BRZO I JEFTINO NA PUT

Hrvat osmislio aplikaciju koja će zaludjeti sve putnike

02.09.2014 u 10:34

Bionic
Reading

Dvadesetdevetogodišnji Zagrepčanin Luka Kladarić s dvoje kolega, Gillian Morris iz New Yorka i Timom de Winterom iz Amsterdama osmislio je besplatnu aplikaciju Hitlist kojom se pretražuju najpovoljnije aviokarte za sve svjetske destinacije

Mobilna aplikacija Hitlist omogućuje češća i jeftinija putovanja, osobito onima koji sanjaju o nekim destinacijama uvjereni kako si ih ne mogu priuštiti. Misija tima koji ju je osmislio bila je omogućiti ljudima da putuju više, ali za manje novca. Protekli vikend obilježili su brojku od 100.000 downloada, ali ta brojka svakim danom raste i to ubrzano.

'Aplikacija postoji od studenog 2013., kada smo lansirali prvu verziju tijekom prezentacije na Dublin Web Summitu. Par mjeseci smo slušali reakcije korisnika, sakupljali komentare, pohvale i kritike pa se bacili na posao razvijajući iduću veliku verziju', ispričao nam je Luka Kladarić, direktor tehnologije u Američkom start-upu Hitlist, tvrtki koja jeosnovana i bazirana u New Yorku, u vodećem tehnološkom inkubatoru GrandCentral Tech.

'Rezultat nekoliko mjeseci rada bila je verzija 2.0 koja je lansirana krajem srpnja. Naš trud i potencijal prepoznao je i Apple tj. njihov App Store team koji nas je obavijestio da smo u razmatranju za 'feature', što znači da bi nas oni htjeli postaviti na istaknuto mjesto na naslovnici App Storea na mobitelima, tabletima i računalima, kao priznanje kvalitetne i korisne aplikacije', prepričava nam ponosno i objašnjava nadalje kako je u dogovoru s Appleom razvijena verzija 2.1 koja je prošlog tjedna puštena korisnicima i već dan kasnije prozvana jednom od 'Best New Apps' na američkoj varijanti App Storea.


'Ubrzo su i ostali regionalni App Storeovi podržali feature - Kanada, Ujedinjeno Kraljevstvo, Irska, Ujedinjeni Arapski Emirati, Turska, Indija, Australija, Norveška, Švedska i Finska su samo dio zemalja u kojima smo prošli tjedan osvojili jedno od prvih 10 mjesta u kategoriji 'Best New Apps'. Sveukupno u 40-ak zemalja svijeta smo trenutačno u toj kategoriji. Šteta što u Hrvatskoj nismo, kad je praktički aplikacija domaći proizvod', govori Luka.

Aplikacija prvenstveno cilja na ljude koji su fleksibilni što se tiče destinacije i datuma putovanja. Ako netko želi posjetiti Frankfurt u idućih par mjeseci, dodaje Frankfurt na svoju 'hitlistu' i tu aplikacija preuzima. Ona će pak redovito obavještavati korisnika e-mailom ili 'push' notifikacijama o ponudama za Frankfurt te korisnik u svakom trenu može reagirati na neku od tih ponuda i bukirati je.

Objasnio nam je i kako je s kolegama došao na ovu ideju: 'Otkrili smo nekoliko problema s trenutačnim načinom na koji se ljudi odlučuju za putovanje. Prvenstveno se odlučuju za datum i odredište, i onda pokušavaju naći najjeftiniji način da ostvare to putovanje. No što ako recimo dva puta godišnje imaju godišnji odmor i destinacija koja im je sad pala na pamet momentalno je u vrhu interesa, a neka druga destinacija koja ih zanima u svom je najpovoljnijem dijelu ciklusa? Mi korisniku omogućujemo da sazna koliko je cijena koja im se trenutačno nudi dobra u odnosu na nekakav standardni raspon cijena za tu destinaciju. Tako se korisnik može odlučiti za B-varijantu, otići na povoljniju destinaciju, a svoju A-opciju sačuvati za drugi dio godine kad su letovi jeftiniji. Time se postiže bolja iskorištenost novaca, i omogućava ljudima da putuju češće.'

Vjeruje kako će informacije koje aplikacija nudi ostati besplatne, eventualno će se neke dodatne mogućnosti naplaćivati, npr. mogućnost praćenja nagradnih milja ili cijena za business class sjedala.

Luka i njegov tim ne odustaju od daljnjih izazova. U planu imaju partnerstvo s aviokompanijama, turističkim agencijama, ponuđačima smještaja i slično. 'Pronalazak uspješnog biznis modela jedan je od najvećih izazova za start-upe. Iz tog razloga si mi ostavljamo sve opcije otvorenima', kaže Luka koji, iako mu je tvrtka smještena u New Yorku, većinu razvoja obavlja u regiji.