinjak kilograma teža od konkurentskog Golfa 1.4 TSI.

Talijani se nisu povodili za kompromisima kad su izrađivali Giuliettu. Automobil standardno dolazi s bogatim paketom aktivne i pasivne sigurnosti koji ga je prema mišljenju Euro NCAP-a učinio najsigurnijim automobilom u klasi, a vozačke entuzijaste oduševit će podatak da Giulietta standardno dolazi s elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem Q2 i elektronskom kontrolom šasije DNA. Ovaj potonji sustav nudi tri režima vožnje – dinamičan i normalan te 'allweather' za vožnju po snijegu. Prebacivanjem u 'D' trenutno se ukrućuje upravljač koji od kraja do kraja stiže u 2,2 okretaja pa ćete prilikom vožnje povezanim zavojima rijetko skidati ruke s idealnog položaja, odaziv na gas postaje brži, zvuk agresivniji, a ovjes krući. Težište je nisko, a Giulietta se u zavoju ponaša kao da je na tračnicama. Dojam je tim bolji kad u obzir uzmete da je naš testni model pogonio tričavi 1,4-litreni turbobenzinac sa svega 120 KS!

Tajna leži u tehnologiji Multi-Air koja je od komapktnog agregata napravila pravi nezasitni stroj koji se obožava vrtjeti visoko, a pritom troši kao upaljač.

Giulietta u jednakoj mjeri oduševljava dizajnom, izvedbom interijera, kvalitetom korištenih materijala. Da smo imali povez preko očiju, na opip bismo pomislili da se nalazimo u nekom njemačkom automobilu. Prostora za putnike i prtljagu ima više nego dovoljno, što baš i nije karakteristično za Alfu, a pokude možemo izraziti tek na sjedala koja su udobna i na dužim putovanjima, no u dinamičnoj vožnji ne nude najbolje držanje tijela u zavoju.

Sve u svemu, Giulietta je automobil koji nikako ne biste trebali previdjeti ako ste u potrazi za atraktivnim, dinamičnim, kompaktnim obiteljskim automobilom. Jedino što vas može ohladiti jest cijena od 170.000 kuna. Nije malo, no za 7.000 kuna više pod poklopcem umjesto 120 KS možete imati 170 KS.

Proizvođač: Alfa Romeo
Model: Giulietta
Vrsta motora: 1,4, četiri cilindara, benzin
Obujam: 1.368 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 5.000 o/min
Okretni moment (Nm): 206 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,5/8,3/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,4
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.350/1.800/1.460
Cijena testnog modela do registracije: 170.000 kuna