Vodeći europski proizvođač motocikla, talijanska grupacija Piaggio, pripremila je cijeli niz novih i 'nadograđenih' modela za sljedeću godinu. Nije stoga čudo da su na velikoj motociklističkoj izložbi u Milanu zauzeli središnju poziciju svojim novitetima.
Milanski motociklistički sajam (EICMA) koji se u centru sjeverne Italije održava svake godine, najvažnija je manifestacija u ovom segmentu moto-industrije, i oduvijek je predstavljala važno mjesto za prezentaciju novih modela svih važnijih proizvođača. Ove godine sve je prošlo u znaku grupacije Piaggio.
Grupa je na sajam došla s učvršćenom pozicijom najvećeg europskog proizvođača. Do kraja rujna Piaggio je širom svijeta prodao 454.400, s profitom od 85,7 milijuna eura. Takve brojke su najbolji devetomjesečni rezultat u povijesti grupacije.
Slični uspjesi postignuti su i u raznim segmentima moto-industrije. Piaggio je uvjerljivi europski lider na tržištu skutera, s 23,1 posto učešća u Europi i 29,5 posto američkog tržišta. Najjačim adutima pokazali su se Piaggio Beverly i Piaggio Medley, a vječna Vespa zabilježila je dvoznamenkasti rast prodaje na zapadnim tržištima. Među motociklima, reputaciju je potvrdio Moto Guzzi V100 Mandello, a Aprilia se potvrdila na utrkama u Italiji i SAD-u.
Na EICMA 2023 Aprilia i Moto Guzzi predstavili su novu paletu motocikla za sve ukuse, od mlađih vozača sklonih sportskoj vožnji, do iskusnih bikera koji žele putovati na duže udaljenosti. Osim toga, Vespa Primavera i Vespa Sprint, s temeljitim promjenama u dizajnu i tehničkim osobinama, potvrđuju svoj status kao najbolji reprezenti talijanskog stila i elegancije. Pa da vidimo koji su to ključni novi modeli za novu godinu.
Aprilia RS 457
Nakon što je model RS 660 brzo postao najprodavaniji europski sportski motocikl, Aprilia zaokružuje svoju sportsku obitelj ulaskom u novi segment okrenut novim generacijama i novim tržištima kako bi zadovoljila rastuću potražnju lakim motociklima vrhunske tehnologije i stila. Aprilia RS 457 rođen je kao novi projekt motocikla kojeg se može voziti s dozvolom za A2 kategoriju. Ugrađeni motor je dvocilindrični, vodom hlađeni agregat koji isporučuje 35 kW snage, najviše dozvoljeno za ovu kategoriju. Osim toga, s težinom od 159 kilograma (175 kilograma s punim rezervoarom) zahvaljujući aluminijskom okviru donosi teško nadmašiv odnos težine i snage. U skladu s Aprilijinom tradicijom, novi model raspolaže bogatim elektronskim paketom, od Ride by Wire gasa, tri modusa vožnje, ABS-om, kontrolom proklizavanja...
Moto Guzzi Stelvio
Stelvio je model kojeg je Moto Guzzi namijenio ljubiteljima nešto pustolovnijih putovanja, po cestama i izvan njih. Napravljen na ultramodernoj tehničkoj platformi, to je jedini motocikl u svojoj klasi s kardanskim pogonom i vjetrobranom čija se visina može podešavati elektronski. Pogonjen je kompaktnim motorm, koji je nedavno predstavljen na modelu V100 Mandello, ali je sad dodatno unaprijeđen. Riječ je o kompaktnom i laganom agregatu koji omogućava agilnu, sportskiju šasiju.
Dvocilindrični V stroj s vodenim hlađenjem ima četiri ventila po cilindru. Mjenjač sa šest brzina poboljšan je kako bi omogućio 'mekše' mijenjanje, a sve skupa obećava istinske sportske performanse. Pri 8700 okretaja razvija snagu od 115 'konja', a ograničenje je postavljeno na impresivnih 9500 okretaja u minuti. Šasija uključuje iznimno otporni okvir od čeličnih cijevi, s kotačima od 19 inča (prednji), odnosno 17 inča (stražnji), uz amortizere koji omogućavaju udobnu vožnju na duljim putovanjima, pa i na off-road pustolovinama.
Stelvio je i prvi model Moto Guzzija koji donosi opciju PFF Rider Assistance Solution, pomoć vozačima izgrađenu na radarskoj tehnologiji koju je razvio Piaggio Fast Forward, tvrtka iz grupacije sa sjedištem u američkom Bostonu. To uključuje unaprijeđeni tempomat koji prilagođava brzinu prema udaljenosti od vozila koji se kreću ispred, potom detektira moguću opasnost od sudara, Blind Spot Information System (upozorava vozača na vozila u 'mrtvom kutu'), te Lane Change Decision Aid System koji identificira vozila u susjednoj traci koja bi mogla krenuti u prestrojavanje.
Cijeli elektronski paket zaključuje se šest-osnim žiroskopom koja optimizira nadzor nad sigurnošću, poput pet mogućih modaliteta vožnje (Touring, Rain, Road, Sport i Off-Road). Na raspolaganju je, jasno, i cijeli niz dodataka za ukus i afinitete svakog vozača.
Nova serija Moto Guzzi V85
Kultni Moto Guzzijev enduro jedan je od najoriginalnijih i najprivlačnijih noviteta posljednjih godina. Serija V85 jedina kombinira autentični stil i raznolikost modernih off-road motocikala za pustolovna putovanja izvan uobičajenih staza. Riječ je o konstrukcijskoj filozofiji po kojoj minimalizam, praktičnost i laganost stvaraju izravni odnos između motocikla i vozača. Moto Guzzi je na EICMA 2023 predstavio novu verziju modela V85, unaprijeđen i dizajnom i tehnologijom. Ovaj model sada je još moderniji, s potpuno redizajniranim superstrukturom, vjetrobranom s manualnim podešavanjem, praktičnijim kontrolama na upravljaču, i ugradnjom novog pet inčnog kontrolnog displaya.
Metalni dijelovi su sada dijelom lakši aluminijski, a mnogo je unapređenja i na tehničkoj razini. Legendarni zračnohlađeni V-motor s dva cilindra sada ispunjava standard Euro 5+. Motor sada nudi snagu od 80 'konja', što je značajni napredak.
Moto Guzzi V85 u 2024. postaje cijela 'obitelj' motocikla, s tri različite verzije koje ispunjavaju potrebe vozača. V85 Strada je najminimalistički, namijenjen svakodnevnoj upotrebi, s uličnim gumama, prednjim blatobranim i tri modaliteta vožnje (Road, Rain i Sport).
Druga verzija, V85 TT, predstavlja samu esenciju klasičnih Moto Guzzijevih motocikala namijenjenih turnoj vožnji. Uz tri modaliteta prisutna kod 'niže' verzije, tu je još i Off-Road opcija kod koje su optimizirane elektronske kontrole. U standardnoj opremi je i štitnik motora te štitnik ručica, kao i podesivi hidraulični amortizeri. V85 TT Travel, pak, dolazi na vrhu piramide, s dodatnom opremom za putovanja poput čvrstih kofera, multimedijske platforme Moto Guzzi MIA, grijanih ručki i sjedišta, i vjetrobrana s većom zaštitom. Uz navedene načine vožnje, ovdje je dodan i Custom koji omogućava vozaču podešavanje svih elektronskih kontrola u skladu s vlastitim vozačkim potrebama i navikama. Kao i obično, tu je i cijela hrpa dodatne opreme za sve tri verzije.
Vespa Primavera i Vespa Sprint S
Vespe 'malog tijela' uvijek su predstavljale mladenački i urbani duh Vespe, a sada su doživjele potpunu obnovu. Vespa Primavera i Vespa Sprint S sada nude različite verzije i veličine motora, uključujući i električnu varijantu. U modele su ugrađeni novi materijali, struktura upravljača je potpuno nova, s novim ručkama i električnim kontrolama. Stražnja ploča štitnika za noge također je nova, tu je i nove 'krijesta' blatobrana kod Primavere, kao i redizajnirani središnji pokrov upravljača.
Unaprijeđeno je i sjedište, s novim materijalima, Primavera Tech ima i TFT instrument tablu, s Vespinom multimedijskom platformom MIA. Kod Sprinta je poboljšana i analogno-digitalna instrument tabla, a kod svih verzija su nova LED svjetla.
Vespa Primavera i Vespa Sprint S dostupni su s motorima od 50, 125 i 250 ccm, u skladu sa standardom Euro 5+. Oba modela imaju i po dvije električne verzije s limitatorom brzine za mopede, odnosno s brzinom za motocikle. Mopedska verzija ima prijenosnu bateriju za lakše punjenje kod kuće.
Piaggio High-Wheel i Piaggio 1
Piaggio je na EICMA donio i cijelu seriju svojih skutera s velikim kotačima, nove verzije bestsellera koji diktiraju trendove u ovoj kategoriji: agilni i lagani Liberty, tehnološki napredni Medley i moćni Beverly, s motorima raspona od 50 do 400 ccm. U svojim sportskim verzijama s oznakom S, sva tri modela doživjela su estetski iskorak s novom Blu Zaffiro plavom bojom, a Beverly dolazi i u crnoj Nero Cosmo varijanti.
Piaggio 1, električni skuter za gradsku vožnju, sada je dostupan u snažnijoj verziji koja osigurava učinkovitiju i sigurniju vožnu. Vršna snaga je dvostruko veća od dosadašnje, 2,2 kW, a motociklistička verzija Piaggio 1 Active doseže 3 kW. Piaggio 1 nudi sigurniju i ugodniju vožnju, uz atraktivniji dizajn i značajni napredak u udobnosti. Ne treba posebno ni napominjati da raspolaže punim tehnološkim paketom koji uključuje digitalnu instrument-tablu, potpuno LED svjetla i paljenje bez ključa. Osim toga, ovo je jedini skuter u svojoj kategoriji koji nudi prostrano spremište ispod sjedala za smještaj kacige.