TEST

Dacia Logan pick-up 1.6 - gastarbajter s francuskim papirima

09.03.2010 u 12:45

Bionic
Reading

Mali obrti i pojedinci kojima je potreban kompaktni radni konj s popriličnom utovarnom plohom doista se ne mogu požaliti na ponudu dostupnih automobila na tržištu. Jednog od njih i sami smo imali prilike upoznati – na testu smo imali Daciju Logan pickup

Dacia se sve više pokazuje kao višestruko isplativa investicija za Renault. Rumunjski proizvođač u vlasništvu Renaulta više nego uspješno koristi već oprobane tehnologije francuskog proizvođača kako bi izradio iznimno konkurentne automobile, čak i nekoliko njih na istoj platformi. Primjera radi, Loganovu platformu Dacia koristi za izradu čak šest modela – Logana, Logana MCV i VAN-a, Sandera, uskoro Dustera i, naravno – testnog Logan pick-upa.



Da je riječ o istim automobilima, doista nije teško zaključiti s obzirom na to da dva automobila, Logan MCV i Logan pick-up, izgledaju isto do B-nosača, gdje se MCV-u nastavlja putnička kabina za još pet osoba, a pick-upu započinje utovarna ploha. Iznutra se nastavlja ista tema – pregršt sive plastike, jednostavna izrada i rudimentarna ergonomija. Sjedalo se ne prilagođava po visini, kao ni kolo upravljača, a sjedala baš i ne nude najbolju potporu nogama, donjim leđima pa i tijelu, no zato prostora ima dovoljno i za visoke putnike. Što se osobne prtljage tiče, nju možete smjestiti iza sjedala. Ipak, jasno je već na prvi pogled da će robusni interijer trajati godinama i tisućama kilometara, a za jedna radni stroj to je zapravo i najvažnije. Premda se uštede vide na svakom koraku, iznenađuje koliko u praksi sve to dobro djeluje.

mv

Natovarite Loganovu utovarnu plohu koja mjeri 180 cm u dužinu, 137 cm u širinu i 53 cm u visinu sa maksimalnih 800 kilograma i njegov 1,6-litreni benzinac s direktnim ubrizgavanjem iznenadit će voljnošću i elastičnošću čak i na strmijim terenima. Pritom potrošnja baš i nije zanemariva i u prosjeku se za vrijeme testa kretala iznad osam litara na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu. Manju zamjerku možemo uputiti nepreciznosti ručnog peterostupanjskog mjenjača, no koji nas je pak ugodno iznenadio prilagođenošću prijenosnih omjera potrebama tegljenja težeg tereta. Upravljač je prilično neprecizan, kočnice su vrlo učinkovite i serijski dolaze s ABS-om, no zato će robustan ovjes vjerno prenijeti oštećenja s ceste na karoseriju.

Sa sigurnosnog aspekta, teško bi se dalo zaključiti da je Logan sestrinska kompanija Renaultu. Naime, dok francuski proizvođač briljira na Euro NCAP-ovim testovima sigurnosti i redovito je u samom vrhu po pitanju broja osvojenih postotaka i zvjezdica za zaštitu putnika, Dacia se provlači mršavom osrednjošću.



Prema testovima iz 2005, Logan je zaradio tri zvjezdice za sigurnost putnika, tri za zaštitu najmlađih putnika i jednu za prolaznike. Budući da je Logan pick-up gospodarsko vozilo, Dacia nije bila dužna ustupiti ga na provođenje sigurnosnih testova, no sumnjamo da bi se putnici i prolaznici proveli išta bolje, dok za najmlađe putnike u unutrašnjosti niti nema mjesta. Zračni jastuk, primjerice, u osnovnom paketu opreme dostupan je samo za vozača. Na suprotnoj strani jednadžbe, Logan je ipak niskom cijenom praktički nedostižan konkurenciji, pa ne sumnjamo da će upravo njome osvojiti srca mnogih kupaca u potrazi za jeftinim radnim strojem.

Proizvođač: Dacia
Model: Logan pick-up 1.6
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 64/90 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 128 @ 3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,3/10,9/8,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 13
Maksimalna brzina: 165 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.496/1.740/1.554
Cijena do registracije: 65.000 kn