PUT DO USPJEHA

Kako je talentirani francuski dizajner vratio staru slavu čuvenoj modnoj kući Paco Rabanne

23.05.2019 u 15:19

Bionic
Reading

Julien Dossena već šest godina uspješno kreira kolekcije za modnu kuću Paco Rabanne. Francuski dizajner zaslužan je ponovni procvat brenda koji je dugo godina bio zaboravljen

Oni koji se sjećaju vrhunca modne kuće Paco Rabbane, zasigurno zamišljaju Jane Fondu u odvažnom i seksi kostimu u filmu 'Barbarella' iz 60-ih godina ili pak uvodnu scenu iz filma 'Who Are You, Polly Maggoo?' u kojoj modeli nose metalne Paco Rabanne limene kreacije.

Iako neosporna zvijezda ove svemirske ere Paco Rabanne, pravog imena Francisco Rabaneda, je u narednim desetljećima polako izblijedio popularnost svog modnog brenda poznatog po metalnim couture kreacijama.

Obitelj Puig, vlasnici brenda, pokušali su 2005. godine pokrenuti novu modnu kuću Paco Rabanne, najprije s dizajnerom Patrickom Robinsonom na čelu, zatim s Manish Arorom 2011., a potom i s Lydijom Maurer 2012. godine, ali nitko od njih nije uspio oživjeti brend.

Julien Dossena, koji je u modnoj kući Paco Rabanneu počeo raditi kao freelancer 2013. godine, bio je jedini koji je uspio uspješno transformirati brend u nešto dopadljivo širokoj masi, raznoliko i nosivo, kreirajući odjeću koja varira od skinny traperica strogih poslovnih formi i, naravno, neizostavnih komada od metala.

Dossena tvrdi da je, kada je dobio posao, pokušao zamisliti svaki komad odjeće u suvremenoj garderobi.

'Kako Paco Rabanne jakna izgleda danas? Nije to skrojen komad s malim couture gumbima. Što kažete na laskavu bomber jaknu ili traper jaknu sa srebrnim elementima?', rekao je slavni dizajner.

Posebnu je pažnju posvećivao sportskoj odjeći. Čak je i nekim parfemima davao imena vezana uz sport, poput primjerice omiljenim parfemima Invictus i Olympéa. Brend koji spada u srednji cjenovni rang odjednom predstavlja formalnu odjeću s originalnim zaokretom, a odličan primjer toga je jesenska kolekcija u kojoj vodeću uloguima print kupusa.

Dossena je odrastao u Bretanji, u malom gradu Le Pouldu, a kao dijete bio je, kako sam kaže, 'nervozan', ali i kreativan. Volio je crtati pa nije ni čudo da je odabrao put koji je odabrao.

'Stalno sam crtao. Bio sam opsjednut kitovima, jako precizno sam crtao različite vrste kitova. Zatim sam se usredotočio na glisere: motor, upravljač, mali prozor. A onda su me počele fascinirati ženske siluete', rekao je Dossena.

Polako se okrenuo crtanju ženskih likova, posebice onih iz živahnih talijanskih stripova koji su pripadali njegovu ocu. Fascinirale su ga snažne žene koje su mu se doimale 'tako zapanjujuće moćnima, poput superjunaka'.

Ljubav prema surfanju i skejtbordu rezultirala je i njegovoj zainteresiranosti prema uličnoj modi 90-ih koju i dan-danas osobno njeguje. Uglavnom ga se može vidjeti u jednostavnim jaknama, trapericama, običnim majicama i Stan Smith tenisicama.

Paco Rabanne jesen/zima 2019.
  • Paco Rabanne jesen/zima 2019.
  • Paco Rabanne jesen/zima 2019.
  • Paco Rabanne jesen/zima 2019.
  • Paco Rabanne jesen/zima 2019.
  • Paco Rabanne jesen/zima 2019.
    +24
Paco Rabanne jesen/zima 2019. Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

'Polako sam ulazio u modu jer me je industrija uplašila', tvrdi dizajner kojeg je kod mode privuklo izražavanje i stvaranje vlastitih ideja.

Tako je Dossena završio u Školi likovnih umjetnosti La Cambre u Bruxellesu, gdje je studirao i magistrirao modni smjer. 2006. godine osvojio je specijalnu nagradu žirija na prestižnom Međunarodnom festivalu mode i fotografije u Hyèresu, no Dossena je tada razmišljao samo o Balenciagi, gdje je na čelu tada bio Nicolas Ghesquière, i to gotovo cijelo desetljeće.

'Počeo sam dobivati ​​ponude drugih brendova, ali sam odbio', prisjeća se Dossena.

'Nazvao sam svoje roditelje i rekao: 'Dobro, morat ćeš mi vjerovati. Da bih upao u Balenciagu, morat ću ponovno stažirati, pa vas molim još jednom da budete uz mene. Obećavam vam da će to biti zadnji put', rekao je dizajner.

Konačno mu je ponuđeno stažiranje 2008. godine, a ubrzo nakon toga je dobio poziciju dizajnera seniora. Pierre Hardy, koji je u to vrijeme dizajnirao Balenciagine cipele, prisjeća se kako je Dossena 'uvijek bio ozbiljan, potpuno usredotočen na to kako odjeća stoji i vrlo osjetljiv na tijelo'.

2012. godine, prije nego što su on i Ghesquière napustili Balenciagu, Dossena je lansirala malu liniju odjeće nazvanu Atto. Ubrzo nakon toga, stilistica Marie-Amélie Sauvé, koja je radila s timom u Balenciagi, predstavila je Dossenu Marcu Puigu, izvršnom direktoru Paco Rabannea. Osam mjeseci nakon što se pridružio modnoj kući, Dossena je promaknut u stalnog dizajnera, zbog čega se pozdravio sa svojim brendom Atto.

Znao je da ima samo jednu priliku da oživi modnu kuću. 'Uvijek sam to imao na umu', tvrdi dizajner.

Šest godina na poziciji glavnog dizajnera i rezultati koje je Dossena postigao za to vrijeme jasno govore kako je u tome i uspio. Rezultati prošlogodišnjih sniženja pokazuju da se prodaja udvostručila u odnosu na 2017., a isti se rast prodaje očekuje i ove godine.

'U modi postoje dobra i loša vremena', rekao je jednom prilikom Puig, koji smatra kako je Dossena nadmašio sva očekivanja. Dossena je nedavno upotpunio svoje elegantne sportske kolekcije raskošnim haljinama i odijelima raskošnih printeva, koktel-haljinama s dramatičnim elementima i glamuroznom vojničkom odjećom. Također je od 2016. surađivao s legendom grafičkog dizajna, Peterom Savilleom na kolekciji majica.

'Brzo mi dosade uvijek iste stvari. Mjesec dana mogu biti potpuno opsjednut minimalizmom, ali jednako tako volim istraživati ​​i stari glamur', rekao je Dossena.

'U modi uvijek moraš biti spreman na svoj veliki trenutak. Ja sam pomno odabrao ljude kojima sam se okružio, ljude koji dijele istu ambiciju i viziju kao ja, koji razumiju što želim reći i vjeruju u mene, ali i one koje ja također volim. To je ono što me čini najponosnijim', priznaje dizajner.