Ako ste i vi među onima koji vole samo crnu i sve njene nijanse (da, i to postoji), ne odričete se 'all black' looka ni po najvećim vrućinama i sviđa vam se goth modna estetika, onda ste došli na svoje
Netflixova hit serija 'Wednesday', koju potpisuje legendarni redatelj Tim Burton, čija su specijalnost upravo mračne teme, ruši sve rekorde, a kritičari ne prestaju zasipati pohvalama Jennu Ortegu, mladu glumicu koja je sjajno utjelovila lik osebujne tinejdžerice Wednesday, članice neobične obitelji Addams.
Antijunakinja prepoznatljivog imidža odbija se prilagoditi konzervativnim društvenim normama, nikad se ne smije i sarkastična je, u čemu i leži velik dio njezina šarma.
'Privlači generaciju Z, sve one rođene između 1997. i 2012. i njihovu potrebu da kažu svoje mišljenje o svijetu koji nas okružuje. To je posve nov pogled na tinejdžere', objašnjava američka profesorica studija filma i feminističkih medija Shelley Cobb.
Ortega nije imala lak zadatak odigrati lik koji je u verziji iz 90-ih proslavio Christinu Ricci, glumicu koja se također pojavljuje u novoj seriji, a taj je težak zadatak, slažu se svi, maestralno odradila.
Osim što je serija prikovala za ekrane mnoge pripadnike generacije Z, ali i ne samo njih, svi bruje o upečatljivom modnom stilu Wednesday.
Otkako je taj lik debitirao u crtićima The New Yorkera davne 1938., Wednesday ima vrlo specifičan i definiran osjećaj za stil. Više od 80 godina kasnije njezina ispletena crna kosa i modna crno-bijela paleta boja itekako su cool i sve popularniji, a tome je svakako doprinijela i Netflixova serija.
Pinterest je tako zabilježio da su pretraživanja stila Wednesday Addams u velikom porastu. Bijele košulje, dokoljenice i crni lak za nokte također su sve popularniji, a aplikacija za prodaju odjeće Depop pokazuje da je pretraživanje odjevnih kombinacija inspiriranih ciničnom goth tinejdžericom poraslo za 1000 posto od početka mjeseca.
Samo na TikToku hashtag #WednesdayAddamsCosplay prikupio je nevjerojatnih više od 127,5 milijuna pregleda.
Za sve je zaslužna Oscarom nagrađena kostimografkinja Colleen Atwood, a koja je surađivala s Burtonom na filmovima 'Sleepy Hollow' i 'Edward Škaroruki'. Ona je osmislila garderobu za modernu Wednesday - u uvodnoj sceni vidimo je u njezinom zaštitnom znaku koji se od 60-ih oponaša na kostimiranim zabavama za Noć vještica - crnoj haljini dugih rukava s bijelim ovratnikom. Atwood kaže da je to učinila kako bi odala počast svim ranijim likovima Wednesday, no čim je Ortega ušla u Akademiju Nevermore, Atwood se usredotočila na modernizaciju njezina izgleda.
'Osjećala sam da bi ona trebala biti dio današnjeg svijeta. Željela sam da to bude suvremeni izgled s kojim će se publika povezati. Nisam željela da bude samo čudna djevojka u crnim haljinama', rekla je.
Dizajnerica je tako za ovu neobičnu djevojku osmislila niz ludo dobrih kombinacija koje uključuju robusne loaferice s potpisom Prade, gothic-preppy chic kreacije kuće Miu Miu, avangardnu sivu školsku uniformu, crno-bijele džempere i kardigane, oversized hudice, kultne čizme Jadon Dr. Martensa, predivnu Alaïjinu gothic haljinu...
Stil Wednesday također se odlično uklopio u tzv. trend dark academia. Riječ je o digitalnoj subkulturi koja se pojavila tijekom pandemije 2020., kada su škole bile zatvorene, i koja je tagirana više od tri milijarde puta na TikToku.
Trend romantizira čitanje klasične književnosti i učenje o starogrčkom svijetu i filozofiji. Ali dolazi s gotičkim prizvukom. Nošenje elegantnog sakoa te ispijanje čaja dok čitate poeziju ili 'Harryja Pottera' u atmosferi poput one iz knjižnice, osvijetljene svijećama, također je dio tog raspoloženja.
Wednesday, koja izbjegava tehnologiju i koristi pisaći stroj te nosi torbu punu knjiga, savršeno se uklapa u taj trend.
Ali i prije nego što je ova serija stigla na Netflix svijet mode zagovarao je gotičko raspoloženje. U najnovijim kolekcijama brendova kao što su Gucci, Simone Rocha, Thom Browne i Rick Owens pronaći ćete bijele košulje te slojeve crnog tila i čipke.
'Zbilja je vrlo uzbudljivo vidjeti da je taj stil toliko zaživio. I izvan Noći vještica. Učinili smo ga pristupačnijim i popularnijim', rekla je Atwood.