GLUMICE I STILISTI NA MUKAMA

Modni ratovi oko odabira haljina za crveni tepih

04.02.2016 u 09:25

Bionic
Reading

Kontempliranje o nemaštovitim oskarovskim haljina postalo je godišnja tradicija modnih znalaca, no koliko je teško odabrati zanosnu haljinu, najviše govori činjenica da odijevanje glumica za najveću noć u godini više nije prioritet modnih kuća s tradicijom kolekcija visoke mode

Na nedavno održanim tjednima mode jasno se vidjelo okretanje leđa brojnih modnih kuća prema sigurnim oskarovskim haljinama u korist stjecanja povjerenja kod klijenata i dobivanja stranica u prestižnim modnim časopisima.

Modna kuća Dolce & Gabbana, koja je nedavno predstavila novu kolekciju na milanskom tjednu mode, aktivno se odmaknula od kreacija za crvene tepihe znajući da njezini klijenti zahtijevaju ekskluzivnost. Na pistama revija visoke mode spektakularno bujne balske haljine, izvezene tunike popularne na bliskoistočnim vjenčanjima ili avangardni modni eksperimenti dostojni glazbenih spotova velikih pop zvijezda brojčano su nadmašili generičke haljine namijenjene crvenim tepisima.

'Glavni je problem u tome što se dodjela nagrada Oscar više ne smatra modnim događajem godine', rekla je za The Telegraph urednica britanskog izdanja Voguea Fiona Golfar. Ova urednica nekoliko se puta našla na oskarovskom crvenom tepihu u društvu supruga redatelja Roberta Foxa, a za isti tepih odijevala je brojne glumice.

'Iznenađujuće je teško pronaći pristojnu haljinu za glumice i ovakav događaj. Prije svega postoji strog hijerarhijski poredak glumica i dizajnera. Možete imati odličnu glumicu koja čini holivudsku A-listu, no zbog odabira haljine može završiti na B ili C-listi u modnom smislu zato što joj haljina jednostavno nije dobra', priznaje modna urednica.

Možda je jednostavno problem u godinama glumice. Kada je ova britanska urednica trebala odjenuti glumicu Maggie Smith koja je tada bila nominirana za ulogu u filmu 'Gosford Park', od brojnih modnih kuća dobila je odgovor da 'nisu zainteresirani za odijevanje žene u srednjim šezdesetima'.

Isticanje statusa dovodi do prave utrke iza kulisa u kojoj stilisti sakupljaju i gomilaju haljine za svoje klijentice kako bi spriječili druge kolege da ih se dočepaju ili kako bi reducirali obećavanja dizajnerima da će upravo njihova klijentica nositi njihovu haljinu, pod uvjetom da isti ti dizajneri mogu te večeri odjenuti i neke manje zvjezdane glumice.

Idealna haljina nije samo ona koja laska figuri. Odabir haljine glumicu može pozicionirati na mapi potencijalne modne muze što znači da bi ubuduće mogla prikupljati novčane naknade za nošenje haljina određenog modnog brenda. Nemaju sve modne kuće tu praksu, međutim brojne kompanije nakita imaju. Kako otkriva jedan holivudski agent, zvijezda nominirana za Oscar samim pojavljivanjem na crvenom tepihu može zaraditi 200 tisuća funti, no to se uglavnom odnosi na kompanije nakita.

Sveti gral odijevanja za crvene tepihe svakako je ugovor potpisan između glumice i velike modne kuće. Ovakvi ugovori rijetka su pojava, no pojedinim glumicama to je uspjelo. Tako iza glumice Cate Blanchett stoji modna kuća Armani, iza glumica Jennifer Lawrence, Marion Cotillard, Charlize Theron i Natalie Portman stoji Dior, a iza glumice Alicije Vikander i Michelle Williams stoji Louis Vuitton. Zahvaljujući ovim modnim ugovorima, dobro je poznato koji će brend glumice nositi na crvenom tepihu.

Ovisno o ugovoru, glumice su dužne nositi kreacije ovih brendova na značajnom broju glamuroznih događanja ili prilikom snimanja editorijala za prestižne modne časopise.

Brendovi ugovorima obožavaju zadužiti svoje maskote na nekoliko godina što im dopušta stvaranje kreativnog odnosa temeljenog na povjerenju. No brojni dizajneri dožive gubitak, jer glumice i njihovi stilisti često znaju zahtijevati i pet skupocjenih haljina, da bi ih odbacili u posljednji trenutak.

Glavni problem u sustavu odijevanja za crvene tepihe leži u prevelikoj koncentraciji glamuroznih događaja. 'U stara vremena nitko u Americi nije gledao dodjelu nagrada Bafta. Na raspolaganju si imao dodjelu Zlatnih globusa i Oscare. Danas imate hrpu njih, a zbog televizijskih prijenosa uživo i ogromne baze gledatelja, interes za takvim događanjima znatno je veći. Ovdje govorimo o mjesecima nagrada', priznaje stilistica Anna Bingemann