SAVJETI ZA BOLJI USPJEH

Kako se postaviti na razgovoru za posao?

30.08.2012 u 09:22

Bionic
Reading

Razgovor za posao zahtijeva pripremu, ali i vježbanje vještina. Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći u tome

Razgovor za posao najvažnija je stvar u procesu traženja i dobivanja novog posla. Upravo zato iznimno je važno kakav ćete dojam ostaviti prilikom razgovora s potencijalnim poslodavcem. Poznata psihologinja Sarah Rozenthuler godinama se bavi savjetovanjem ljudi kako bi što uspješnije gradili karijeru. Donosimo vam nekoliko njezinih savjeta koji vam mogu biti velike pomoći kada idući put budete išli na razgovor za posao.


Napravite listu imidža
Razmislite kakvi želite biti na razgovoru za posao. Koje svoje kvalitete želite istaknuti? Unaprijed smislite svoj imidž i zapišite ga na papir. Možda ćete htjeti djelovati samopouzdano, dinamično i asertivno. U tom slučaju važno je da lako govorite o svojim snagama i uspjesima. Dakle, bez zamuckivanja.

Temeljita priprema

Na razgovor dođite pripremljeni. Informirajte se o tvrtki u kojoj želite raditi. Kada dođe red na vas da postavite pitanja, nastojte biti drukčiji od ostalih kandidata. Pitajte konkretna pitanja vezana uz tvrtku. To možete jedino ako ste se dobro pripremili. Potencijalni poslodavac to će nesumnjivo primijetiti.

Novac je normalna tema razgovora

Sasvim je u redu da na razgovoru za posao razgovarate o novcu. Istrenirajte se da vam razgovor o novcu bude ugodan, kao i svaki drugi. Neki poslodavci odmah kažu kolika je plaća, a neke ćete morati pitati. Istražite prije razgovora kolika se dobiva plaća za vrstu posla koju trebate raditi. To će vam dati moć u trenutku pregovaranja. Ako vas poslodavac pita koliku biste željeli plaću, nemojte se podcijeniti, ali ni precijeniti. U određivanju veličine plaće pomoći će vam prikupljene informacije.



Iskreno o snagama i slabostima

Upoznajte svoje snage, pitajte bliske ljude koje su to vaše prednosti. Na razgovoru ne oklijevajte da mirno i samopouzdano pričate o svojim snagama. Jednako tako je važno i da upoznate svoje slabosti. Ako vas na razgovoru pitaju za neke od njih, mirno recite da je to područje koje još razvijate. Zapamtite da svatko ima snage i slabosti i važno

I neverbalna komunikacija iznimno je važna

je prihvatiti i jedno i drugo. Neka se na razgovoru vidi da ste svjesni sebe, ali i ljudske prirode.

Neverbalni govor

Kada razgovarate s potencijalnim poslodavcem, iznimno važnu ulogu igra i vaš govor tijela. Možda čak i više nego riječi. Kad se upoznajete, čvrsto stisnite ruku, ali ne previše. Gledajte sugovornika u oči. Nemojte imati prekrižene ruke. Sjednite uspravno, ali ne ukočeno. Nemojte imati spuštenu glavu. Pazite da ne pokazujete nervozu ma koliko je osjećali unutar sebe. Govor tijela otkriva puno o vašem stavu prema samome sebi, ali i određenoj situaciji.

Razgovarajte pametno

Kad su nervozni, ljudi su skloni previše pričati. Budite svjesni toga i razgovarajte normalno, ali ne otkrivajte previše, čak i ono što vas nisu pitali. Ako u nekom trenutku nastane tišina, nemojte osjećati dužnost da je vaš zadatak spasiti situaciju od neugode. Poslodavci to katkada namjerno rade. U takvim situacijama i vi šutite s blagim osmijehom na licu. Smislite rečenicu koja vam može pomoći kada se nađete u situaciji da ne znate odgovor. Možete reći da dosad niste previše razmišljali o tome, ali da ćete tomu svakako posvetiti pozornost i da vam je to baš zanimljivo. Komunikacija je vještina, vježbajte je i doma.

Tražite odgovor

Nakon obavljenog razgovora zahvalite se na pruženom vremenu i pristojno zamolite da vam u razumnom roku kažu odgovor, ma kakav on bio. Možete čak odmah pitati kakvi ste bili. Recite da jedva čekate doznati kako ste se predstavili. To biste svakako trebali izvesti na simpatičan način. Ako niste sigurni možete li to tako izvesti, bolje onda ni nemojte.

Samopouzdanje da, arogancija ne
Velika je razlika između samopouzdanja i arogancije. Samopouzdanje znači da cijenite i poštujete sebe, ali jednako tako i svoje sugovornike. Arogancija je zapravo prikriveno loše samopouzdanje. Nastojte djelovati više ponizno, nego bahato jer nitko ne želi bahatog zaposlenika.