Poznato je da se u kriznim vremenima javlja ‘efekt ruža za usne’, fenomen kada žene umjesto na skupu kozmetiku počnu trošiti na sitnice, a ponajprije na što crveniji ruž. No čini se da su pritisla tako teška vremena da i s tom tezom više nešto ne valja
Žene više ne troše ni na kakvu šminku pa niti na ruž za usne, nego kupuju samo šampone te čak i same boje kosu, pokazalo je najnovije istraživanje provedeno u Britaniji, Francuskoj i SAD-u.
Taj famozni crveni ruž koji si žene priušte, glasi teza ‘efekta’, trebao bi im barem malo podići raspoloženje, izdvojiti ih iz sive mase, podići im samopouzdanje i pomoći da zadrže i dobar izgled. Kako se sada tješe, ako nemaju ni za dobar ruž?
Kupe poneku jeftiniju kremu za lice, losion za tijelo i proizvode za kosu. Umjesto skupih sjenila i pudera, okreću se proizvodima za njegu.
Ljepota je postala potreba i nije više luksuz, pa žene postaju kreativnije u smišljanju kako i dalje izgledati dobro, ali za manje novca. Tu su bitni preparati za njegu lica, tijela i kose, a ne ruževi za usne.
Zanimljivo je da je ‘efekt ruža za usne’ toliko pobijen da je samo tri posto ispitanih žena u sve tri zemlje izjavilo da u ovoj krizi kupuje ruž, a sve su rekle da prvenstveno kupuju proizvode za njegu.