Prodaja automobila u SAD-u u drastičnom je padu. Jedini automobili koji se donekle dobro drže oni su s alternativnim hibridnim ili pak štedljivim motorima. Ne čudi stoga što je Chevrolet po ubrzanom postupku električni prototip Volta s prošlogodišnjeg auto
Već se u Detroitu moglo vidjeti koliko su Amerikanci siti velikih i rastrošnih V8-ica, pa je električni Volt popularnošću debelo nadmašio i mnogo zvučnija imena. Doduše, Volt je tada izgledao mnogo atraktivnije nego danas. Umjesto dinamičnog kupea, Chevrolet je za serijsku proizvodnju stvorio praktičnu i upotrebljivu limuzinu koja, ruku na srce, ne izgleda nimalo dinamično, no čiji dizajn u potpunosti odgovara namjeni. Čitav izgled automobila - počevši sa zatvorenom rešetkom hladnjaka, uskim bokovima ili pak aerodinamičnim retrovizorima - tu je da bi se smanjio koeficijent otpora zraka i uštedjelo na potrošnji.
Valja odmah na početku istaknuti da Volt nije čistokrvni električni automobil, već nešto što u Chevroletu nazivaju E-REV - električno vozilo produžene autonomije. To znači da pogonske kotače pokreće isključivo električni motor koji energiju crpi iz baterijskog litij-ionskog paketa sa 220 ćelija, no u pomoć mu, s vremena na vrijeme, priskače standardni motor s unutarnjim sagorijevanjem.
S jednim punjenjem koje, tvrde u Chevroletu, traje između četiri i osam sati, Volt može prevaliti do šezdeset kilometara. Budući da mu to značajno ograničava upotrebu, barem kada je u pitanju izvangradska vožnja, u Chevroletu su ga opremili dodatnim motorom – 1,4-litrenim flexfuel četverocilindrišem snage 75 KS sposobnim za rad s benzinom ili bioetanolskom mješavinom E85. Ovaj motor nema veze s prijenosom, odnosno indirektno služi isključivo kao generator električne energije koja puni bateriju. Zvuči komplicirano? U Chevroletu tvrde da je više nego jednostavno.
Jednom kada se kapacitet baterije spusti na 30 posto, automatski se aktivira spomenuti motor s unutrašnjim sagorijevanjem. On svojim kontinuiranim radom puni bateriju do 80 posto, te se potom ponovno automatski gasi. Na ovaj način Volt može prevaliti do 580 kilometara uz prosječnu potrošnju od 4,7 litara.
Sama električna pogonska jedinica razvija 150 KS i 370 Nm okretnog momenta, što je Voltu dovoljno da postigne putnu brzinu od 160 km/h. Zasad Amerikanci nisu spremni s javnošću podijeliti podatak o ukupnoj masi automobila, kao i o ubrzanju s mjesta do 100 km/h, no nekako sumnjamo da će Volt biti automobil orijentiran na vozače željne adrenalina.
Umjesto toga, gotovo je sigurno da će oduševiti one koji ne vole vidjeti paučinu u vlastitom novčaniku. U Chevroletu se, naime, hvale da će prosječni Amerikanac na dnevnu vožnju Voltom potrošiti manje novca nego na jutarnju kavu. Ovako hrabra računica polazi od statističke računice koja kaže da 75 posto Amerikanaca dnevno prevaljuje manje od 33 milje, odnosno manje od 53 kilometra. Budući da bi ove kilometre Volt odrađivao isključivo na električni pogon, a ovisno o cijenama električne energije na američkom tržištu u Chevroletu računaju da bi potrošnja trebala iznositi oko dva eurocenta po kilometru, u usporedbi sa 12 eurocenata koliko košta kilometar vožnje na benzin (uz cijenu benzina od 1,50 eura po litri). Za prosječnog vozača to znači uštedu od 2.200 eura na godinu.
Volt će se proizvoditi u GM-ovom pogonu Detroit-Hamtramck zahvaljujući povoljnim uvjetima koje je GM dogovorio s predstavnicima tamošnje vlasti. Proizvodnja će početi krajem 2010. godine za modele koji će se prodavati u Sjedinjenim Državama. Cijena automobila zasad još nije objavljena, kao ni informacije o tome kad ga možemo očekivati s ove strane Velike bare.