Povratak prirodi, sirovo mlijeko, svinjetina i zelene tržnice samo su neki od trendova u kulinarstvu i prehrani koji su obilježili ovu godinu
Godinu na izmaku obilježili su novi trendovi u svijetu kulinarstva. Većina njih začeta je u Americi, a potom se širila i na ostatak svijeta. Otkrivamo vam po kakvim će se prehrambenim i kuharskim trendovima pamtiti ova godina.
Povratak prirodi
Kuhari su se u ovoj godini vratili prirodi, a neki i pretjeruju u tome. Hrana se nastoji nabavljati od malih proizvođača koji je ne tretiraju sumnjivim kemijskim sredstvima, a i svim silama nastoji se osigurati super svježa hrana. Pa je tako u jednom restoranu u Las Vegasu napravljen bazen s oceanskom vodom u kojemu plivaju ribe, a kuhari ih love netom prije pripremanja jela. Katkada se ribolov prepušta i samom gostu. Sve u svemu, priroda je ponovno na cijeni.
Svježe i iz poznatog izvora
Zelene tržnice, vrtovi i male farme u ovoj su godini bili 'sveto trojstvo' novog prehrambenog trenda. Taj je trend posebno bio izražen u Americi. Naime, kod ljudi se sve više budi želja za svježom hranom i informacijom otkuda dolazi. Izvor hrane moguće je doznati upravo na zelenim tržnicama, u privatnim vrtovima i malim farmama. Neki tek sad postaju svjesni da zelena salata ipak ne raste u supermarketima…
Svinjetina
Svinjsko meso godinama je nosilo etiketu nezdravog i onog koje deblja, ali u ovoj godini postalo je sveprisutno. I opet je taj trend bio najvidljiviji u Americi. Niz restorana nudio je na jelovnicima različitu hranu sa svinjskim mesom. Ponovno je postala popularna i slanina, i to kao dodatak raznim jelima.
Brza hrana
U godini na izmaku ti su se restorani razmahali i osmislili niz menija koji su privukli čak i one nesklone brzoj hrani. Različiti sendviči, hamburgeri i pizze osvježeni su novim idejama koje su se omilile mnogima, stoga su se restorani brze hrane zasluženo našli na popisu najpopularnijih prehrambenih trendova u ovoj godini.
Pokretni restorani
U vremenu recesije najveći problem prilikom otvaranja novog restorana je prostor. Amerikanci su doskočili i tome pa se pojavio trend tzv. povremenih restorana koji su na neki način mobilni i ne veže ih mjesto, a na jednoj lokaciji zadrže se svega nekoliko tjedana. Posebno su se pokazali popularnima u Kaliforniji. Marketing za takve restorane obavlja se na društvenim mrežama pa su investicije u posao uistinu minimalne.
Društvene mreže i blogeri
Nekada su mediji kreirali ukus masovne publike u hrani, a trend je karakterizirala jednosmjerna komunikacija. Stvari danas stoje drastično drugačije. U ovoj godini su blogovi, internetske stranice, ali i društvene mreže zasjeli na tron kuharskih i prehrambenih trendova. Pojavio se novi establišment koji dijeli savjete o kuhanju i hrani, točnije nastala je cijela jedna zajednica koja vodi glavnu riječ u svijetu kuhanja.
Savršen stroj za kuhanje
Znate li da postoji stroj za kuhanje koji omogućava pripremanje bilo kakve hrane – tekuće ili krute – te da to čini na savršen način? Kuhari to znaju već neko vrijeme jer se služe tim čudom, ali od kraja ove godine ono je dostupno i običnim smrtnicima, a košta nekoliko stotina dolara. Amerikanci već obožavaju taj stroj, a nema sumnje da će se ljubav prema savršenom kuhalu razviti i u Europi.
Sirovo mlijeko
Ove godine rodio se još jedan trend u svijetu prehrane i kuhanja. Naime, ljudi su postali skeptični prema mlijeku koje im se prodaje u supermarketima. Ne vjeruju više u njegovu kvalitetu pa su počeli nabavljati zdravi napitak izravno od proizvođača mlijeka. Taj trend je u ovoj godini počeo slijediti sve veći broj ljudi.