Otkako je Roger Federer krenuo s ulaganjima u švicarski brend On, rast popularnosti ovih udobnih tenisica raste iz dana u dan
Tenisice brenda On, prepoznatljive po potplatima nalik balončićima, godinama su bile omiljen i gotovo ekskluzivan odabir trkača, a zbog svoje udobnosti počele su ih nositi i mlade mame u šetnji s kolicima, djevojke u odlasku u šoping ili muškarci koji su u odlasku kući s posla poželjeli nositi nešto ugodnije od krutih cipela.
No, On tenisice danas su mnogo više od udobne, ležerne obuće, a priča o njihovom preuzimanju 'it' titule počela je još 2019. godine.
Naime, tada je u ovu švicarsku firmu osnovanu 2010. godine ušao - Roger Federer. Slavni tenisač prepoznao je potencijal brenda tenisica koji je stvorio njegov sunarodnjak Olivier Bernhard te je postao jedan od ulagača.
Od tada su On tenisice doživjele nezamisliv rast, s krunskim uspjehom ostvarenim u posljednjem tromjesečju kada je zabilježen profit od čak 490 milijuna eura.
Zahvaljujući nježnoj paleti boja i inovativnoj (a i dalje nenametljivoj) silueti, On je postao simbol svakodnevne udobne obuće. Čitava priča pomalo podsjeća na novozelandski brend Allbirds koji se proslavio kao omiljeni izbor tehnoloških genijalaca iz Silicijske doline pa ubrzo postao i nezaobilazan komad It djevojaka.
No, nakon što je doživio strelovit rast, Allbirds je izašao na burzu te nedugo potom doživio podjednako strelovit pad, praćen ogromnim financijskim gubicima. Silicijska dolina okrenula se novim trendovima, baš kao i trendseterice, a nove It tenisice postale su - On.
Od glumca Piercea Brosnana preko modne ikone Gisele Bündchen do velikog tržišta mladih roditelja koji su u potrazi za udobnošću te IT stručnjaka; On tenisice pozicionirale su se kao must have obuća srednje i visoke klase.
'Allbirds je bio orijentiran na održivost te je osoba koja ih je nosila zapravo željela nešto udobno, a što je pritom dobra opcija za okoliš. S druge strane, On tenisice ostavljaju dojam da ih nosi poslovno uspješna osoba koja povremeno stigne otrčati maraton', kaže Russ Bengtson, autor knjige 'A History of Basketball in Fifteen Sneakers'.
Bengtson je uvjeren kako je popularnosti On tenisica pomogla i pandemija kada odlazak u teretanu nije bio opcija.
'Mislim da se tada puno više ljudi okretalo trčanju i rješenje pronalazilo u ovim modelima.'
No, iako ih se danas sve češće viđa u uredima ili stajlinzima ulične mode holivudskih zvijezda, On se trudi zadržati status sportske obuće. Osim kampanje s norveškom atletičarkom i zlatnom Olimpijkom Kristianom Blummenfelt, nedavno je sklopljeno partnerstvo koje bi ovaj švicarski brend trebalo bolje pozicionirati i u svijetu tenisa.
'Ipak, ove tenisice sve više postaju nezaobilazan komad u svakodnevici te predviđam da će po tome postati najpoznatiji. Kao što se prvotno dogodilo Allbirdsu, nošenje brenda On pokazatelj je statusa i dobre upućenosti u najnovije trendove', zaključuje Bengtson.