OPAKA STRATEGIJA

'It' djevojke drmaju modnom scenom, a u čitavoj toj priči ama baš ništa nije slučajno

02.09.2023 u 20:44

Bionic
Reading

Djevojke o kojima se danas u modnim krugovima ne prestaje govoriti imaju taj prijeko potreban 'it' faktor, ali su također naoružane agentima, predstavnicima i stilistima koji pomno, do zadnjeg detalja, uređuju njihov imidž. U čitavoj toj modnoj priči baš ništa nije slučajno

Sofia Richie Grainge, Ivy Getty i Hailey Bieber sjajan su prikaz modnih trendseterica, vladarica stila koji se kopira, odnosno it djevojki koje vladaju modnom scenom. No moderne it djevojke nisu samo rođene, one su - stvorene.

Lukav izraz it djevojka, koji opisuje djevojku ili ženu s određenim je ne sais quoi, dio je kulturnog govora više od 100 godina, a proslavio se u filmu 'Ono' (It), u kojem glumi glumica Clara Bow, često nazivana prvom it djevojkom. Od tada se taj izraz koristi za opisivanje brojnih žena, od muze Andyja Warhola, Edie Sedgwick, preko Biance Jagger, do Carolyn Bessette-Kennedy i Alexe Chung.

No današnja skupina it djevojaka tu titulu nije slučajno zaslužila. Naime veliki su izgledi da iza svake poznate slavne osobe koja se proslavila u posljednje vrijeme stoji tim agenata, predstavnika, stilista i drugih kreatora imidža koji čine sve da se taj it i dogodi.

  • +6
Hailey Bieber Izvor: Profimedia / Autor: MEGA / THE MEGA AGENCY / BACKGRID / BACKGRID USA / THEIMAGEDIRECT.COM / THE IMAGE DIRECT / PROFIMEDIA

Uzmite za primjer Sofiju Richie Grainge, nedvojbeno it djevojku ovog ljeta. Njezino vjenčanje u održano u travnju ove godine na jugu Francuske izazvalo je veliko zanimanje, a korisnici TikToka definirali su je predstavnicom stila old money, odnosno stila starog novca. Pretraživanje njezinog imena povećano je na Googleu za 100 posto u danima netom prije i nakon njezina vjenčanja. Od tada je potpisala suradnju s brendovima kao što su Jo Malone i Maybelline, sjedila je u prvom redu na Chanelovoj cruise reviji u Los Angelesu (uz to, luksuzna kuća napravila je tri stajlinga šivana po mjeri za njezino velebno vjenčanje), povećala broj pratitelja na TikToku na više od tri milijuna i dospjela na naslovnicu magazina Town&Country.

Iako nitko nije mogao jamčiti da će vjenčanje na kojem se zarekla na vječnu ljubav Elliotu Graingeu postati tako viralno ili da će još dugo vremena nastaviti 'živjeti' na internetu, to ipak ne znači da se to dogodilo slučajno.

Bilo zbog potrebe, bilo želje, današnju skupinu it djevojaka pokreće dobro podmazan zakulisni stroj. Ta titula više ne označava nuspojavu predstavljanja magneta za paparazze (Bessette-Kennedy), posjećivanja svih pravih zabava (Jagger), utjecajnih veza (Sedgwick) ili jednostavno izvrsnog stila (Chung). Danas je to pravi posao - posao koji, da biste ga uspješno obavili, zahtijeva tim koji stoji iza vas. U isto vrijeme posjedovanje tog it faktora sve je više potrebno da bi se uopće djevojka probila u modi, posebice kao model ili influencerica.

  • +4
Sofia Richie Izvor: Profimedia / Autor: GAMR/Thehollywoodcurtain / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

'Prije je to izgledalo tako da pronađete osobu koja izvrsno izgleda, napravite joj frizuru, dobro je odjenete i pošaljete 'u svijet'. I to je jednostavno bilo dovoljno, upalilo bi', kaže Jeni Rose, viša potpredsjednica u IMG Modelsu. 'Sada to više nije moguće.'

Kako agenti čine da se it dogodi

Kada je riječ o onima koji su otprije poznati, često je dobro koordinirana i dobro reklamirana promjena u stilu ono što aktivira it status. Sofia Richie Grainge godinama je radila kao model i bila je poznata kao mala sestra it djevojke iz 2000-ih, Nicole Richie. Tako je bilo sve do njezinog vjenčanja, kada je prigrlila stil oblikovan po načelima tihog luksuza (u isto vrijeme se registrirala na TikToku) i time si osigurala titulu ikone stila generacije Z.

Anne Hathaway, glumica prisutna u svijetu Hollywooda više od dva desetljeća, posljednjih godina ušuljala se na teritorij it djevojaka, i to otkako radi sa stilisticom Erin Walsh. Ta suradnja dovela ju je do odjevnih kombinacija koje su dospjele na naslovnice, baš poput bijele haljine Armani Privéa nošene u Cannesu.

Vogueov prilog o vjenčanjima postao je mjestom lansiranje it djevojaka jer njihove priče, raskošno opremljene fotografijama, nude mogućnost da ljudi steknu sveobuhvatan uvid u stil i ukus mladenke, istaknula je Robyn DelMonte, publicistica koja je postala kreatorica sadržaja na TikToku te komentira pojave pop kulture na svom profilu naziva GirlBossTown.

Ivy Getty, praunuka naftnog tajkuna J. Paula Gettyja, izazvala je pravu eksploziju na internetu u studenom 2021., kada je Vogue objavio slike njezinog vjenčanja u San Franciscu. Od tada se našla na naslovnici magazina Town & Country te je postala stalnom gošćom na modnoj sceni, posjećujući događaje poput Met Gale i Cannes Film Festivala.

Getty posjeduje sve potrebne odlike klasične it djevojke - slavnu obitelj, prekrasan izgled i izrazit osjećaj za stil. Ali u današnjem ekosustavu bio joj je nužan taj dodatni poticaj da iskoči. Izvještavanje o njezinom vjenčanju organizirala je Savannah Engel, osnivačica tvrtke za odnose s javnošću Savi, a nakon vjenčanja odlučile su nastaviti raditi zajedno kako bi iskoristile rastući interes, a time i nove prilike.

'Odmah smo se bacile na posao', rekla je Getty: sastala se s Engel i stručnjakinjom za komunikacijsku strategiju Federicom Parruccini kako bi predstavila svoje kratkoročne i dugoročne ciljeve, a prošla je i medijsku obuku da bi se bolje nosila s povećanom pažnjom javnosti.

'Željela sam naučiti kako se bolje brendirati, ali da istovremeno ne osjećam kao da se brendiram', rekla je. 'Željela sam osjećati kao da predstavljam nekoga tko se osjeća autentično, ono što stvarno jesam', dodaje.

  • +2
Ivy Getty Izvor: Profimedia / Autor: Quoin Pics / Everett / Profimedia

Današnje it djevojke suočavaju se uglavnom s istim očekivanjima kao i influencerice – da budu transparentne i, što je najvažnije, vjerne sebi, čak i ako to znači da se ne mogu uvijek povezati s određenom temom. Parruccini kaže da se u slučaju Ivy Getty radilo o procjeni djeluje li nešto autentično za nju, njezin život i njezine interese. Ako, naprimjer, prisustvuje modnoj reviji, oni svakako žele da to bude revija brenda koji joj se sviđa i za koji se zanima.

'Naš cilj uopće nije učiniti je poznatom', kaže Engel. 'Naš je cilj stvoriti njezin brend. Ne radi se o sljedeće dvije godine, radi se o sljedećih 10 do 15 godina.'

Konkurencija za it status veća je no ikada

Uz pomoć društvenih medija, današnje it djevojke mogu iskoristiti snagu interesa javnosti i pretvoriti ga u dugotrajnu karijeru. Baš poput Hailey Bieber, koja je započela kao model i zvijezda društvenih medija, a zatim je dobila odskočnu dasku zahvaljujući vezi s Justinom Bieberom (i vjenčanju o kojem je izvještavao Vogue). Nakon svega lansirala je svoj beauty brend Rhode, a on prodaje izgled u stilu 'glazirane krafne' koji je proslavila na svom Instagramu.

'Dobiti svojih pet minuta, posebno u modi, nije teško, jer ljudi uvijek traže sljedeću hit stvar', rekla je Rose. 'Ali postati velika stvar i ostati velika stvar više godina zaredom dokaz je razine talenta s kojim imate posla, kao i razine menadžmenta.'

  • +3
Hailey Bieber Izvor: Profimedia / Autor: The Hollywood Curtain / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Istina, postoji veća prilika, ali su time i ulozi veći. Današnje it djevojke suočene su s povećanom razinom nadzora, osobito ako se odluče na karijeru pod povećalom javnosti. 'Ne možete biti pod javnim svjetlom bez zaštitnika ili graditelja brenda, a to je ono što mi jesmo', poručuje Engel. 'Proširujemo zajednicu i gradimo brend, ali i štitimo. Bilo bi nemoguće tako glatko rasti kao it djevojka bez tima oko sebe', dodaje.

Osim toga, konkurencija za it status veća je no ikada. Tu titulu ne zaslužuju samo poznati, nasljednice ili stanovnici Hollywooda, već i influencerice poput Alix Earle. Ipak, postoji ta neka stvar povezana s bogatstvom ili slavom čemu ljudi ne mogu odoljeti – a potvrđuje to i 2023. godina, koja bi se lako mogla opisati kao godina u kojoj su ljudi bili očarani tihim luksuzom. Potrebna je drugačija vrsta samopouzdanja da biste bili malo 'tiši', a da biste i dalje bili primijećeni.

A to samopouzdanje ili karizma - nešto što it djevojka mora imati više od jednog stoljeća - i dalje je temeljni dio jednadžbe, bez obzira na to koliko velik tim stoji iza nje. 'Čak i ako imate sve alate i slijedite sve upute o tome što je potrebno da budete it djevojka, možda se nećete izdvojiti iz mase', ističe DelMonte. 'Morate imati taj it faktor da bi čitava stvar uspjela.'