TEST

Citroen C5 New Business 2.0 HDi - gutač kilometara

28.06.2012 u 16:33

Bionic
Reading

Citroen C5 učinio je potencijalnog nasljednika C6 potpuno nepotrebnim i to je najbolji kompliment koji možemo dati ovoj limuzini

U nešto manji paket Francuzi su uspjeli upakirati atraktivan dizajn, dojmljive vozne osobine, besprijekornu završnu obradu i pregršt mjesta za četvero odraslih putnika. Ne treba stoga čuditi što je C5 često viđen na našim cestama. Testna izvedba bila je opremljena modernim dvolitrenim turbodizelašem s direktnim ubrizgavanjem te automatskim mjenjačem i hidropneumatičkim ovjesom čime je C5 postao jedan od najudobnijih automobila u klasi.

Tretman u unutrašnjosti je doslovno kraljevski. Veoma udobna sjedala nude odličnu potporu tijelu, ovjes bez greške upija svaku neravninu, a automatski šestrostupanjski mjenjač dovoljno je brz i gladak u izmjeni brzina da smo ga rijetko prebacivali u manualni režim. Razlog za ovo je jednostavan, premda se sa 163 KS C5 može voziti veoma brzo ovo je automobil koji jednostavno nije stvoren za prolaske zavojima 'na nož'. Spomenuti motor puca od snage i izvrsna je mjera za ovaj automobil. Raspolaže s dovoljno okretnog momenta i isporučuje ga već od niskih okretaja pa će C5 rado za sobom povući i oveći teret.

Ako vozač tako zahtijeva, C5 će žestoko odraditi i pokoji zavoj, no pritom neće ostavljati pretjerano graciozan dojam. Umjesto jurnjave zavojem C5 se mnogo bolje snalazi na autocesti gdje kilometre guta kao od šale. Uistinu se ne sjećamo kad smo zadnji put nakon duže vožnje iz automobila izašli odmorniji.

Isto će reći u putnici straga kojima može uzmanjkati prostora za glavu samo ako su dvometraši. Mjesta za koljena zato neće nedostajati, a i prtljažnik je dovoljno raskošan sa 460 litara da zadovolji i zahtjevnije.

Kad se podvuče crta, teško je ostati ravnodušan prema vjerojatno ponajboljem Citroenu koji smo vozili u posljednje vrijeme. Naravno da nije sve savršeno. Ergonomija prekidača, posebice onih na središnjem grebenu mogla bi biti bolja, a i ne bismo se bunili da se koji manje nalazi na kolu upravljača. Pozicija za upravljačem mogla bi biti i bolja, a ako se doista volite voziti udobno preporuka je da uzmete i col manju felgu od naše 18-ice.

Proizvođač: Citroen
Model: C5 2.0 HDi New Business
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 120/163 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 2.000-3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,0/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.779/1.860/1.451
Cijena do registracije: 213.900 kuna (172.000 kn za osnovni model)