Ekološki superautomobil? Zvuči kao oksimoron, posebice kad se u obzir uzme da su superautomobili poznati po svemu, samo ne po štedljivosti. Ipak, nova era električnih i hibridnih vozila koja je pred nama pruža priliku i superautomobilima da zasjaje u zelenom svjetlu
Kao nemali šok Tifosima bilo je Ferrarijevo predstavljanje hibridne 599-ice HY-KERS na autosalonu u Ženevi, a ništa manje iznenađenje nije svojim fanovima priuštio ni Porsche kada je objavio da će se u FIA-inom GT natjecanju utrkivati s hibridnim 911 GT3 R Hybridom.
No proizvođači superautomobilske egzotike nisu usamljeni. Mercedes nam je već pokazao kako će izgledati potpuno električni SLS AMG, Audi se već mjesecima poigrava s idejom o električnom R8, a BMW je već dao zeleno svjetlo za proizvodnju serijske izvedbe fascinantnog hibridnog sportskog koncepta Vision EfficientDynamics
Možda vam se čini da su ovi automobili svjetlosnim godinama daleko, no prvi sportaši budućnosti trebali bi ugledati svjetlost dana već 2012. Razloga je mnogo, a jedan od njih leži u činjenici da bogata klijentela koja kupuje ove automobile u jednakoj mjeri koliko su im važne performanse drže i do imidža koji uživaju u javnosti, a renome ljubitelja prirode svakako zvuči bolje od zagađivača.
No to nije i jedini razlog. 'Superautomobili visoke klase uvijek su bili smatrani primjerom napretka tehnologije, a ekološka nastrojenost je danas dio tehnološkog napretka. Proizvođači moraju smisliti nešto kako ovi automobili ne bi dočekali status tehničkih dinosaura', smatra analitičar IHS Automotivea Christoph Stuermer.
Uvođenje hibridnih i električnih superautomobila zasigurno će pomoći i etabliranju komercijalnih visokoserijskih modela koje mnogi ljubitelji automobila danas smatraju – dosadnima.
Ipak, tehnološki napredak neće biti jeftin. Porsche je na svoj nadolazeći 918 Spyder već okačio cijenu od pola milijuna eura, a nagađa se i kako BMW-ov prvijenac neće biti jeftiniji od 150.000 eura.