zanimljivo

Američki znanstvenici otkrili da ljudi ubrzano stare oko 44. i 60. godine

15.08.2024 u 12:48

Istraživanje je pokazalo da starenje nije spor i siguran proces, nego da se nagle promjene događaju oko 44. i 60. godine života, javlja The Guardian

Ako ste u zadnje vrijeme uočili iznenadnu koncentraciju bora i bolova, ili osjećaj da ste ostarili preko noći, možda za to postoji znanstveno objašnjenje. Istraživanje je pokazalo da ubrzano starimo oko 44. i 60. godine života, piše The Guardian.

Studija koja je pratila tisuće molekula ljudi u dobi između 25 i 75 godina identificirala je dva velika vala promjena u dobi od 44 i 60 godina. Otkrića bi mogla objasniti zašto u određenoj dobi dolazi do porasta određenih bolesti, kao što su kardiovaskularne bolesti.

'Ne mijenjamo se postupno kroz vrijeme. Postoje doista dramatične promjene', rekao je genetičar sa Sveučilišta Stanford Michael Snyder, osoba koja je provela istraživanje.

Umirovljenici Izvor: Pixsell / Autor: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Istraživanje je pratilo 108 dobrovoljaca koji su davali uzorke krvi, stolice i kože, ali i oralne i nazalne brisove, svakih nekoliko mjeseci između jedne i sedam godina. Znanstvenici su se pozabavili sa 135 tisuća različitih molekula i mikroba.

Više pročitajte na stranicama The Guardiana.