OFF-WHITE U PROBLEMIMA

Najteži dani: Je li ovo kraj popularnog brenda?

05.10.2024 u 14:48

Bionic
Reading

Off-White, omiljeni brend Virgila Abloha koji je otkupio LVMH 2021. na vrhuncu popularnosti sada se suočava s najgorim danima od svoga osnivanja

Modni svijet potresaju brojne promjene, a jedna od njih odnosi se i na popularni brend Off-White koji je osnovao modni čarobnjak Virgil Abloh.

LVMH je sad prodao Off-White Bluestar Allianceu, tvrtki za upravljanje brendovima sa sjedištem u New Yorku.

Zbog čega se to sad događa? I dok LVMH, francuski multinacionalni luksuzni konglomerat nastao spajanjem Louis Vuittona i Moët Hennessyja, redovito prodaje i preuzima brendova, Off-Whiteova akvizicija označila je značajan pomak u popularnosti tvrtke kod mlađe publike.

Munjevit uspjeh

Američki modni dizajner ganskog podrijetla, Virgil Abloh proslavio se 2010-ih zbog svoje suradnje s Kanyeom Westom kao umjetničkim direktorom. Abloh je osnovao Off-White 2013. i proizvodio vrhunsku uličnu odjeću u vrijeme kada je takva odjeća bila najpopularnija. Off-White je brzo postao jedan od najistaknutijih brendova na svijetu.

VRIJEDI IH IMATI

Modna investicija: Ovi kaputi nikad ne izlaze iz mode, a laskaju svima

Pogledaj galeriju

Kako je Abloh's Off-White postajao sve popularniji, LVMH je imao suprotan problem. Luksuzni brend borio se za odjek među mlađim modnim ljubiteljima manje zainteresiranima za njihovu formalnu odjeću. Godine 2018. Louis Vuitton imenovao je stoga Abloha za svog umjetničkog direktora, čime je postao prvi afroamerikanac koji će voditi njihov brend muške odjeće. LVMH je kupio i manjinski udio u brendu Off-White.

Unatoč nesigurnosti u modnoj industriji u to vrijeme, Abloh je oživio relevantnost Louisa Vuittona unoseći svoju uličnu estetiku u njihove formalnije stilove. Bilo je to genijalno uparivanje i LVMH je povećao svoj manjinski udio na 60 posto u tvrtki kako bi preuzeo kontrolu 2021. Ostalih 40 posto tada je bilo u vlasništvu britanske tvrtke za e-trgovinu Farfetch, a Abloh je zadržao prava na zaštitni znak.

Abloh je nažalost preminuo krajem 2021. od rijetkog oblika raka koji mu je dijagnosticiran 2019., i to u dobi od 41 godinu.

Njegova smrt bila je iznenađenje za LVMH koji je planirao povećati njegovu ulogu u tvrtki. Bez njega na čelu Louisa Vuittona, francuska modna kuća nastavila je nizati uspjehe, imenovavši Pharrella Williamsa novim kreativnim direktorom prošle godine. Međutim, Ablohov vlastiti brend Off-White posrnuo je u krugu LVMH-a. Bez Abloha na čelu, privlačnost za brend se smanjila zajedno s općim usporavanjem potražnje za luksuznom robom i odmakom od brendova ulične odjeće.

Novi izvršni direktor tvrtke Off-White, Cristiano Fagnani, preuzeo je dužnost 2023. i izvijestio o naporima da se pokuša 'resetirati' brend i vratiti je korijenima jer je bio u kritičnoj poziciji. Fagnani je rekao da je pridruživanje Abloha Louisu Vuittonu bilo dobro za njih, ali nije bilo dobro za Off-White i izbacilo je brend iz kontakta s bazom kupaca. 'Off-White nikada nije bio luksuzni brend i to je u skladu s Ablohovom erom', objasnio je.

LVMH je sada prodao svoj udio u brendu Off-White Bluestar Allianceu za neobjavljen iznos, objavljujući tu vijest na Ablohov 44. rođendan.

Inače, Bluestar Alliance je američka tvrtka za upravljanje brendovima koja posjeduje brojne druge modne brendove, posebice Tahari, Bebe i Scotch & Soda. Iako se to može činiti kao novi život, vjerojatno će označiti kraj Off-Whiteovog vremena kao kulturno dominantne sile. Bluestar je poznat po preuzimanju robnih brendova koje su u lošem stanju da bi zatim licencirao brend no često po nižoj cijeni.