Posljednja, druga generacija Audijevog A3 uz nas je od 2003. Za ovu godinu i do 2010, do predstavljanja treće generacije, Nijemci su svoj kompakt odlučili temeljito doraditi kako bi održao korak sa žestokom konkurencijom
Dok drugi proizvođači olako shvaćaju pojam redizajna, u Audiju su po pitanju zatezanja bora veoma ozbiljni. Tako su, osim preinaka na vanjskom dizajnu i interijeru redizajniranog A3, u Ingolstdatu odlučili doraditi i motore koji su sada jači i štedljiviji.
Gledano izvana, A3 je dobio novu, istaknutiju prednju masku s nešto većom rešetkom hladnjaka, 'iscrtanijim' poklopcem motora i zaobljenijim branikom. Straga su se dizajneri također dotakli branika i poklopca, a unaprijeđeno je i svjetlosno sklopovlje sprijeda i straga s opcionalnim LED lampicama.
Unutrašnjost je profitirala od opsežnije uporabe kromiranih elemenata, kvalitetnijih materijala i bolje ergonomije. Audi slovi za proizvođača s ponajboljim interijerima kako po kvaliteti, tako i po (bezvremenskom) dizajnu, a A3 je samo potvrda ovoj predodžbi. Materijali su vrlo kvalitetni, ugodni i meki na dodir, završna obrada je odlična, a ergonomija dovedena do savršenstva. Uređaji su pregledni, s vrlo ugodnim crvenkastim pozadinskim osvjetljenjem, a sve kontrole intuitivne. Sama prilagodba na vozačko okruženje, sa sjedalom i upravljačem prilagodljivim po visini i dubini, trenutna je.
Pohvale idu i na račun sjedala koja nude idealan omjer tvrdoće, držanja tijela i udobnosti. Premda nije najprostraniji u klasi, u A3 se sjedi vrlo komforno, doduše nešto više nego što bismo željeli. Mjesta na stražnjoj klupi ima i za natprosječno visoke, a Sportback izvedba koju smo imali na testu nudi i jedan od najvećih prtljažnika u klasi od 370 litara.
Prvo što u vožnji dolazi do izražaja jest zadovoljavajuće težak i precizan upravljač. Premda nije bez mana, nešto deblji upravljač izvrsno leži u ruci i nudi vrlo dobru povratnu informaciju. Pohvale idu i na račun dobro podešenog ovjesa - McPherson sprijeda i osovina s četiri spone straga - koji nudi dosta gripa i stabilnosti kroz brze prolaske povezanim zavojima. Testni model pogonio je poznati 1,9-litreni turbodizelaš iz VAG koncerna sa 105 KS. Nedostatak snage četverocilindraš nadoknađuje popriličnim okretnim momentom od 250 Nm u čitavom radnom području, a uvjerljivim voznim osobinama doprinosi i ručni peterostupanjski mjenjač idealno podešenih prijenosnih omjera.
S ovim motorom A3 sprinta do stotke za nešto više od jedanaest sekundi, a u konačnom stupnju prijenosa i s papučicom gasa stisnutom do kraja pojurit će i do 190 km/h. Pritom impresionira izolacija buke za ovaj ne pretjerano težak automobil. Prosječna potrošnja za vrijeme testa kretala se oko šest litara na stotinu kilometara, no uz oprezniju vožnju na otvorenoj cesti potrošnja se spuštala i na manje od pet litara na stotinu kilometara.
Od sigurnosne opreme A3 dolazi sa šest zračnih jastuka i aktivnim naslonima glave te ABS-om, ESP-om, pomoći pri kočenju i raspodjelom sile kočenja. Na Euro NCAP-ovim testovima A3 je zaslužio pet zvjezdica za odrasle putnike, četiri za najmlađe i dvije za prolaznike.