AirBnB je od svog nastanka pojam za jednostavni, često jeftiniji smještaj koji gostima omogućava boravak među 'stvarnim ljudima'. Slagali se s time ili ne, ali ova globalna platforma i domaćini koji rade preko nje ponekad se upuste i u doista bizarne ekstravagancije. Najnovija je noćenje u centralnoj loži pariške Opere
Svojevremno smo već pisali, recimo, o mogućnosti noćenja u kultnom Moulin Rougeu, a to nije jedini primjer. Nudio se tamo i boravak na setu Hobbitona, pa spavanje u staklenoj piramidi pred Louvreom, u kući u kojoj je u Chicagu sniman 'Sam u kući'...
Sad su otišli još jedan korak dalje. Za ovu priliku počasna loža u zgradi Opere, poznatoj palači Garnier, pretvorena je u spavaću sobu koja će biti upotrijebljena samo jednom - 16. srpnja 2023. Sretan par (ili pojedinac) koji se najbrže prijavi na stranici na kojoj je oglašen ovaj smještaj dobit će priliku provesti tu noć tamo gdje teško da je ikad itko spavao, osim ako je predstava bila dosadnija, a teško da će se ikad više takva prigoda i ponoviti. Prijave počinju 1. ožujka u 18 sati po srednjoeuropskom vremenu, a ono što je možda bilo teško očekivati jest cijena: to jedno noćenje nudit će se za samo 37 eura! Pa tko prije djevojci.
Čemu ovakva ekstravagancija? Razlog je jedan od najvećih kultova popularne kulture uopće. Naime, u zgradi pariške Opere u romanu Gastona Lerouxa živi misteriozni Fantom, čiju priču je u slavnom mjuziklu uglazbio Andrew Lloyd Webber. Njegov 'Fantom u Operi' se na njujorškom Broadwayu prikazuje neprekidno još od 1986., što ga čini najduže izvođenim mjuziklom u povijesti središnje ulice kazališnog života u New Yorku. Ove godine, 16. travnja, u matičnom kazalištu Majestic održat će se posljednja izvedba, premda će, naravno, nastaviti živjeti u drugim gradovima i na drugim pozornicama.
Upravo u slavu Fantoma, dakle, netko će zaspati u slavnoj opernoj kući kroz koju godišnje prođe oko 700 tisuća posjetitelja, diveći se ne samo izvedbama, nego i raskošnoj arhitekturi, mramornim i zlatnim ukrasima, ili stropnim freskama koje je slikao Marc Chagall.
Iz AirBnB-a aranžman su objasnili svojom skrbi za baštinski turizam, u sklopu iste inicijative su već donirali 5,6 milijuna eura za obnovu starih kuća po francuskoj provinciji, naravno kuća koje će poslužiti kao smještaj. U toj zemlji može se preko AirBnB-a rezervirati smještaj u više od šest tisuća dvoraca i starih vila.
Palaču Garnier naručio je car Napoleon III., i od svog otvaranja 1875. važna je točka u urbanom i kulturnom životu Pariza. Svi koji su bili u Parizu znaju fasadu palače, oni koji su ušli u nju vidjeli su i raskošne interijere, no mnogo toga je običnim smrtnicima skriveno, uključujući krov s košnicama za proizvodnju meda, ili podrumsko 'jezero' koje se pojavljuje u 'Fantomu'. Oni koji budu dobili priliku za ovo noćenje dobit će pristup i tom rezervoaru, većem od olimpijskog bazena, a koji služi kao izvor vode u slučaju požara.
'Domaćica' ovog doživljaja bit će Véronique Leroux, praunuka pisca Gastona Lerouxa, autora slavnog romana o Fantomu koji je od izdavanja 1910. jedna od najprodavanijih i najčitanijih knjiga francuske književnosti. Navodno je inspirirao i Agathu Christie za njezine romane, a zanimljivo je da je Leroux svoju karijeru počeo kao novinar, i svi romani koje je napisao inspirirani su stvarnim događajima. Gospođa Leroux će sa svojim gostima podijeliti brojne anegdote vezane uz priču svog pradjeda o pijanistu čije je lice unakaženo u požaru koji je 1873. uništio raniju zgradu Opere, i koji se krije u podrumima palače Garnier žalostan zbog gubitka svoje zaručnice balerine.
AirBnB gostima obećava razgled svih skrivenih zakutaka Palače, uz spomenuti rezervoar vidjet će i fantastičan arhiv Opere, moći će odgledati ekskluzivni baletni recital u izvedbi polaznika Operine akademije, uz zakusku i šampanjac. Dobit će i večeru u raskošnom Foyer de la Danse, prostoriji za baletne probe i zagrijavanje plesača iza pozornice. Također, dobit će pristup i krovu, s jednim od najljepših pogleda na Pariz. U spavaonici, odnosno preuređenoj loži, dočekat će ih prvo izdanje Fantoma u operi, kojeg je za ovu priliku posudila Véronique Leroux.