biljni draži do voćnih

Hrvati vole čajeve od šipka i kamilice

06.03.2015 u 12:30

Bionic
Reading

aj pije gotovo 90 posto građana Hrvatske starijih od 15 godina, najviše zbog pozitivnih učinaka na zdravlje, a najomiljeniji okusi su šipak i kamilica, pokazalo je istraživanje koje je za Franck provela agencija Hendal tijekom veljače

Tipičan konzument čaja je osoba koja vodi brigu o zdravlju i zdravoj prehrani te najčešće uživa u čaju u mirnom okruženju uz razgovor i druženje s obitelji i prijateljima. Četvrtinu građana riječ čaj najprije asocira na zdravlje, dok ga 12 posto povezuje s toplinom. Pozitivan učinak na zdravlje i pomoć u liječenju prehlade, gripe ili viroze glavni su razlozi konzumiranja čaja, ali veliki broj građana pije ga i zbog ugodnog i finog okusa, te zbog smirujućeg učinka.

Čaj se najviše pije u Sjevernoj Hrvatskoj, a nešto manje u Slavoniji, Lici, Kordunu i Baniji te u Dalmaciji. Podjednako ga vole sve dobne skupine, a nema ni znatnije razlike između žena i muškaraca. I dok se kava najčešće konzumira u društvu, konzumenti čaja ga češće ispijaju sami (46 posto), ali veliki je broj i onih koji ga piju u krugu obitelji (43 posto). Za 11 posto građana čaj je napitak koji se pije u društvu.

Omiljeno doba dana za konzumaciju čaja je jutro (36 posto), gotovo 30 posto ljubitelja čaja pije ga navečer, dok engleski 'five o'clock' nije toliko učestao kod nas, s obzirom da samo 13 posto građana pije čaj popodne.

Kada su vrste čaja u pitanju, biljni su nešto popularniji od voćnih (44 posto vs. 38 posto), dok su pravi čajevi (zeleni, žuti, indijski) izbor manje od petine potrošača u Hrvatskoj. Kamilica je omiljeni izbor polovine konzumenata biljnih čajeva, mentu najradije bira trećina konzumenata (33 posto), dok šipak kao prvi izbor navodi 28 posto. Među ostalim okusima prednjače kopriva, lipa, kadulja i bazga.

Voćni čajevi imaju prednost nad pravim čajevima, a omiljeni okusi su mješavina šumskog voća i ponovno šipak, koji bi, kao voćni čaj, izabralo 37 posto. Naime, istraživanje je pokazalo da jedan dio konzumenata čaja šipak percipira kao biljni čaj, dok ga drugi smatraju voćnim čajem. Nadalje, jabuku preferira 17 posto ljubitelja čaja i to najčešće u kombinaciji s cimetom.
Osobe koje vole čaj najviše se povezuje s vođenjem brige o zdravlju i zdravoj prehrani (63 posto), potom sa smirenošću i samotnjačkim stilom života (21 posto), dok se 10 posto čajoljubaca smatra aktivnim i društvenim osobama, a 6 posto hedonistima koji uživaju u životu.

'Istraživanja ovoga tipa u Francku redovito provodimo jer, uz dobro poznavanje globalnih trendova, očekivanja i preferencije potrošača ključni su za naše inovacije i razvoj novih proizvoda'', rekao je Ivan Jurković, voditelj istraživanja tržišta u Francku koji je predstavio rezultate istraživanja zajedno s Marijanom Pecoja iz Hendala.

'Inovacije i postavljanje tržišnih trendova u kategoriji čaja smjernice su kojih se pridržavamo od samoga početka proizvodnje čaja u Francku koja je pokrenuta davne 1968. godine. Tako smo prvi na hrvatskom tržištu počeli i s proizvodnjom voćnog čaja u filtar vrećicama. Ovu dinamiku poslovanja primjenjujemo i danas, a upravo zahvaljujući takvom pristupu uvjerljivi smo tržišni lider u ovoj kategoriji, kako u trgovini tako i ugostiteljstvu. Naime, Franck bilježi rast u kategoriji čaja gdje u kanalu trgovine, bez diskontera, za razdoblje prosinac i siječanj drži vodeću poziciju s 58 posto količinskog i 57 posto vrijednosnog udjela', istaknuo je Kristijan Gregorić, izvršni direktor marketinga i razvoja Francka.

Franck je prošle godine predstavio liniju voćnih čajeva 'Voćni+Moćni' s egzotičnim sastojcima poput mangosteena i acai bobica, a ovim je povodom organizirao i kušanje dva nova biljna čaja iz linije Tragom prirode – čaj s listovima Kadulje te cvjetovima Lavande.