NAJVEĆA KONFERENCIJA DIZAJNA

Drugo izdanje Auto(r)a ispunilo očekivanja

31.03.2010 u 12:18

Bionic
Reading

Najveća konferencija automobilskog dizajna u Europi doživjela je svoje drugo izdanje u Zagrebu, ovaj put u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti, gdje su posjetitelji imali priliku čuti ideje i iskustva nekih od najistaknutijih imena automobilske industrije

Marten De Bruijn čovjek je koji je svjetski uspjeh postigao svojim petnaestogodišnjim radom na Spykeru, modelu automobila koji je, po njegovim riječima, premostio jaz između linije Ferrarija i Aston Martina. Francesco Carbini, kao profesionalni modelar u glini, rekao je nešto više o standardiziranom dijelu procesa izrade modela koji svaki auto mora proći prije nego što se kreće u samu izradu.

Kemal Curić, Fordov direktor vanjskog dizajna, svoje je predavanje koncentrirao na Fordov novi konceptni automobil Iosis Max. Dario Dropučić podijelio je svoja iskustva s postdiplomskog studija u Italiji na Scuola Politecnica di Design i predstavio svoj rad u suradnji s Lamborghinijevim studijom za dizajn.

Enrico Fagone, jedan od istaknutih profesora s iste škole, održao je zanimljivu prezentaciju o talijanskom dizajnu automobila s naglaskom na Fiatove dizajnere. S trendovima na ovogodišnjem ženevskom salonu upoznao nas je Giancarlo Perini, Car Stylingov urednik za Europu. Sebastien Stassin prezentirao je priču o svjetskom uspjehu brenda KTM, a Dragan Žegarac, inženjer po zanimanju, Design Project Manager u Volkswagenu govorio je nešto više o standardima i uvjetima koji moraju biti ispunjeni da bi auto postao serijski odobren proizvod.

Marko Luković docent s Univerziteta umjetnosti u Beogradu, prezentirao je svoj pobjednički dizajn s Peugeotova natjecanja iz 2001. te predstavio radove desetak svojih studenata od kojih su dvoje zauzeli drugo i treće mjesto na natječaju za dizajn Auto(r).

Tema ovogodišnjeg natječaja bila je Automobil za treću životnu dob. Raspon natjecateljskih radova bio je impresivan i nadahnjujući. Posjetiteljima konferencije predstavljena je selekcija 14 od 42 ukupno pristigla rada.

Prvo mjesto, jednoglasnom odlukom žirija, uvjerljivo je osvojio STEP, rad Zdenka Vukoje, samoukog dizajnera i auto-entuzijasta iz Lipika. Svakako treba istaknuti komentar međunarodnog žirija koji je, uz mnoge pohvale, rad ocijenio vrlo prefesionalnim i na razini svjetskih dizajnerskih studija. Ovogodišnji pobjednik uvjerljivo je stao uz bok prošlogodišnjem - Elvisu Tomljenoviću, apsolventu na zagrebačkom studiju dizajna.
Druga i treća nagrada otišle dvojci beogradskih studenata koji su se svojim radovima predstavili na vrhunskoj razini. Drugo mjesto osvojio je Darko Marković, student produkt dizajn Megatrend univerziteta, a treće njegov kolega Damnjan Mitić.

Od mnogih pristiglih i nagrađenih radova kao posebno zanimljiv istaknuo se i rad Ivana Šantića - Studio MOTH3R iz Zagreba, koji je tematikom odskočio od ostalih radova na natječaju. Konceptualno vozilo MK2 / Urban Support Vehicle predstavlja poveznicu između industrijskog dizajna te konceptualnog dizajna za filmove i video igre, što izlazi iz okvira samog dizajna automobila. Po njegovim riječima na rad su značajno utjecali prošlogodišnji film District 9 te vizija velikana konceptualnog dizajna Syd Meada, koji se proslavio radom na kultnom filmu Blade Runner. Ovakvi radovi uvijek su pokazatelji postojanja svijesti o važnosti dizajna automobila i u drugim industrijama, što i samoj konferenciji na kraju daje potpis jednog kulturološkog fenomena kojega se isplati pratiti i u budućnosti.