kakva je praksa?

Naplatili su vam vodu u restoranu? Evo što o tome kaže Mate Janković

22.04.2024 u 13:25

Bionic
Reading

U mnogim restoranima donijet će vam flaširanu vodu, kruh ili predjelo koje niste tražili, a potom ih naplatiti. Janković pojašnjava kakva bi trebala biti praksa

Poznati hrvatski chef Mate Janković na društvenim mrežama se osvrnuo na česte kritike posjetitelja luksuznijih restorana, u kojima gosti ostaju iznenađeni time što su im naplaćene stavke koje nisu decidirano tražili.

Među najčešćim zamjerkama je flaširana voda te slasna predjela koja se nose na stol dok čekate glavno jelo, a usprkos tome što ih niste tražili - iznenade vas (visokim) iznosom na računu.

Mate Janković ističe kako osoblje u svojim restoranima uči izbjegavati ovakve situacije, stavljajući naglasak na beskompromisno uvažavanje gosta.

Evo kako naše pamćenje stvarno funkcionira Izvor: tportal.hr / Autor: On Network/tportal

'Od trenutka u kojem je gost smješten za stol, imamo nekoliko minuta da mu donesemo jelovnike i upoznamo ga sa našom ponudom. U tom trenutku radimo nešto što smatram vrlo važnim u uspostavljanju odnosa s gostom. Ponudimo mu opcije vode - obična u boci, mineralna i obavezno voda iz bokala (slavine)', napisao je chef i dodao:

'Poštovanje prava gosta na izbor kako će trošiti svoj novac meni je jedna od najvažnijih stvari. Pravilo ovog i svakog mog budućeg restorana bit će da se gostima ne donosi voda iz boce bez njihove jasne želje i narudžbe.'

Osim toga, ističe da u svojim restoranima uvijek nudi aperitiv i dovoljno vremena za razgledavanje jelovnika te da na stol ubrzo stižu voda, domaći kruh i maslac na račun kuće. Razlog je jednostavan - politika restorana jest da se ove namirnice gostima ne ograničavaju.

Janković je naglasio i važnost uspostave odnosa između konobara i gosta, koji je bitan za cjelokupno iskustvo objedovanja u restoranu.

'Često je servis vrlo intenzivan, ali ako ste u prvih nekoliko minuta dotakli stol ljubaznošću i osmijehom, donijeli vodu, kruh i maslac te u sljedećih nekoliko minuta aperitive, kupili ste si vrijeme da se posvetite i drugim stolovima. Gosti odmah dobivaju dojam da je nekom stalo, da pazi na njih i da su njihove inicijalne potrebe zadovoljene na fer i korektan način. Voda, kruh, maslac. Tri detalja koja servis pretvaraju u hospitality i gostu ostavljaju prvi, vrlo važan dojam o restoranu i osobi koja će ih tu večer posluživati', napisao je Janković.