Današnji mediji koji se povode za dobiti ne bi smjeli biti izuzeti od odgovornosti prema javnosti, a odgovor na komercijalizaciju medijskih sadržaja može biti samo daljnje širenje medijske pismenosti i svjesnosti svakog pojedinca o vlastitu odabiru sadržaja u medijima, istaknuto je na okruglom stolu o vremenu celebrity kulture
Audiovizualna industrija, koja godišnje proizvede više od šesto milijardi eura i jedna je od najjačih industrija u Europi, neprestano proizvodi nove likove, događaje i oblike, pa i tzv. celebrityje te ona ne može stati, izjavila je na okruglom stolu pod nazivom 'Vrijeme celebrity kulture' prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar. Dodala je da se na takvo djelovanje medija i takve medijske sadržaje ipak može utjecati, i to medijskom pismenošću.
'U cijeloj ovoj priči ponajprije je riječ o novcu jer mi danas živimo u vremenu novca, no tu je riječ i o poznavanju građanskih komunikacijskih prava, odnosno prava koja građani imaju u odnosu na medije. To je potrebno svima u privatnom i obiteljskom životu, ali i u poslovanju, jer nitko danas više ne može živjeti izolirano od medija', zaključila Zgrabljić Rotar.
Etnoantropolog Sandi Blagonić dotaknuo se same uloge celebrity kulture ističući kako se posljednjih desetljeća gube one vrijednosti koje često nazivamo tradicijskima. 'Nuklearna obitelj vrlo se često raspada i proširene obitelji nemaju više onako snažne odnose kao što su imale prije pet desetljeća. Naši su odnosi sada smanjeni, odnose face to face često zamjenjuju neki drugi odnosi i čini mi se da celebrity kultura omogućuje opstajanje tzv. trač-zajednice. Naime, ja danas mogu sjesti s vama ili bilo s kime i započeti razgovor o bilo kome', pojasnio je Blagonić. Dodao je kako uloga trača nije samo razonoda, nego trač i ogovaranje često imaju i moralnu odrednicu. 'Tračevi u svakoj zajednici pomažu da se okupljamo oko nje, da pregovaramo o normama, preispitujemo ih te eventualno uspostavljamo nove. To je za zajednicu iznimno važno', zaključio je Blagonić.
Gosti okrugloga stola bili su i kazališni redatelj Ivan Leo Lemo, umjetnička voditeljica Zadarskoga plesnog ansambla Sanja Petrovski i dopredsjednik Udruge Šigureca Slaven Hrnjak. I dok se Ivan Leo Lemo osvrnuo na patološki vid slave povezujući je po svim njezinim značajkama s ovisnošću i upozoravajući na to da i Trnoružica i Ava Karabatić mogu imati poguban utjecaj za djevojčice. Sanja Petrovski napomenula je kako uz celebrity kulturu i brzi uspjeh postoji čitav jedan drugi, produhovljeniji svijet koji funkcionira odvojeno od svijeta medija i instantne slave.
'Mi imamo izbor i možemo živjeti u svojemu paralelnom svijetu različitom od ovoga oko nas i u tome svom svijetu možemo živjeti sasvim dobro', istaknula je Petrovski, dodajući da svatko od nas odlučuje svojim izborom o tome kakve će medijske sadržaje pratiti i podržavati. Dopredsjednik Udruge Šigureca Slaven Hrnjak istaknuo je kako postoje kvalitetni okviri drukčiji od onih koji se promiču u današnjim medijima.
Mediji programiraju ljude i zato ne bi smjeli biti izuzeti od odgovornosti prema javnosti i od odgovornosti za sadržaj koji proizvode i nude, rečeno je u raspravi i istaknuto kako odgovor na današnju posvemašnju komercijalizaciju medijskih sadržaja i razumijevanje medija koji se povode za dobiti mogu biti samo daljnje širenje medijske pismenosti i svjesnosti svakoga pojedinca o vlastitu izboru i odabiru medijskih sadržaja.
Okrugli stol pod nazivom 'Vrijeme celebrity kulture' organizirali su studenti studija Novinarstvo i odnosi s javnostima Odjela za turizam i komunikacijske znanosti u okviru kolegija Medijski i novinarski žanrovi, a u suradnji s Gradskom knjižnicom Zadar.