'Donedavno nitko osim naših prijatelja nije znao za nas, a danas nas na sve strane zovu tvrtke koje žele prodavati svoju robu na Bazzaru', govore Viktor i Tana Zimmermann, vlasnici najbrže rastuće hrvatske online platforme za prodaju Bazzar.hr
Prije četiri godine pokrenuli su posao kao dvoje nadobudnih klinaca, prije godinu dana izašli su iz faze startupa i počeli zarađivati ozbiljan novac, a prije desetak dana ulistali su milijunti proizvod u svoju ponudu.
'Sada, kad smo završili arhitekturu softvera te organizirali i automatizirali procese, ugovorili međunarodne i lokalne dobavljače te postavili platformu preko koje svatko u četiri koraka može početi prodavati – tek sada je vrijeme za pravu ekspanziju', govori Tana Zimmermann, 32-godišnja ekonomistica. Ona je s bratom Viktorom (25) osmislila posao. Bez obzira na njezino iskustvo u marketingu koje je kalila u međunarodnim korporacijama te njegovu gotovo maničnu opsesiju visokom tehnologijom i inovacijama – odmah su znali da im nešto fali…
Znali smo što ne znamo
'Kada smo kretali u posao, znali smo dvije stvari. Prva je da Hrvatska debelo kasni za Europom, Amerikom i Azijom u internetskoj prodaji, a druga je da o retailu – nemamo pojma', objašnjava Tana Zimmermann prve korake projekta.
Zato su partnerstvo ponudili Aleksandru Lončaru, poznavatelju sektora trgovine, koji je inicirao zaokret poslovnog modela s oglasnika i web shopa u pravi e-marketplace te ih povezao s najvećim igračima na tržištu.
Lončar objašnjava da su zajedno osmislili strategiju da bez suvišnih posrednika spoje kupce s distributerima i automatiziraju proces uz najmanji mogući trošak, kao što to rade najveći svjetski igrači - Amazon i Alibaba.
'Ne može se zaraditi novac ako drugima ne omogućiš zaradu i ako kupcu ne ponudiš najbolju cijenu i uslugu', govori Lončar i dodaje:
'Svatko tko proizvodi nešto može otvoriti svoj kanal prodaje na Bazzaru u samo četiri koraka i nekoliko minuta. Ako znaš unijeti post na Facebook, znaš i prodavati preko Bazzara. Kad objaviš svoj proizvod, čekaš narudžbu na mail, zapakiraš naručeno u kutiju i čekaš dostavljača kojeg ti mi pošaljemo. Nakon toga ti na račun sjeda novac. Nema čekanja i probijanja zadnjih zakonskih rokova. Zato sve više tvrtki u Hrvatskoj budućnost vidi u e-commerceu: nema čekanja, nema mjenica, zadužnica, faktoringa ni kompenzacija – samo predaš paket dostavljaču i pričekaš da ti sjedne novac na račun. Rekli bi neki kod nas - model 'pare na sunce'!', kaže Lončar, aludirajući na strah proizvođača od nelikvidnosti nekih trgovaca iz tradicionalnih kanala prodaje.
Nema ljudi, nema problema
Viktor Zimmermann, čiji softverski kod pogoni cijeli posao, posebno je ponosan na automatizaciju koju su postigli.
'Od kupnje do isporuke nema ljudske ruke. Nema ljudi – nema problema! Izbor robe, proces kupnje, sustav naplate i narudžbe – sve je automatizirano. Prvi čovjek u lancu je dostavljač koji uzima robu sa skladišta. Cijeli smo posao sveli na programere i korisničku podršku, pa se mnogi čude kako troje zaposlenih i nekoliko studenata može iznijeti posao ulistavanja i izlistavanja tisuća proizvoda svakog dana te pratiti promet koji je već u testnoj fazi premašio tri milijuna kuna godišnje', govori Viktor Zimmermann.
Prošle godine imali su 412 tisuća kuna dobiti, tako da su izašli iz trogodišnje faze startupa. Rast prihoda im je astronomski, ali tvrde da će se nastaviti još bržim tempom.
Astronomski rast prihoda
'Prije tri godine imali smo prihode od 145 tisuća kuna, zatim smo ih gotovo učetverostručili na 568.000 u 2015. godini, a prošle godine došli smo na 3,2 milijuna. Ove godine ćemo cijeli prošlogodišnji prihod ostvariti u dva najbolja mjeseca', govori Tana Zimmermann.
'Želimo promijeniti retail industriju u Hrvatskoj', objašnjava Aleksandar Lončar i tvrdi da im je strateški cilj pomoći prodati sve ono što se netko sjeti napraviti i zapakirati. Tvrdi da će taj poslovni model olakšati mnogim hrvatskim tvrtkama izlazak na hrvatsko, ali i regionalno tržište.
Vlasnici Bazzara kažu da su im sve sumnje u uspjeh razbijene narudžbom otprije dvije godine.
'Neki naši iseljenici koji žive u Americi otkrili su nas na internetu i odmah naručili igračku za svoje dijete. Bila je to američka igračka koja 'govori' na hrvatskom. Prodali smo američku igračku u Ameriku. Tada smo shvatili da tržište e-commercea nije samo Zagreb, Split ili Osijek, nego cijeli svijet. Zato i nećemo stati samo na Hrvatskoj, jer strancima možemo ponuditi još mnogo toga, pogotovo stvari koje ljudi kod nas u Hrvatskoj znaju proizvesti', zaključila je Tana Zimmermann.