svi je žele

Nose je mame, bake i tinejdžerke: Ovoj torbici iz 90-ih nezaustavljivo raste popularnost

24.01.2024 u 12:26

Bionic
Reading

Iako postoji mnogo stilskih tema oko kojih se generacija Z i milenijalci ne slažu, počevši od frizure sa razdjeljkom sa strane, gležnjače pa do uske traperice, postoji jedna iznenađujuća stvar prema u garderobi prema kojoj dijele simpatije: Longchampova torbica Le Pliage. Iako se radi o dizajnu iz 1993., ovoj torbici popularnost nezaustavljivo raste

Čak i ako je ne poznajete kao Longchamp torbu, vjerojatno biste je prepoznali kada je vidite – stvorena 1993., sklopiva najlonska torbica dolazi u raznim veličinama i bojama, sa snažnim dvostrukim kožnim ručkama i malom zlatnom kopčom koji joj daju nenametljiv ali luksuzan izgled.

Ranih 2010-ih baš svi, pogotovo u modnom svijetu, su nosili ove torbe, savršene da se u njima nosi i ručak i rezervni par cipela. A ova torba, koju je ne tako davno Matthew Macfadyenovo u 'Naslijeđu' nazvao 'smiješno velikom', osvojila je i poznate dame poput princeze od Walesa (koja je nosila jednu na dan svoje diplome 2005.), Alexe Chung i Katie Holmes.

Ali u nekom trenutku kasnih 2010-ih, Le Pliage je postala toliko sveprisutma da se više nije smatrao 'cool'. Ne postoji ništa poput prezasićenosti što bi umanjilo privlačnost predmeta. 'Moja mama, ja i moja mlađa sestra imali smo iste torbe. Morale smo ih prestati nositi zajedno,' rekla je kolumnistica britanskog Telegrapha, Rebecca Cope.

No, nakon kraće pauze, ovaj modni dodatak iznenada je postao ultimativni proizvod milenijskog stila, ponovno aktualan među najnevjerojatnijim kupcima – generacijom Z. A zvijezde u dvadesetima, poput Joea Lockea i Kizzy Edgell iz serije 'Heartstopper', Indie Amarteifio iz Bridgertona i Natalije Dyer iz Stranger Thingsa svi su redom postali ljubitelji kultnog modnog dodatka.

Popularnosti Longchampove torbe među mlađom generacijom otkriva i hashtag #Longchamplepliage koji ima 228,7 milijuna pregleda na TikToku, s influencerima poput Marie Lavalle (71,3 tisuća pratitelja) koji dijele videozapise naziva 'što je u mojoj školskoj/sveučilišnoj/radnoj torbi' pokazujući prostranost ovog modnog dodatka, od kojih jedan ima 4,1 milijun pregleda. No, ta vojska novih modnih obožavatelja vjerojatno nije primijetila da 73-godišnja muza kraljevskog stila, princeza Anne također ima jednu, a viđena je kako nosi svoj primejrak na Šri Lanki prošlog tjedna. A ako itko sumnja zaslužuje li princeza Anne titulu modne ikone, sumnju će odmah odagnati činjenica da je upravo ona poslužila kao inspiracija za novu Fendijevu kolekciju.

  • +8
Longchamp Le Pliage torba Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Nevjerojatno je da je ista torba uspjela osvojiti djevojke svih dobi, nacionalnosti i stilova koje su u ovoj torbi pronašle savršeno rješenje za duge, užurbane dane kada nakon ureda trče u teretanu, a potom na piće s prijateljima. Nove kupce osvojila je dobitnom kombinacijom praktičnosti i stila, a osim izdržljivog dizajna tu je i ima patentni zatvarač koji, za razliku od drugih torbica, sve stvari drži na sigurnom.

Nove boje koje je lansirao brend također su bile od ključne važnosti za njegovu privlačnost, s pastelnim nijansama poput dječje plave i žute boje te nježne ružičaste. Longchampov dodatak 'My Pliage Signature' također omogućuje personalizaciju, još jedan veliki trend među generacijom Z, uz mogućnost dodavanja brojeva ili slova na tijelo torbe. 'Godinama sam nosila Le Pliage kao školsku torbu,' kaže 20-godišnja dizajnerica nakita Amelia Hitchcock-Merritt, 'pa kada sam pokrenula vlastiti brend, Bijoux De Mimi, željela sam dodati ružičasto i crveno brendiranje na moju novu torbu za svaki dan.'

Cijena je još jedan razlog zašto je ovaj torba toliko popularna među mladima. S cijenom između 122 i 135 eura, predstavlja rijedak dizajnerski komad koji ima pristupačnu cijenu. Mnogi je smatraju kao odličan uvod u dizajnerske torbe koji bi svatko trebao imati u ormaru. A na mnogo načina ona predstavlja vrhunski 'tihi luksuz'. Nenametljivo je chic i predstavlja prihvatljiv statusni simbol u gotovo svakom baru, restoranu, klubu ili uredu. Univerzalno je prepoznata kao zrela, moderna torba.

Pretrage za ovom trobom rastu 53 posto na Depopu iz mjeseca u mjesec, a pametna generacija Z želi si osigurati secondhand primjerak. Što vodi do još jednog čimbenika koji utječe na privlačnost ovog modnog komada – njegove ekološke karakteristike. 'Sljedeća generacija nadahnjuje Longchamp da nastavi svojim putem prema smanjenju lošeg utjecaja na okoliš', kaže Hector Cassegrain, izvršni direktor Longchampa za UK i Irsku.

'Na primjer, od 2022. cijela Le Pliage kolekcija koristi samo platno proizvedeno recikliranjem,' kaže. Brend je također lansirao kolekciju 'Re-Play' 2022. godine, koja koristi preostale, neiskorištene materijale, a vlasnici također mogu besplatno popraviti svoje torbe u kući, bez obzira koliko su stare. Samo prošle godine popravljeno je oko 30.000 Le Pliage torbi.

Ono što je važno, čini se da generacija Z ne smatra da je to što milenijalci također vole torbu loša stvar - ili 'cheugy', da upotrijebimo njihov žargon. Posve je prihvatljivo da dvije ili čak tri generacije nose isti dizajn.

Gdje se proizvode Longchamp torbe?

Prema službenoj web stranici, Longchamp ima šest proizvodnih pogona u Francuskoj, gdje zapošljava više od 800 ljudi. Postoje još dvije lokacije u Tunisu i Mauricijusu, a također koristi partnerske radionice u Francuskoj, Kini, Rumunjskoj i Maroku.

Kako pronaći Longchamp torbu

Longchampove poznate torbe Le Pliage toliko su klasične da se rijetko prodaju - na web stranici Longchampa postoji odjeljak za rasprodaje, ali ponuda je uglavnom ograničena na druge stilove. U potrazi za snižene Longchamp torbe tijekom cijele godine najbolje je baciti se na pretraživanje stranica s rabljenim predmetima kao što su eBay, Vinted, Vestiaire Collective i Depop; često su u savršenom stanju i mogu koštati samo 40 eura.