Mediji diljem svijeta proteklih dana prenosili su vijest koju su znanstvenici sa Sveučilišta Columbia u New Yorku, Sveučilišta Washington te Politehničkog Instituta Worchester objavili kako ekstrakti slatkog pelina koče razmnožavanje virusa SARS-CoV-2, uzročnika bolesti COVID-19
Tim povodom, razgovarali smo s Marijem Bakarčićem, direktorom tvrtke Matičnjak sativa d.o.o. koja stoji iza brenda Matičnjak, koji u svojoj ponudi ima proizvod Macerat 14 o kojem proteklih dana svi pričaju.
Koliko dugo postoji Matičnjak?
Brend Matičnjak prisutan je na tržištu više od jednog desetljeća, započeli smo raditi kao obrt, a nakon 5 godina, točnije početkom 2013.-te smo osnovali d.o.o. koji je uspješno nadogradio obrt i kontinuirano lijepo radi.
Koliko ljudi sudjeluje u proizvodnji i koliko općenito imate zaposlenika; planirate li širenje?
Trenutno nas je 13 zaposlenih, od čega u proizvodnji četvero. Ostatak tima osim proizvodnje čini prodaja, skladište, isporuke… Širenje planiramo, zapravo ono je već započelo, prošle smo godine potpisali ugovor za bespovratna sredstva EU, mjera Inovacije u S3 područjima, pa tako započinjemo proizvoditi regionalnu inovativnu liniju proizvoda i ekstrakata. Jako smo ponosi i zadovoljni što su naše ideje prepoznate kao realne, konkurentne i naravno, inovativne. Matičnjak je brend koji ima i ekološku misiju koju pravda no-waste proizvodnjom. Kod nas u Matičnjaku sve kreće od sjemenki, iz kojih radimo hladno prešana ulja, stavljamo ih u med, proizvodimo brašna, biljne proteine i u konačnici tjestenine.
Od kada imate proizvod sa slatkim pelinom u ponudi o kojem zadnjih dana pišu svi mediji da je djelotvoran protiv koronavirusa?
Macerat 14, slatki pelin s uljem crnog kima imamo u ponudi od 2019.-te godine. Macerat 14 je bio izazov jer smo prvo morali uzgojiti slatki pelin s optimalnom količinom aktivnih tvari, a zatim smo morali taj slatki pelin ponuditi našim potrošačima na najbolji mogući način.
Slatki pelin je u centru pozornosti svjetskih medija, možete li reći kako ste odlučili postaviti biljku u ulje crnog kima?
Naš autor proizvoda, fitoterapeut i apiterapeut Ivo Bačlija svojim je znanjima i istraživanjima došao do ideje postaviti upravo taj ekstrakt u ulje crnog kima kako bi dobio još snažnije sinergijsko djelovanje u reguliranju imuniteta za potrebe borbe protiv virusa gripe i svih ostalih virusa, te protiv bakterija i gljivica. Macerat 14 je optimalna kombinacija slatkog pelina I crnog kima pa je u vrlo kratkom vremenu postao ambasador važnih poruka kupcima koje brend Matičnjak opetovano šalje- kod biljnih pripravaka je važna svježina, standardiziranost i sinergija. I ono najvažnije, priroda daje izvrsna rješenja samo ih moramo znati upotrijebiti.
Odakle nabavljate sirovinu za svoje proizvode?
Većina sirovine je od naših dugogodišnjih partnera iz Hrvatske, mahom izvrsnih OPG-ovaca. Crni kim je sirovima koju uvozimo. Uvozimo sjeme crnog kima čiju kvalitetu do sada nismo uspjeli pronaći u Hrvatskoj. Pašnjak blizu Samobora nam donosi većinu potrebnog meda za izradu funkcionalnih medova ostatak dokupljujemo od OPG-ovaca.
Koje su po Vama, Vaše prednosti domaće proizvodnje?
U našem segmentu je apsolutna prednost svježina proizvoda koja se postiže malim serijama u proizvodnji. Prirodni dodaci prehrani bez aditivna, stabilizatora i aroma uvijek moraju biti svježi, a mi to možemo osigurati. Primjerice, naša hladno prešana ulja se nađu na policama ljekarnama i trgovinama zdrave hrane već tjedan dana nakon prešanja, što je raritet na tržištu.
Postoje li proizvodi koji se od prvog dana prodaju u najvećim količinama i koji su to?
Macerat 14 je proizvod koji se prodaje u najvećim količinama, prati ga ulje crnog kima pa Granulat sikavice, sve redom naši poznati pripravci snažnog djelovanja.
Koja je Vaša misao vodilja i kakvi su Vam planovi za budućnost, s obzirom na pandemiju koja je zadesila čitav svijet pa tako i Hrvatsku?
U moru brendova koji promiču i prodaju zdravu hranu odlučili smo napraviti razliku, proizvoditi proizvode koji su svježi, zdravi, lokalni i minimalno prerađeni, bez aditiva, stabilizatora i dodanih aroma. Također, odlučili smo ostati vjerni svojim ciljevima, biti iskreni i autentični. U našoj Matičnjakovoj priči i proizvodima je sve važno i na sve se pazi, na okus, na prirodnu boju, nutritivnu shemu, ambalažu, sve se sažima u tri riječi: zdravo, svježe, domaće. Pandemija će proći i prolazi, a na svima nama je da se pobrinemo za sebe i svoje bližnje, kako pravilnim životnim navikama tako i pravilnim stavom, vjerom u dobro.
Proizvode Matičnjaka možete pronaći u specijaliziranim prodavaonicama zdrave hrane, određenim ljekarnama, a kompletan asortiman Matičnjaka možete pronaći u Fitzona centru u Zagrebu. Za one sklonije online kupnji, potražite na web shopu Matičnjaka klikom ovdje gdje možete pronaći detaljnije informacije o proizvodima i provjeriti što se još nudi u Matičnjakovoj riznici zdravlja.