Znanstvenici su otkrili da kratka interakcija sa strancima momentalno unosi radost u naš život i podiže energiju
Razgovaranje sa strancima i vođenje neobaveznih razgovora 'ni o čemu posebno' za mnoge je aktivnost koju bi radije izbjegli, no istraživanja su pokazala da se upravo u ovakvim gestama povezivanja s drugima krije jedna od tajni sretnog života.
'Koliko god često možete tijekom dana, pronađite prilike u kojima s neznancima možete voditi kratke prijateljske razgovore jer će vas gotovo sigurno razvedriti', savjetuje Bob Waldinger, profesor psihijatrije u Harvard Medical School.
Ako vam ovo zvuči previše apstraktno, profesor donosi konkretne primjere:
'Ovakve geste podrazumijevaju sitnice - upitati prodavačicu u dućanu kakav joj je dan, komentirati koliko je slatka nečija beba ili popričati s vlasnikom psa o njegovom ljubimcu.'
Takva površna poznanstva možda se čine kao neznatan faktor u životu, no u stvarnosti čine veliku razliku jer momentalno podižu raspoloženje i energiju. Također, istraživanje koje je započelo još 1970-ih pokazalo je da znatno utječu na općenit osjećaj zadovoljstva životom.
Da, istina je da brzinski razgovori mogu biti nelagodni, a dobra vijest za sve one sramežljivije jest podatak da je istraživanje iz 2018. godine pokazalo kako su znatno veće šanse da ćete se svidjeti nekoj osobi nego što se pretpostavlja.
'Pokazalo se da su osobe nakon završetka razgovora stekle znatno veće simpatije druge strane nego što su mislile. Također, znatno se rjeđe događa da će osoba odbiti razgovor s vama nego što se to smatra', rekli su znanstvenici, tvrdeći kako se pokazalo da većina ljudi uživa u takvoj interakciji.
S druge strane, ako vam se i dogodi da je osoba nezainteresirana te ne želi ulaziti u dublji razgovor, sjetite se da to nema nikakve veze s vama (jer vas ni ne poznaje), već isključivo s njegovim/njenim okolnostima i osobnosti, napominju eksperti i zaključuju da kratki razgovori s neznancima imaju i praktičnu korist:
'Ljudi podcjenjuju koliko bi mogli naučiti od drugih. Primjerice, tijekom istraživanja pokazalo se da su mnogi saznali za nove restorane, mjesta za izlete i odmor, pa čak i za nova radna mjesta za koja nisu ni znali da su otvorena.'