FRANCUSKI ŠIK NA BRITANSKI NAČIN

Phoebe Philo vratila sjaj modnoj kući Celine

15.10.2010 u 09:18

Bionic
Reading

Britanka Phoebe Philo postala je prije dvije godine kreativna direktorica pariške modne kuće Celine, naslijedivši na tom mjestu Hrvaticu Ivanu Omazić. Ivana nije uspjela drugorazredni brend preobraziti u modnu prvu ligu, kažu u toj tvrtki, a ionako je bila tek prijelazno rješenje do konačnog pristanka bliske prijateljice Stelle McCartney i miljenice glavne urednice Voguea, Anne Wintour

Na nedavno završenom Pariškom tjednu mode, kolekcija kreativne direktorice francuske modne kuće Celine, Phoebe Philo, bila je jedna od najhvaljenijih na tom modnom sajmu. Svojim minimalističkim dizajnom, 37-godišnja dizajnerica udarila je novi ton ženskoj modi, nešto kao svojedobno Armani, potisnuvši s modnih pista dekorativno šarenilo. No ono što je u modnom svijetu još uvijek čini posebnom temom razgovora nije najnovija nominacija za britanskog dizajnera godine, nego njezin spektakularan, drugi dolazak u jednu luksuznu francusku modnu kuću. Prije dolaska u Celine, naime, pet je godina radila za parišku modnu kuću Chloe. Nakon kreativnih direktora iz SAD-a, Italije i Hrvatske, na čelo Celinea tako je zasjela Britanka, pa ni francuska moda ne odolijeva izazovima globalizacije.   

Phoebe Philo je rođena u Parizu, ali roditelji su joj Britanci, majka grafička dizajnerica, a otac geometar. Odrasla je u Londonu, gdje i živi, a nakon maratonskih šestomjesečnih pregovora s vlasnikom Celinea, pristala je na dolazak tek kada joj je obećao otvoriti studio u Londonu, da joj stalna putovanja preko Kanala ne bi kvarila obiteljski život s dvoje male djece. Osrednje visine, ravne plave kose i izraženih jagodica, u kratkoj kožnoj jakni i dugačkoj muškoj košulji, Phoebe Philo djeluje vrlo krhko za ženu koja je u samo nekoliko godina preobrazila kuću Chloe u stroj za kreiranje luksuznih modnih trendova, a nakon toga odlučila raditi za Celine, koja je grcala u problemima. U Chloe je došla na poziv prijateljice Stelle McCartney, kao njena asistentica, ali ju je uskoro naslijedila na mjestu kreativne direktorice, vrativši kući sjaj iz šezdesetih i sedamdesetih godina, kada ju je vodio mladi Karl Lagerfeld. Kreacijama Stelle McCartney dala je stanovitu ležernost i street style, komentirali su modni kritičari, a svojim najprodavanijim, tzv. it torbicama upotpunila Stellinu viziju suvremene žene koja si može priuštiti luksuz. Chloe je u tom razdoblju svake sezone imala it predmet za kojim su uzdisale žene diljem svijeta - traperice visokog struka, babydoll haljine ili drvene platforme - a prodaja je porasla za 60 posto. Na vrhuncu uspjeha i nakon osvajanja titule britanskog dizajnera godine 2004, Phoebe je ipak imala petlje svemu reći zbogom te se dvije godine posvetiti suprugu Maxu Wigramu, trgovcu umjetninama, kćerkici Mayi i tek rođenom sinčiću Marlowu.

Celine, Paris fashion week, SS 2010

I zašto je za veliki povratak izabrala baš Celine? Godine 1996. kupio ju je LVMH (grupacija luksuznih brendova Louis Vuitton, Moet i Hennessy) za 412 milijuna eura, a od 1945, kada ju je osnovala modna legenda Celine Vipiana, imala je doista zvjezdane trenutke, stekavši imidž prve kuće francuskog chica. Bila je jedan od prvih luksuznih modnih brendova koji je otvorio trgovinu u Japanu, a i danas Celineove torbice i odjeću rado nose Madonna, Angelina Jolie, Jennifer Aniston i Kylie Minogue. No posljednjih je godina ta modna kuća bila u stalnoj potrazi za novim identitetom, mijenjajući kreativne direktore kao na pokretnoj traci. Najprije je došao dizajner Michael Kors, poslije njega Roberto Menichetti, zadržavši se samo godinu dana, a nakon Menichettija i njegova asistentica, Ivana Omazić. Ona nije uspjela, tvrde u LVMH-u, drugorazredni brend preobraziti u modnu prvu ligu. Zlobnici pak kažu da je za izvršnog direktora za modu LVMH-a, Pierrea Yvesa Roussela, Ivana Omazić ionako bila tek prijelazno rješenje do konačnog pristanka Phoebe Philo.

Bilo kako bilo, njezinim dolaskom u Celine započela je komercijalnija era francuskog chica. Celine nikada nije bila couture kuća, a njezina je odjeća uvijek bila kreirana tako da bude nošena, kaže Phoebe, čija je strategija bila prvo pozicionirati brend kao luksuzan, što će biti alibi za visoke cijene, pa tek potom krenuti s jeftinijim kolekcijama. A da joj olakša posao, LVMH joj je temeljito očistio teren, uništivši sve neprodane komade prethodnih kolekcija i zatvorivši neke trgovine, da ništa ne bi podsjećalo na staru Celine. Uz golem budžet i malu prijateljsku pomoć svemoćne urednice Voguea, Anne Wintour, počela je provoditi to u djelo već svojom prvom kolekcijom za proljeće/ljeto 2010, a na nedavnom Pariškom tjednu mode samo je nastavila tim putem. Kolekcija za proljeće 2011. namijenjena je ženama dubokog džepa koje na sebi ne vole imati kreacije s vulgarnim predznakom trenda. U trenutku kada drugi predlažu haljine, Philo nudi strogo rezane bijele košulje i istom preciznošću krojene hlače te ženstvene kombinezone, suvremeni minimalizam, kako opisuju njezine nove kreacije. Sportska elegancija i kromatske boje poput bijele, crne, bež i boje devine dlake dodatno naglašavaju jednostavnost, zbog koje joj kritičari ne mogu prigovoriti da nije uspjela ponuditi kolekciju po pariškom ukusu. U njezinoj prvoj reklamnoj kampanji manekenke su bile potpuno anonimne i nevidljive, jer je željela da u prvom planu bude modni proizvod, a ne osoba koja ga ima na sebi. Nikada ne koristi celebritije kao ambasadore svojih kolekcija, a spominjući Celine, umjesto danas tako pomodnog izraza brend, radije koristi običnu riječ - kuća.

'Prema kupcima svojih kreacija želim biti iskrena, želim im ponuditi ono što sama nosim i ono kako sama želim živjeti', kaže Phoebe Philo. 'A to što nudim vrlo je stvarno i vrlo, vrlo jednostavno.'